Okuduğunuz şiir 26.12.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Pastırma Ayazı
1-
şimdi ne zor bilsen ağır ithamlara hafifletici sebepler üflemem
2- çâresiz bir umudu, pastırma yazı gibi göğsüne bastırmış bir üşüme diyorum gidişine
temelsiz bir iki bakış dışında epeydir görüşmüyorduk zaten
ürkek bakışlı bir cümle geçerse gözlerinden ya da sıkılı bir avuca yerleşmiş gül sakın silme kalsın dudaklarındaki muhabbet karasını
3- gitmek, isteyerek kaybolmaksa kaybolmak, bilerek ceza hissiyatsız zan elindeki yanan cigarayı düşürürse çıkarır bir daha sarmaz mı tabakadan kaybettiğini mücevheri aramaz mı insan!
4-
neden bu kadar alçaktan uçuyor kuşlar neden bu zamansız terkediş/havalanma uzun süredir görüşmüyorduk zaten korkularımız dışında neyi götürdün yanında hani o umutlar çok emekti ne çabuk unuttun gitmek; hani beni hiç unutma demekti!
5- hep bir anlam vermişimdir gözden ırak duruşuna nitelikli saklanmana yanaklarını rüzgâra yasaklamana gitmek coğrafî bir eylem değildir gölgeni almadığında yanına
belki istedin ki tümden sussun bir füze gibi göğe fırlayıp kaybolsun minare belki toprağa düşerse dalını unutur elma tombala!..
şimdi yaslan arkana saçlarınla da oynama kapat gözlerini öp avucunu koy yanağına hisset... birazdan eski bir şiir fısıldayacak dünlerinin pasına inan tüm kılıflarına iyi gelecek! sen bildiğince tıka kulaklarını o merhametli göğsüne ezan sesi gibi değecek
6-
bilsen kaç kat ateş var sırtımda bilsen kaç cehennemde pâyem seni ölümsüzce sevmemden
7- şimdi ne kaldı diye bakarsan emrinde hükmüne piyâde bir körebe
8-
unutmadan "ben bayatlamış boyozu daha çok severim" dediğinden beri hafızam seni tâze tutuyor her an!
9- zamanı bahara kurmuş saat pastırma yazından ne anlar!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Pastırma Ayazı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Pastırma Ayazı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
:) Kısacık dizelerden ne büyük bir şiir çıkmış Serhat Hocam tebrikler saygılar...Ayrıca bölüm sayısının tekli rakamda kalışı da manidardı...Başarılarınız daim olsun dost...
Aldatan pastırma yazından sonra, pastırma ayazı sisli ve puslu çöker içimize şair...
Özellikle kayseri yolculuğumda o sızlatan ayazı unutmam mümkün değil...
Sanırım bu şiir yarın pastırma satışını da arttırır, yemek yapmak istemediğim gün en mutlu günümdür yumurtalı pastırma. Sayenizde boyozu da öğrenmiş oldum, Bir dönem Ege'de yaşamamız gerekiyor yapılışını da Ege'lilerden öğrencem...
Tebriğimle... Saygılar...
Oya gedik tarafından 12/27/2015 1:30:43 AM zamanında düzenlenmiştir.