Ey yar; Şehrin avuçlarında birikiyorsun... Adalar vapurunda simidine ortak oluyor kuşlar Ortaköyde saçlarının dalgalanan kokusuna... Ayaklarının altında dansediyor makadamlar Şen kahkahalarınla çoğalıyorsun Mahpus kaderine inat Ve çoğaltıyorsun bahar çiçeklerini Koklayarak...
Ey yar; Şehrin avuçlarından damlıyorsun... Söz şerbetinden içiyor kumrular Rüzgarda rapsodi yapıyor Ruhundan gitarına dökülen notalar Sonra, Surunu üflüyor İsrafil gecenin Yalın ayak bir sevişmenin Tanrısı oluveriyorsun İnliyor duvarlar şehvetinden Ateşinle gökyüzünde her gece Yıldızları kaynatıyorsun Sabaha avuçlarıma gecenin yangınından kalma Bulutları bırakıyorsun... Sen Ruhuma da, Bunaltan yazgıma da İyi geliyorsun...
Ey yar; Şehrin avuçlarından taşıyorsun... Beyoğlu sırtında taşıyor seni Sıcak şarapla mideni yıkadığında Gökyüzü karanlık yüzünü gösteriyor Ağladığında...
Ey yar; Ruhumun kasnağında ki en renkli oyamsın Şehir bile sana açken Bu garip sensiz nasıl oyalansın?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Avuçlarından İstanbul şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Avuçlarından İstanbul şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İstanbul yarla bütünleşince kelimeler nasılda kendini derinliğine bırakıveriyor şiirde olsa dediğim tek içlediğim bir yer var
Ey yar; Ruhumun kasnağında ki en renkli oyamsın Şehir bile sana açken Bu garip sensiz nasıl oyalansın? ???? (burasında tokat gibi bir geçiş yada cümle beklerken şiir bitiyor) sayın sezginin son cümlelerini iyi biliyorum burada olsa diye nasıl kendimi kaptırmışım nasıl içleniyorum tarif edemezsiniz.
Şiir konu itibariyle çok iyi seçilmiş. her zamanki aynı tadı yakalıyorsunuz
konu istanbul olunca yorumu bir kaç dizemle bitireyim sayın sezginin yürek kalemine saygımla
gözlerin üsküdar olmalı kirpiklerin beşiktaş bir bahar yagmuru gibi inmeliyim yüzündeki yolundan ve kalbin Fatih olmalı geçmeliyim bir damlasıyla yakınından....
Ey yar; Ruhumun kasnağında ki en renkli oyamsın Şehir bile sana açken Bu garip sensiz nasıl oyalansın?
şehirlerle anlatmaya kalktığımızda ; tarihi, denizi veya gölleri, insanı, ovaları, akarsuları vs.. dönüp dolaşır yine sevgili olur değil mi elif hanım... zaten sevdasız bir şehir de neye yarar ki...
Ruhumun kasnağında ki en renkli oyamsın Şehir bile sana açken Bu garip sensiz nasıl oyalansın? ************************************** ************************************** Duygulara seslenişte gerçek tınıyı bulan bir akort sesi gibi geldi dizeleriniz ruhumda mekenını buldu. Vurucuydu. Anlamlıydı . Güzelmi güzeldi. KUTLUYORUM: SAYGILARIMLA ŞİİR VE SEVGİYLE KALIN.
Elif'im,şiir kuşum! Elif elif dokumuşsun yine dizeleri;İstanbul'u özledim ben,hem de çok! Bir de sokaklarında balık ekmek yemeyi;ama en çok da martılarla paylaşmayı simidimi ve rüzgârı....
Öyle dolusun ki güzel kız;ne diyeyim ben başka....
Ey yar; Şehrin avuçlarından taşıyorsun... Beyoğlu sırtında taşıyor seni Sıcak şarapla mideni yıkadığında Gökyüzü karanlık yüzünü gösteriyor Ağladığında...
Ey yar; Ruhumun kasnağında ki en renkli oyamsın Şehir bile sana açken Bu garip sensiz nasıl oyalansın?
Ah be Elif... Sipariş etsem, hislerimi anlatan bir şiir yaz benim için deseydim ancak bu kadarını yazabilirdin.
"Sen Ruhuma da, Bunaltan yazgıma da İyi geliyorsun...
Ey yar; Şehrin avuçlarından taşıyorsun... Beyoğlu sırtında taşıyor seni Sıcak şarapla mideni yıkadığında Gökyüzü karanlık yüzünü gösteriyor Ağladığında..."
Aldım gittim tarzı yorum yapmayı sevmem de aldım gittim burayı be Elif. Ne diyeyim...
''Ey yar; Şehrin avuçlarından taşıyorsun... Beyoğlu sırtında taşıyor seni Sıcak şarapla mideni yıkadığında Gökyüzü karanlık yüzünü gösteriyor Ağladığında...''
Ey yar; Şehrin avuçlarından taşıyorsun... Beyoğlu sırtında taşıyor seni Sıcak şarapla mideni yıkadığında Gökyüzü karanlık yüzünü gösteriyor Ağladığında...
şiirde olsa dediğim tek içlediğim bir yer var
Ey yar;
Ruhumun kasnağında ki en renkli oyamsın
Şehir bile sana açken
Bu garip sensiz nasıl oyalansın?
????
(burasında tokat gibi bir geçiş yada cümle beklerken şiir bitiyor)
sayın sezginin son cümlelerini iyi biliyorum burada olsa diye nasıl kendimi kaptırmışım nasıl içleniyorum tarif edemezsiniz.
Şiir konu itibariyle çok iyi seçilmiş.
her zamanki aynı tadı yakalıyorsunuz
konu istanbul olunca
yorumu bir kaç dizemle bitireyim
sayın sezginin yürek kalemine saygımla
gözlerin üsküdar olmalı
kirpiklerin beşiktaş
bir bahar yagmuru gibi inmeliyim
yüzündeki yolundan
ve kalbin Fatih olmalı
geçmeliyim bir damlasıyla yakınından....