Okuduğunuz şiir 22.5.2015 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Mustafa DOĞAN
Ammâr
Sana müjde ey Ammâr!(r.a) Gündüzün gördüğünden utandığı anı, Altlarından ırmaklar akan yerlere götürdüler. Gözlerinin biriktirdiklerine inanma, Onlar ki gördüklerine kanar, Zülüm bedenin yüzüne dokunur. Beden dediğin üç günlük elbise… Sabır Ammâr sabır! Bir bakışın Sümeyye, bir bakışın Yasir! Sabır şükürsüz kirlenir.
Hani himayasiz görünce, Önce mükafat dediler, sonra türlü türlü işkence… Cennet dediğin bir mızrak boyu öte, Dilinin ucu kalbine ilişmeyenelere, Yolundan dönmeyenlere Selam söyle...
Lât dedi. Ammâr ve uzza, İlahların gülüşleri saplandı soluna, Gürültüsüz gökler çöktü aniden, Sustu anası şehitbabası şehit; Dilin urganmıdır boynuna, Her halin tövbeye iltica. Yanaş şimdi Rahmet deryasına, Yanaş Muhammet Mustafa’ya… (s.a.v)
Sonra söylediklerinden sığındı, Kalbine sor Ammâr! Aşkın tecelligahı yalan bilmez, Dudaklarının kiridir sana ilişen. Ezâyı dünyada çeken ahirette sevinir…
Dostlar Ammâr! Teker teker baki vuculara göçtüler. İki taş arası otağlar kaldı teselliğah… Ne makamdı doyuran ne de ihtilaflı bir zaman, Hayata gevşek bir yol düştü.
Ve süt dedi Ammâr, Azgın bir topluluğun hırçın bakışlarında. Sıffının dizlerini döğüşüne baksana… Sümeyye gibi Yasir gibi hazırlandı binekler, Bu gün davete icabet var...
Şehitler safından Ammâr doğar, Usul ulsul düşen kar gibi. Gözlerinin içinde bir muştu var gibi, Müjde ey iki şehidin oğlu! Gül geldi payına düşen mızraktan… Arın fani bedenden nur yüzlü ihtiyar, Cenneti kendine âşık eden bahtiyar...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ammâr şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ammâr şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Her şiir yazana seslendirme yakışmadığı gibi her seslendirene de şiir yazmak yakışmayabiliyor. Ama Mustafa kardeşime bunların ikişsi de yakışıyor Maşallah...
Bu da Allahın bir lütfu olmalı. Bize de dinlemek düşer bu güzel Davudi sesi..
Kardeşimin kalemine hece de serbest de güzel yakışıyor... manevi buudlu şiirlere ayrı bir ruh veren hissiyatını bir başka seviyorum... tebrikler kardeşim...
Allah râzı olsun.. Onlardan bahsetmeyen şiir,eksik;hakikate yüzünü dönmeyen şiir, ne olursa olsun,çirkindir.. Atacak kurşunumuzun,alacak nefesimizin sayısı belli ve azken,inşallah o şeref tablolarından,iman ağacının çekirdeklerinden daha çok nasib olsun ümmeti Muhammed'e..
Saygılar,başarılar efendim..
Gül Nihâl tarafından 5/23/2015 11:56:40 AM zamanında düzenlenmiştir.
___Mustafa kardeşim güzel yüreğin kalemin var olsun enfesti yine seviyorum kaleminden böyle şiirleri hayırlı cumaların olsun var ol kardeşim,herdem saygımdasın..