(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
(114) GENÇLİĞİM!.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
(114) GENÇLİĞİM!.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Türk gençliğine verilecek en önemli öğütleri, yapılmaması gereken hataları çok güzel bir üslup ile dile getirmiş hocamız...İlerde ülke yönetiminde, toplum içinde, ilim dallarında vb. yerlerde söz sahibi olmaya aday olan gençlerimizin kötü yollara düşmeden, amaçları doğrultusunda hızla yol almaları gerektiği açıkça ifade edilmiş!Umarım bu öğütler henüz olgunlaşan bireyleri harekete geçirir.Ayrıca azim ve çaba gösteren kişilerin, ilim için çalışanların uğraşları hiç bir zaman boşa çıkmaz! Hz. Peygamberimiz, “İlim tahsil etmek kadın, erkek her Müslüman’a farzdır.” buyurarak Müslümanlara bu konudaki sorumluluklarının büyüklüğünü hatırlatmış, ilim ve ilim tahsili için çaba sarf edenler hakkında şöyle buyurmuştur; “Kim ilim tahsili için bir yola girerse, Allah O’na cennet yolunu kolaylaştırır. Meleklerde ilim tahsil eden kimseye ikram için kanatlarını yayarlar. Ve âlime, yer ve gökte her şey istiğfar eder. Sudaki balıklar bile. Âlimin ibadetle meşgul olana göre üstünlüğü, Ay’ın öteki yıldızlara olan üstünlüğü gibidir. Muhakkak âlimler, peygamberlerin mirasçılarıdır. Peygamberler ne bir dinar, ne de bir dirhem miras bırakmışlardır. Onların bıraktığı miras, ancak ilimdir. Kim ilme nail olursa büyük bir nasibe, yüksek bir dereceye ulaşır.
ozgurkocaali tarafından 6/7/2008 6:32:20 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bir hayat pınarının coşkulu serüveninde kendini kaybetmemek için kendi kültür kaynaklarından beslenip ulu çınarlara can verecek bir gençliğin yol haritası olur inşaallah bu şiiriniz, üstadım. Turgut YILDIZAN
alınması gereken bir sürü nasihat...almak isteyen tabi ki hocam.insanın düşünüp durduğu bir şeyin tekrar karşısına başka boyutta çıkması ne tuhaf duygu...bu duyguyu yaşattınız hocam Allah razı olsun.yüreğinize sağlık
Manasız maddeye kanma gençliğim İki cihanda da yanma gençliğim Kurt,kuzu postuna girip gezermiş Yüze güleni dost sanma gençliğim
Tedbirsiz tevekkül hüsran yoludur Sevimli düşmandır;kin,haset,gurur Tembellikle gelmez tekneye hamur Sakın doğru yoldan dönme gençliğim
Biraz gerçekçi ol hayali bırak İstersen usta ol,istersen çırak Yeter ki doğru ol insan olarak Yurda meşalesin sönme gençliğim
Her şeye çare var,harici ecel! Cihanı keşfeder azim ve emel Kulun hazinesi yaptığı amel Bu ülküyle çalış sinme gençliğim
Unutma Âdem’i...Nuh’u-Yafes’i Dünya ahiretin sanal kefesi Bülbül isen bırak altın kafesi Şeytanın atına binme gençliğim
Şiirin tamamını aldım. Bir bölümünü diğerlerinden ayıramadım. Yüreğine sağlık. Herkes böyle diyebilseydi, düşenebilseydi, yazabilseydi... Herkes böyle yaşayabilseydi, yeryüzünde kötülük mü olurdu? Saygılarımla...
GEÇLİKLE İMTİHAN OLDUKÇA ZORDUR BU KUTSAL EMANET ELDE BİR KORDUR İRADENİ HAKKA SEBATTE YORDUR ESFEL-İ SAFİLİNE İNME GENÇLİĞİM..............TEBRİKLER SELAMLAR..
Sen Yolcu Bu Yalan Dünya Hancıdır Öyle Bir Gün Varki Yürekte Sancıdır Yer Gök Bir Olup Da Hesap Sorulunca En Sevdiğin Bile Senden Davacıdır >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Kutlarım yüreğine saglık mana dolu dizelerdi
ozgurkocaali tarafından 6/7/2008 6:32:20 PM zamanında düzenlenmiştir.