Selam olsun Çanakkale aslanlarına Selam olsun o aslanları doğuran Elleri nasırlı, karnı aç sırtı pak analarına Sen ki şehidim dünyaya meydan okudun Zor şartlarda vatan uğrunu canını ortaya koydun Gelecek nesiller diye bize emanet ettin… Biz sahip çıkamadık affet şehidim…
Mermin bitti göğüs göğüse çarpıştın Aç kalınca midene taş bağladın Sesin çıkmadı yaralanınca “vatan uğruna” dedin Geride ananı, yar’ını bıraktın O cepheden o cepheye destanlar yazdın Biz sana layık olamadık Özür diliyorum senden şehidim affet…
Neden? Bunları bizim için mi yaptın? Al kanını akıttın? “Çanakkale geçilmez” derken Hiç düşündün mü? Biz sahip çıkabilecek miydik bu vatana?
Bugün bizi görseydin Yine gider miydin can verdiğin topraklara! Biz bozulduk! Aramıza nifak soktular İçten içe tüketiyorlar Görseydin kılını bile kıpırdatmazdın! Özür diliyorum senden şehidim!
Eserine sahip çıkamıyoruz Sen “Çanakkale geçilmez” dedin Biz izin verdik Birbirimizi içten içe yedik bitirdik Özür diliyorum senden Şehidim Çanakkale’yi çoktan geçtiler
Ecdadımızı unutalı çok olmuş Millet olarak bencilliğe soyunduk Vatan millet nedir? Hani ahde vefa? Özür diliyorum senden şehidim
Kimse oralı olmasa bile Üzülme sen şehidim Daha henüz bitmedik! Vatan sevdalılarımız ölmedi…
Üzülme rahat uyu ey şehidim Sen canını şimdiki düzen için vermedin Sen kendini bu toprak için Gelecek nesiller için, çocukların için kendini feda ettin! Biz “Vatan için canımız feda olsun” diyemedik Emanetine sahip çıkamadık Özür diliyorum senden Şehidim…
Özür diliyorum affet şehidim affet Çanakkale geçilmez dediler bize Çanakkale vatan toprağıdır namustur Namus denilince akan sular durur dediler. Ulu Önder dediler anlata anlata bitiremediler En büyük kahramanı övdüler Ardından ona sövenlere Dil uzatanlara ses çıkarmadılar…
Biz ya sev ya terk et diyerek vatanımızı da sevdik Vatan uğruna can veren Mehmetleri de Affet şehidim affet Kimse anlatmadı, kimse bir şey söylemedi Aynı Bayrak altında senin sayende yaşayan Senin bıraktığın toprakta nefes alan Kahpelerin içten içe vatanımı yok etmeye çalışacağını Kimse söylemedi, söylemediler…
Özür diliyorum affet şehidim affet Kahpelerin arasında yaşadığım için Aynı havayı soluduğum için Affet! Affet atam! Sana dil uzattırdığım için Affet şehidim emanetine sahip çıkamadığım için Ve şehitlerimin kanını kutsal emanet olarak Bağrında saklayan toprağım Bastığım yerleri toprak diyerek geçtiğim için affet… Keşke keşke diyorum sizlerle dünyaya gelseydim Ölseydim de vatan uğruna Bu günleri hiç görmeseydim. Sen! Ey şehit oğlu şehidim! Sen bir gün öldün! Ruhun şad olsun…
*Biz ülkemizin bölündüğünü görerek... Hiçbir şey yapamayarak... Etimizden her gün bir parçayı... Ruhumuzdan bin parçayı... Onurumuzdan kaç bin parçayı bırakarak yaşıyoruz... Toprağın altına giremeyenler olarak Yerin dibine giriyor her gün ölüyoruz…* Affet özür diliyorum senden Şehidim…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Özür Diliyorum Senden Şehidim şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Özür Diliyorum Senden Şehidim şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bastığın yerleri 'toprak' diyerek geçme, tanı! Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı. Sen şehid oğlusun, incitme, yazıktır, atanı. Verme, dünyâları alsan da bu cennet vatanı.
yüreğinizi ayakta alkışlıyorum hocam çok duygulandım haklısın yerin dibine giriyoruz untancımızdan biz laik olamadık kutluyorum o şerefli yüreği çankkale şehitlerimizi kahraman mehmetçiklerimizin ruhları şad olsun
Bu dev şiire ben ancak bana ait bir sözle cevap verebilirim can abim.
*** SEN MAYDANOZ OLMAYA DEVAM ET. LAKİN: BENİM NE FİKRİMİ NE DE İNANDIĞIM DEĞERLERİ, SALATA YAPMAYA NİYETİM YOK.''
Bu yüzden de birey olarak elele vermedikçe bu gidişin üstesinden gelinmeyeceğinin de farkındayım.
İnsanlar safi menfaat üzre yürüdükleri yolun gün gelip bir kavşağa ulaşacağının da farkında olmalıdır. Yeter ki, o kavşağa ulaşmadan ve tercih hakkı devreye girmeden uyanılsın gafletten.
Biz Çanakkale yol geçen hanı değil diyen yiğitlerin torunlarıyız unutulmamalıdır. Hani derler ya ya huyundan ya suyundan.
Şu an gelinen konum bıçağı kemiğe dayadı evet. Bilinsin ki, acıya tahammüllü bir millet olsak da SABRIN DA bir sınırı vardır.
Sevgili ustam, kıssadan hissemize düşeni aldık, her dizesi ok gibi olan, her dizesi üzerinde bin defa düşünülesi şiirinizi hüzünle dinledim. Emeğinize, yüreğinize sağlık. Sevgi, saygı ve selamlarımı sunuyorum. Hoşça kalın...
bir değil binlerce özür diliyorum şehitlerimizden
eğer faydası varsa ama ne yazıkki şehidim gider cennete amma lakin
onu şehit edenler ellerini kollarını sallaya sallaya gezdiklerinde
işte bende o zaman binlerce kere ölüyorum
AFFEDİN BENİ BİR ANA OLARAK AFFEDİN SİZLERİN EMANETLERİNE SAHİP ÇIKAMADIK
yüreğine sağlık kardeşim DİNLERKEN GÖZYAŞLARIMI YOLLADIM ŞEHİTLERİMİZE