Korktum, irkildim, üzüldüm Cehenneme döndürdü zalim Ne olacak gelecekte memleketim İçleri rahat mı sözü geçenlerin…
Söyle gökyüzüm söyle Yine masmavi kalacak mısın? Yağmurlar artık gözyaşların Yoksa kara dumanlarla mı kaplanacaksın?
Vatanımın saati ileri Almasın hiç kimse geri Kararmasın çocukların geleceği Kardeşlikleri yok olup gitmesin…
Kadınım ben kadınım Her şeyden önce bir insanım Kimse alamaz özgürlüğümü Çalışır kazanır savaşırım… Ben getirdim çocuğumu dünyaya Nice bütün anneler gibi Ben emek verdim, büyüttüm Karanlık… Sen yok edesin diye değil…
Memleketim, Çağdaş geleceğinin sevdalısıyım. Ben bir kadınım Yaratırım… Ben bir devrimciyim Korurum kollarım.
ATATÜRK’ÜM, Senin izindeyim İlkelerini bilir Yolunda ilerlerim. Kimseler geri alamaz… Yemin ederim.!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BEN BİR KADINIM... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BEN BİR KADINIM... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili Janset! Ben Bir Kadınım şiiriniz beni mesttetti.Neden daha önce okuyamadığıma esef ettim.Belki resim yabancı bir ülkeden ama çok yakında bu hamam böceklerini yurdumuzda görürsek hiç sürpriz olmamalı diyorum .Çünkü gidiş oraya doğru.Osmanlı imparatorluğu bile bunlar gibi bu ülkeyi yönetmemişlerdir.Yeni alınan uçağı ingiliz başbakanı pahalı bulduğu için almamış .Ne gam .biz İngiltereden daha zengin ülkeyiz.Millet ekmek bulamıyor yemek için, bunlar üçüncü uçağı alıyorlar.Sizden ricam eğer müsaitseniz sayfama girin orada SENİ ANLAYAMADIK isimli şiirm var onu okur musunuz? .Ben onu yazdım diye ne anamız ne avradımız kaldı hatırı sorulmadık. Arkasından tehdit ve şantajlar.Ah Janset şiirime meğer ne güzel isim vermişim .Şizin şiirinizi benim şiirim tamamlayacak.Sevgilerimle
Sn "cemal cem feraye" şöyle demiş; "Hadi şiirini anlıyorum..Ama o resim neden..Eğer sen buna şiir diyorsan tabi.."...
Varsaydığınız sizinle aynı düşünceleri paylaşmıyor olmamdan kaynaklanan tepkilerinizle şiirimi önemsiz olarak vurgulamış olmanızdan.., Şiirin dizelerinden çok resmin sizi derinden etkilediği anlaşılıyor...
Atatürk ve Cumhuriyetin değerleri üzerine aynı hassasiyeti paylaşmadığımız ortada... Sandığınız gibi Atatürk'ün devrimlerinin koruyuculuğunu kişiler değil yasalar ve kurumlar üstlenir... Kişiler o sorumluluğu algılayan ve duyarlı birer yurttaş olarak toplum içinde yer alırlar...
Bu hatırlatmalardan sonra burada yer alan satırların bir şiir platformuna ait sayfalarda yer aldığını, kişilerin dünya görüşleri ve siyasi algılamalarının eleştiri yeri olmadığını vurgulamak istiyorum...
Şiirimin satır arlarından da anlaşılacağı gibi... Ben bir kadınım ve Her şeyden önce bir insan olarak özgürüm... Bu tür baskı ve yok sayan yaklaşımlarla çok ama çok önemsediğim ulusumun çağdaş geleceğine dair sorumluluk, söylem ve şiirlerimin önüne geçebileceğinizi aklınıza bile getirmeyin... Çocuklarımızı dünyaya getirerek “insan onuruna yakışır geleceğimizi” yetiştirmek çabasında olan çevrenizdeki kadınlara bu tür baskılar uygulamak yerine, yaşamın sorumluluklarını kadın erkek birlikte paylaşarak aşacak kültürel gelişimin yolunu açmak için çaba harcayın...
JANSET tarafından 2/16/2008 12:57:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
JANSET tarafından 2/16/2008 12:59:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hadi şiirini anlıyorum..Ama o resim neden..Eger sen buna şiir diyosan tabi..Şiiri yazmanda ki amacın eğer siyasi kaygılarının gölgesindeyse merak etme Türkiye asla kararmaz..Senin o arka plan resmin bi şariat resmi ama merak etme bu ülkeye asla şeriat gelmez gelemez.Ayrıca bunu kimse istemez,ha bi de madem o kadar Atatürkün devrimlerinin koruyuculuğunu üstlenmişsin kendine Atatürk Türk dil kurumunu kurdu bence sen biraz bununla ilgilen..
Yürekten kutluyor ve alkışlıyorum Janet Takdir ve beğenilerimi sunuyorum
Fonda resmedilen kadın; çemberiyle çeşmeden destisini omzuna vurup evine götüren annem değildi. Karadenizde bir dağın yamacında eşeğin arkasında yine eşekten daha fazla odunu sırtına alıp götüren oyalı yemenili ve peştemallı karadeniz kadın da değildi. Fondaki resimde ve şiirde resmedilen kadın siyasete alet edilmiş ve yeni bir senaryoyu hayata sokmak üzere probagandist giysiler giydirilmiş bir siyasi etkinlik içinde çalışan kadınlardı.
Halbuki benim anam ve nenem hep evde kılardı namazını
Memleketim, Çağdaş geleceğinin sevdalısıyım. Ben bir kadınım Yaratırım… Ben bir devrimciyim Korurum kollarım.
yaratmak ALLAH,A özgüdür biz sadece yaratılmışız. benim eşimin başı da açık amma. çağdaşlık başa bağlanan bir örtüylemi oluyor??? yada cıplaklıklamı ben yaratılmışların içinde tek bir çıplak biliyorum oda solucan ve utancından toprak altında yaşar. ben şahsen çağdaşlığı.. ilim ,bilim , görgü ,olarak biliyorum da... ve sevgili atam nur içinde yatsın onun da öyle düşündüğü kanısındayım. çünkü.. öğretmenlik yaptı çünkü.. istikbal göklerde dedi çünkü.. muasır medeniyet dedi fakat.. soyunun dediğini ben hiç bir yerde duymadım da görmedim de. halbuki bende çok özel kitapları ve kendi el yazıları olduğu halde. ha diyorsanız ki: iran gibi mi olalım? araplar gibi olalım? derseniz.. cevabım HAYIR. biz biz olalım türküz türk gibi yaşayalım örfümüzüde dinimizi de.
Arkasından tehdit ve şantajlar.Ah Janset şiirime meğer ne güzel isim vermişim .Şizin şiirinizi benim şiirim tamamlayacak.Sevgilerimle