Okuduğunuz şiir 16.11.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
ÖMÜR ELEĞi*
İblis’se idrâkini çepeçevre kuşatan Tesadüf sanır bedbaht, hayat veren, yaşatan Gören göze ibrettir gölgesine taş atan ...Tozu dumana katan dinlemez gönül, hatır ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Ne zahmet bilir cayar, ne takvimden gün sayar Ecel denen o vakit ona mahsus bir ayar Vâde tamam olunca canı teninden soyar ...Müşâhede edene hüzün verir, ağlatır ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Nice nankörler gördü köhnemiş koca dünya Kimi, sıksaydı taşı, suyu çıkardı güyâ! Kimi, bitmez sanırdı hevâ besleyen rüyâ... ...Alırken son nefesi, sökerek, çatır çatır ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır.
Şayet niyet halisse, öğrenmek ise murat Akleden insan için bir okuldur kâinât Gaflette ısrar ile münkir etse de inat ...Sayfa sayfa hakikat, uyarı satır satır ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Farzedin bana ait; vazgeçtim hakkımdan ben Size hediyem olsun bu koskoca gezegen Unut dese de bazen cilve satan taze ten ...Salâlar sadâsıyla kulakları çınlatır ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
"Zaman" denen aslında ömür eleyen elek Takdîr-i ilâhidir, sürer kıyamete dek Nice Nemrut’lar vardı; korku bilmez, gözü pek ...Sanırdı ölmeyecek; döküldü patır patır ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Gönül penceresinden bakıp bitip solana Gerçeği "hece"ledim; selâm olsun alana Sözüm, mârifet sanıp felekten gün çalana ...Diyemem ki "aldırma, us’u uykuya yatır" ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖMÜR ELEĞi* şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖMÜR ELEĞi* şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Elbette çok güzel şiirler var çok değerli şairler var hatta içlerinde örnek aldıklarımda bir hayli fazla emin olun örnek aldıklarımın içinde sizde olacaksınız Saygılar efendim Allah yar ve yardımcınız olsun
Teşekkürler, tebrikler Mecit Bey Kardeşim .. Bugün iki şiirinizi okumuştum, bu şiiri bilmiyordum ... İtiraf edeyim ki o şiir (kaleme hüzün gerek ) bundan daha güçlüydü. (bence) Mecit Aktürk şiiri okumak bana hoş geliyor, ihtiyaç duyuyorum adeta. Hislerimi coşturuyor, aklımı kurcalıyor, düşündürüyor. Bir şiirden başka ne beklenir. Bu şiirde de sarsıcı, uyandırıcı söylemler var .. ............ Selamlar . Allah ölümü unutturmasın ... (Maalesef şiirde bir hata bulamadım ben :) Gözüne acı yaş değmesin Aktürk ...
Hosgeldiniz de, yine eliniz bos geldiniz :) Zirâ, haddimiz olmasa da beklentimiz elestiri. Sanki isin kolayina kaciyormussunuz gibi bir his var icimde :)
Bunca dize arasinda hata olmaz mi? :)
Siirin gücü ile ilgili yorumunuza ben de katiliyorum. Bu siirden daha etkili oldugunu düsündügüm siirler var tabi. Onlarin secki alamayisi da o günlerde cok daha güzel siirler oldugundan olabilir.
Beklentimiz olmadigindan her verileni bir fazla Kabul ediyoruz :)
Ne var ki hatirlatmalar uzerine cok siirler yazildi. Ordan ote koy olmadigini herkes biliyor. Lakin yine de koprude unutmak adina surekli oyunlar oynamak ve bu oyunlara da inanmamak biz insanlarin oyunu. Cok guzel bir siir. Tebrikler. ..saygilarimla
Cuma gününden pazar günü yatsı vaktine kadar internetim yoktu. Telefonumla şiiri okudum ama bir not düşemedim. Mükemmel tekniği ve kurgusuyla gönüllerimizi ihyâ eden şiir için Mecit Bey Kardeşimi kutluyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Gayretimin sebebi mevcut çıtanin altinda kalmamak! O çıtayi o yükseklige kim koydu bilmiyorum amaaa, üstünden atlayacagim diye akla karayi seciyorum :))
Parmakla sizin tarafi gösteriyorlar! :))
Gerci basarirdim daa, tam atlarken bastonumun ucu çıtaya degiyor ya huu! :))
Espiri bir yana, eminim ki bu yorumu okuyan dostlar mübalaga sanatindan bir örnekleme yaptiginizi anlamislardir.
Aksi olursaaa...yandi gülüm keten helva...gibi bi sey.
Kutlamalar 40 gün 40 gece sürer, Degerli Dostum hemen ortaya cikmaz diye düsünmüstüm :)) Meger göz ucuyla yine buralari takip ediyormussunuz.
Siirlerimin altinda varliginizi görmedigim zamanlar sinir krizleri geciriyorum ya huu :)) ...ve anliyorum ki yazdigim yine bes para etmemis. Simdi sizi görebildigim ve begeniniz seckiden öte mutluluk.
Huzur icinde yeniden inzivâya cekilebilirim.
Selam ve dualarimlasin her daim degerli ÜSTADIM.
(Laf aramizda, dünkü siire yine bir ses yakaladim :)) Mustafa Dogan Kardesim sürpriz yapmis. iyi ki arada bir sürpriz yapan dostlarim var ;))))))))))))
degerli üsdadım çok anlamlı bir şiir okudum sayfanızdan tebrikler azraıl her an peşimizde saçın teli gibi ansızın koapacak kadar yakınız ölüme ve şiirinize bir şiirimle eşlik etmek istedim izninizle ve kocaman tebriklerimle
Rüya gibi
Ölüm gelir talan eder Her şey yalan rüya gibi Kabuk atmış yılan eder Her şey yalan rüya gibi
Asıl yurdun kara toprak Sanarsın mesafen ırak Göçüp gidenlere bir bak Her şey yalan rüya gibi
Tadıyla yaşatır seni El değmez kuşatır seni Sevdirir boşatır seni Her şey yalan rüya gibi
Aldanırsın her haline Sahip olmazsın diline Göz koyarsın boş malına Her şey yalan rüya gibi
Elbiseni soyamazsın Dolabına koyamazsın Kazandığın yiyemezsin Her şey yalan rüya gibi
Alamazsın azığını Çakamazsın kazığını Takamazsın yüzüğünü Her şey yalan rüya gibi
Kim karışır ki işine! Azrail düşmüş peşine Aldanırsan vay başına Her şey yalan rüya gibi
Leylican’ım düşünürsün Türlü halde deşinirsin El den ele taşınırsın Her şey yalan rüya gibi
Leyla Yıldırım (Leylican),
****Şiirimi güne layık gören seçki kuruluna teşekkür ediyorum ve yoruma gelen gelmeyen tüm can dostlarıma sevği , saygı ve hürmetlerimi birakıyorum.
İblis’se idrâkini çepeçevre kuşatan Tesadüf sanır bedbaht, hayat veren, yaşatan Gören göze ibrettir gölgesine taş atan ...Hakktan emir geldimi, dinlemez gönül, hatır ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Ne saat taşır melek, ne takvimden gün sayar Ecel denen o vakit ona mahsus bir ayar Vâde tamam olunca canı teninden soyar ...Müşâhede edene hüzün verir, ağlatır ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Nice nankörler gördü köhnemiş koca dünya Kimi, sıksaydı taşı, suyu çıkardı güyâ! Kimi, bitmez sanırdı hevâ besleyen rüyâ... ...Alırken son nefesi, sökerek, çatır çatır ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır.
Şayet niyet halisse, öğrenmek ise murat Akleden insan için bir okuldur Kâinât Gaflette ısrar ile münkir etse de inat ...Sayfa sayfa hakikat, uyarı satır satır ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Farzedin bana ait; hakkımdan vazgeçtim ben Size hediyem olsun bu koskoca gezegen Unut dese de bazen cilve satan taze ten ...Salâlar sadâsıyla kulakları çınlatır ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
"Zaman" denen aslında ömür eleyen elek Takdîr-i ilâhidir, sürer kıyamete dek Nice Nemrut’lar vardı; korku bilmez, gözü pek ...Şimdi kemik yığını; döküldü patır patır ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Gönül penceresinden bakıp bitip, solana Gerçeği "hece"ledim; selâm olsun alana Sözüm, mârifet sanıp felekten gün çalana ...Diyemem ki "aldırma, us’u uykuya yatır" ...Ölümü unutana Azrâil hatırlatır!
Mecit AKTÜRK
Mecit Bey iyiki bir yanlislik olmus oyanlislik bir vesile oldu Bu guzel siirlerinizi okumak nasip olacakmis Gercekleri o kadar guzel kaleme almissiniz ki cani gonulden kutlarim
saygilarimla
Nafize tarafından 11/16/2014 3:21:33 AM zamanında düzenlenmiştir.
ölüm soğuk yüzüyle seslenir bazen bir ağacın gövdesinde bazen bir şiirin gölgesinde hatırlatır kendini teğet geçmez üstelik zaman kavramıysa yoktur ''geldik gidiyoruz'' dur yada durma yaşa kandırabilirsin kendini buyur zaman ayaklarının altında dur-durdurabilirsen eğer hürmetler değerli kalem
vealeyküm selam. Rabbim inşaallah kendini ve ölümü bir nefes dahi unutturmaz. enfes bir nasihat manzumesiydi,Allah razı olsun Mecit bey. selam ve saygılar sunuyorum.
ölümün farkında olabilseydik heran her günümüzü ömrümüzün son günü gibi yaşardık Mecit bey kardeşim.Rabbim gaflet uykusunu gölümüzden uzak eyler inşaallah. hayırla kalın, hayra kalın. tekraren selam ve saygılar sunuyorum
Tebrikler....