Bu ne biçim zaman anlamam Ata’m Gelecek geçmişe düşman kesildi Bağışla ne olur var ise hatam Beyninde tarihi tamamen sildi. Sahip mi çıkmadık bizim mi ihmal Geri gel ne olur Mustafa Kemal.
Üstümüze çöktü kapkara perde Geceler zulmetti ağlar sabahlar Çare bulunur mu bu ağır derde Kulağımda çınlar dökülen ahlar. Bu haldeyken susmak olur mu normal Geri gel ne olur Mustafa Kemal.
Ölürken kaldırıp vatan kurmuştun Kurtuluş savaşı unutuldu mu? Adınla dünyaya mühür vurmuştun Hürriyet çiçeği kurutuldu mu? Yücelir mi yine, var mı ihtimal Geri gel ne olur Mustafa Kemal.
Sözlerin silahtı, bakışın alev Korkusuz yürekli ey mağrur adam! Önünde diz çöktü nice koca dev Sayende şenlendi milyonlarca dam. Söylemek mümkün mü düzen berkemal Geri gel ne olur Mustafa Kemal.
Hep seni ararız kalınca darda Karanlık mı bastı çıkmaz sokaklar Bir resmin yeter mi beton duvarda Bizi karanlıktan acep kim saklar? Düştük mü çukura hani beytülmal Geri gel ne olur Mustafa Kemal.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MUSTAFA KEMÂL'E ÇAĞRI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MUSTAFA KEMÂL'E ÇAĞRI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Resmî tarihten hakikî tarihe geçince, kurtaricilarin kurtarıcı olmadığını anlayacak ülkem. Tıpkı Fransa'da, Almanya'da, İtalya'da, Rusya'da olduğu gibi... Diktatore diktatör diyecek seviyeye henüz gelmemişiz...
Mustafa Kemal Atatürk için ülkeyi sattı diyenlere, bizi dinimizden etti diyenlere, Heykellerine put deyip kırıp dökenlere, yaklaşan cumhuriyetimizden, Atatürk ilkelerinden nasibini alamayan nankörlere, özgürlüğün, bağımsızlığın kıymetini bilmeyenlere bir kez daha sergilemiş olduğunuz Ata ya sesleniş şiirinizi ve sizi yürekten kutluyorum Afet hocam. Yüreğine, kalemine sağlık. Tebrikler.
Geçmişine sahip çıkamayan millet; geleceğini de tayin edemez. O güneş samsundan bir daha doğup elbette gelmeyecek. Lakin ilke ve ınkılapları hala duruyor, en azından gençliğe hitabeyi uygulamalı. Yüreğine sağlık Ömrüne bereket mahir kalem Tebriğimlesin Saygılarımla selamlıyorum Kul Figani
Afet ablam gerçekten şahane bir hece ve kafiye şiiri milli ölçümüz 11'li vezin ustaca örülmüş muhteva zaten kusursuz, söz konusu Atamız olunca şiire bakış açım farklı oluyor her daim anınca atamızı duygusala bağlanırım tebriklerim alkışlarımla beraber
Mustafa KEMAL'e şiir yazılmış olması, onun aramızda olduğunu gösterir. Öncelikle çooook teşekkür ediyorum. Hani Atamızın sözü var ya "Beni görmek demek, behemehal ..... "diye başlayan. İşte Atatürk bu şiirle aramızda. Onu görüyor, duyuyor ve hissediyoruz bu şiirle. Mustafa Kemal'e bazı imansız ve densizler, put v.s. diyorlar, sözde onu aşağılıyorlar. Aslında Mustafa KEMAL, bağımsız ve özgür yaşamanın adı. Namuslu, şerefli yaşamanın adı. Ne iyi etmişsiniz bu şiiri yazmakla ve yayınlamakla. Bu yüzden size, özel saygılarımı sunuyorum Sayın Kırat. ............. Değerli Afet Hanım, " Bizim mi ihmal " demişsiniz ya, evet bizim ihmalimiz .. Cumhuriyet ülküsünü taşıyamadık. Mirasyedi bir toplum olduk. Pisliğin üzerinde oturan varlıklı insanlar olmayı özlüyoruz.. Namus kavramını, kadına özgü-ona ait cinsellik çağrıştıran bir olgu olarak kabul ettik. Bağımsız devlet-Özgür toplum ülküsüne sırt çevirerek; biatçı, itaatçı, şekilci, riyakar, münafık ve iman avcısı bir topluma dönüştük. Cumhuriyetin kuruluş felsefesini çöpe atmak isteyen, kara zihniyetli canlı varlıkları, insan nüfusuna kayıtlı gösterdik. ............. Mustafa KEMAL'e çağrı şiiri bence, duygu manzumesinden çok, bir düşünce ve yaşam biçimi bildirgesidir, özeleştiridir. Bu şiir, Mustafa KEMAL'i geri çağırma değil, okuyan, düşünen, ahlak ve bilime inanan gönül erlerine, iman sahiplerine bir çağrıdır. Parayı, malı, mülkü ve makamı; Allah'tan daha fazla seven modern putçulara sesleniştir bu şiir. Kısaca, bağımsızlığı ve özgürlüğü baştacı eden şiirdir bu şiir. .......... Şiirin teknik yönden mükemmel olduğunu söylemeye zaten gerek yok. Marka şair Afet Kırat. Bu duygu ve düşüncelerle tekrar teşekkür ediyorum.Var olun. Selamlar... .......... Gözünüze acı yaş değmesin ...
Duyarlılığınız ve bu değerli gönül emeğiniz için çok teşekkür ederim.
Mustafa Kemal onun gibi ulu bir insan dünyaya gelmedi gelmeyecek.
Bugün özgür isek, bugün bir ırak değil isek, dinimizi özgürce yaşayabiliyor isek dünya devletleri arasında ismimiz var ise, bir itibarımız kalmış ise bir tek Atamızın kıymetli mirası sayesindedir.Bunu bilmeyenler vatan haini ve alçaktan da alçaktır.
O , asıl varlığını, fikirleriyle, başarılı üstün hizmetleriyle, güçlü karakterli devlet adamı,asker, devrimci, yıkılmaz, yılmaz, muteber, vatanperver kimliğiyle mühürledi hepimizin yüreğine, aklına...
Var olasın ablacım.Teşekkürler bu değerli eser için.
Mustafa Kemal'in gelmesi, ona inananlarla mümkün olur. Gelmesi derken düşüncelerin can bulup, yeniden dirilmesi diyorum.
Zaten o hep yaşıyor ve her zamanki yerinde, milletinde. Onun zamanda da olduğu gibi onu öldürmeye kastedenler hep aynı güruh. Bunları yenmekle can bulacak Atatürk.
Tebrikler Afet hanım, günümüze uygun, anlamlı bir şiir.
ÇOK ÇOK ANLAMLI DİZELER OKUDUM ...OKUDUM ...BİR DAHA OKUDUM VA GÖZLERİM DOLDU AHHH ATAM KEŞKE GERİ GELSEN KEŞKE DEDİM USTA KALEMİNİ AYAKTA ALKIŞLIYORUM SEVGİLERİMLE AFETCİĞİM
Güzel bir sesleniş tesbitler cok doğru gidişat hic iyi degil Mustafa Kemal geri gelmez ama onun emanet ettiği genclik bir gün durumun vahimetini anlayacak ve dik duracakdır saygılar hocam
Tıpkı Fransa'da, Almanya'da, İtalya'da, Rusya'da olduğu gibi... Diktatore diktatör diyecek seviyeye henüz gelmemişiz...