bir anlık düşüncenin geri çekilişi sahnede göz kırparken gece palazlanan alev dibini aydınlatan mum göğün yüzünden düşen çiğ damlası açık seçikti flu zamana yaslanan anılar...
az ileride koca bir ömür baş ucumda adını unuttuğum sancısı hatırlanan aşklar plakta yeni moda bir şarkı saksıda karanfil, dalında manolya dilime dolanıyor sözcükler kalp atışım baharın ritminde coşuyor eski şarkılar geçmişten kalma gülüşler kendimde kalıyorum her şey akarken ve ardımda düne dokunan sonbahar önümden gelen taptaze bir bahar çiçek açarken ağaçlar uçuşurken kuşlar rengarenkliğin içinde beden
yıkık dökük dünler geride sokak aralarında yavaş adımlar kuru yapraklar dalda ve şaşmadığım loşlukta bulvar ağacın gölgesinde kuytular çocuktu hayallerim kanamamıştı düşlerim ceplerimde dünden kalma bir telaşta elimde yorgun bir zamanda soldu gitti aşklar firar ederken arta kalanlar geçip gitti hızla içi boş olanlar bakarken güller açtı, zambaklar soldu mevsimin ötesine uçtu bütün rüzgarlar kırıldı duvar dibinde mavi bilyeler.. solmadı yine de bir kaç hayal
kaç korkuyu cesaretle doladım dudağıma ve kaç anıyı tuttum solmasın diye avuçlarımda döküldü yaprak misali geçip gidenler hepsi benimdi gidenler, kalanlar ...
saymıyorum kaç yıldız göçüyor başka mevsimlere sen de kayıyorsun onlarla perdeler kapalı bakmıyorum daha fazlasına...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Düne dokunan sonbahar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Düne dokunan sonbahar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
saymıyorum kaç yıldız göçüyor başka mevsimlere sen de kayıyorsun onlarla perdeler kapalı bakmıyorum daha fazlasına...
GÖNÜL DOSTU KALEM MERHABALAR ; ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLI BİR DUYGU PAYLAŞIMIYDI.. YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..KUTLUYORUM EMRĞİNİZİ .. SELAM VE SAYGIMLA.
“flu zamana yaslanan anılar...” Flu zaman !... Ve de iyi ki o; Flu da olsa, Merak kamçılarsa insanın gözlerini kanata kanata İ Görürmüş tüm göremediklerini görmekten kat kat fazla ?...
“göz kırparken gece palazlanan alev dibini aydınlatan mum göğün yüzünden düşen çiğ damlası…”
Ben olsam, “Bin dereden su getiririm” Razı olurum, gitmek için o flu zamanın bağrına “Düne dokunan sonbahar’ların” tam da duldasına Yeter ki geri döneyim Dahası, uzamış olur ölüm müddetim !…
“Kendimde kalıyorum her şey akarken…” Diyorsunuz ya ? O kez kendine ait olan her şey geliyor demek ki sana Kendiniz kendi içiniz de duruyorsanız hala. Plak, şarkı, karanfil, manolya eşittir ölümsüzlük, Hepsi de hep aynı yüreğin ılık kucağında ! Hangi eski şarkı affetmez ki o defa, “Düne dokunan sonbaharları’ın” bütün acı reçetelerini ?...
Solmaz da; “Bir kaç hayal” deyip geçmemeli netice de Geçmişten gelen, geçmişten de gelse bile, Ne eşsiz güzellikler bahşetmiştir sürükleye sürükleye, O “Bir kaç hayal’ler” senin telaş dolu aşk yanlısı yüreğine…
Şu çılgın dört tunç, söz’den kale; Birden yerleşiverip gitti işte, görülmedik en uç yerlerime Bir sonra ki an dahi olmadan Ultra bir mucize hızıyla, Daha ilk an’dan itibaren başladı beynimi küfletmeye !...
Zarafetiyle kim bilir ne kadar zaman kalacak canım, O savurgan satırların yanın da Bendeki ben dedi ki bana, bakalım biraz daha bekle ? Usanılmayacak en son gayretleri koyarak yüreğime, Bekleyeceğim bende, Göğerinceye dek o satırların önünde..
Oku bak, Gör neymiş estetiğin sihirlisi olanını da işte, Neyse ki yüreğimden düştü aşağıya birden bire Şu sözleri kaçır sen yüreğine:
“kaç korkuyu cesaretle doladım dudağıma ve kaç anıyı tuttum solmasın diye avuçlarımda döküldü yaprak misali geçip gidenler hepsi benimdi gidenler, kalanlar…”
Siz de yürek hem düşünüyor, hem seviyor Hep titriyor, hem titretiyor… Beyinse, Hayatınızın can kasasına kurulmuş oturuyor Yani, her şeyin baş patron yine beyin oluyor ! Ben de o özel beyni şu an TEBRİK ediyor ! Ve iyi geceler diyor !!!...
teşekkürler ederim pek çok zamanlar oluyor insanın içinden geçtiği bazen çok özlemle yad ettiği bazen hüzünle hepsi hatırlanası hepsi muhteşem zamanlar... değerli yorumunuz için sonsuz teşekkürlerimle saygılar
yıkık dökük dünler geride sokak aralarında yavaş adımlar kuru yapraklar dalda ve şaşmadığım loşlukta bulvar ağacın gölgesinde kuytular çocuktu hayallerim kanamamıştı düşlerim ceplerimde dünden kalma bir telaşta elimde yorgun bir zamanda soldu gitti aşklar
Tebrikler çok güzeldi okuduğum dizeler yüreğinize kaleminize sağlık sevgiler..
saymıyorum kaç yıldız göçüyor başka mevsimlere
sen de kayıyorsun onlarla
perdeler kapalı
bakmıyorum daha fazlasına...
İçten duyguların yansımasıydı severek okudum
Usta kalemi engin yüreği selamlıyorum
Kalemin daim olsun üstat