bir devrim açılımıdır bu ...Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Onlar , bizim çocuklarımız ... Onlar , bizim insanlarımız ... Bakmak yetmiyor ki , görebilmek için ... Bunu yüreğiyle hissedebilmek gerek ...
Mert YİĞİTCAN 11. 07 . 2014 istanbul |
*
Ülkemize bir bakın , tüm eğitim hayatımızda , neredeyse ilk okul çağından başlayarak çocuklarımıza öğretmekte olduğumuz dilleri inceleyin.... En başta İngilizce, sonra Almanca ; Fransızca ve daha sonrasında pek de önemsiz kalan diğer dünya dilleri...
*
Peki dostlar , ülkemizde , etnik kökeni kürt olan en az 15-20 milyon kürt kardeşlerimiz vatandaşlarımız da var mı ? Onların dillerini bizler hepimiz biliyormuyuz? okuyabiliyor muyuz? anlayabiliyor muyuz? Hayır.. Öyleyse neden eğitim ve öğretim kurumlarımızda , öncelikle 15-20 milyon insanımızın yazı ve konuşma ( ana dili ) olan kürtçe yi öğretmez ki eğitim kurumlarımız tüm halkımıza? Amaçları , halkımızın tamamının , bütününün , asla birbirlerinin dillerini , yazılarını , anlayamaz halde kalmaları , birbirini dinleyemeyen dinlese de birbirinin dillerini anlayamayan kopuk halklar olarak kalmalarını sağlamak değil midir? Evet..
Ama, özenle, büyük bir vazifeperestlikle, hevesle, inatla , görevlendirilmişliklerle , " İngilizce " ülkemizde bile , neredeyse tüm yurttaşlarımızın " ana dilimiz " haline getirilmeye çalışılmaktadır... Öyle mi ? öyle ..
Peki, İngiltere de , ABD de , onların eğitim kurumlarında , ilk öğretimden başlayarak üniversiteler dahil hangi kurumlarında Türkçe , ya da Kürtçe dillerinden her hangi birisi öğretilmektedir? Hiç biri mi ? Hiç biri ...
*
Bakınız, bu emperyalist ülkelerde üretilen ürünlerin kapaklarına , broşürlerine, kullanım kitapçıklarına ; 20 ye yakın dile çevirilmiştir o ürün kitapçıkları ama , asla Türkçe'ya ya da Kürtçeye çevirilmemiştir... Bilinçli olarak Türkçe dilini , Kürtçe dilini " yok saymaktadırlar " ... Yani bizleri ... Yani Türkleri , Kürtleri , Lazı , çerkezi , Bosnalısı , kazağı, kırgızı vs vs yüzlerce farklı etnik kökenden insanlarımızın konuştuğu dillerimizi "yok sayarlar " ... Bizleri , etnik kökenimiz ya da millet ismimiz, millet adlarımız, hatta ulus , ülke adlarımız her ne olursa olsun " YOK SAYARLAR " ... YAZIMIZI OKUMAZ , SÖZÜMÜZÜ DİNLEMEZ, DİNLESELER DE ANLAYAMAZLAR... NEDEN?? Dilimizi dahi bilmezler de ondan ...
*
İnternetten hemen şimdi bir ücretli , ya da ücretsiz program yazılım indirin bilgisayarınıza , ve yüklemesini de yapın... Dil seçeneklerine bir bakınız. Bir çok dillerde programı çalıştırabilmek mümkün kılınmıştır ama Türkçe ya da Kürtçe dil seçenekleri % 95 inde yoktur... olmaz.... koymazlar o dil seçeneklerini... Bunda bir amaç vardır ... Bilenlerimiz iyi bilir. Temel amaç , Bu ülkelerin bu dillerinin " yok farzedilmesidir " ... bu amaç doğrultusunda , " Bu ülkelerin kültürleri de olabildiğince yok farz edilir ... " bu ülkelerin halklarının yaşam mücadeleleri de , ezilmişilikleri de , sümürülmeleri de yok farz edilir " ...
*
Uzatmak endişesine girdiğimden kısa keserek bağlayayım sözümü dostlar :
Bizleri , bizden başka anlayan dinleyen , dilimizi öğrenme , dilimizi yazma , yayma , önemseme ve okuma ihtiyacı bile duymayan , dünya ölçeğindeki büyük sermaye baronlarının , büyük sömürgeci para babalarının ellerinde oyuncak olan o emperyalist ülkelerin siyasetçileri, politika ve ideoloji üreten siyaset yalaması olmuş egemen güçlerin kıçına konmuş onlardan beslenen " at sinekleri de " , kemik yalamacısı kapı köpekleri " de , asla bizim dillerimize ve bizlere saygı duymamakta , bizleri ne okuma, ne anlama , ne de dinlemek derdine düşmemektedirler.
*
Bu emperyal egemen güçlerin , ellerinde oyuncak olmuş binlerce siyasetçiyle kaynamakta olan bir ülkede yaşıyoruz şu an... Satın alınmamış , bu emperyal sömürgecilerin uşağı haline getirilmemiş politikacı ya da ideolojist neredeyse kalmamış gibidir. Bir elin parmakları kadar az sayılardadır... O halde, ihanetler kapımızı çalmayı çoktan geçmişler , birer virüs gibi , ağaç kurtları gibi ,içten içten bütün insanlarımızı ve ülkemizin bütününü tüm toplumumuzu ayrıştırarak bölmek parçalamak ve esir etmek sömürmek yolunda , çok çok önemli mesafeler de almışlardır.
*
Eli kalem tutan , henüs satın alınamamış , vatansever insanların , bu acımasız yaşam gerçeklerini , dünya gerçeklerini , ortalıkta cirit atan satılmış İdeolojistler ve satılmış emperyal güçlerin iyi çocukları , adamları , elemanları haline getirilmiş politikacılar ile ; bu ülke ve bu dünya insanları için , iyiden , güzelden , hak dan , hukuktan , insanlıktan , emek den yana hiç bir halt olamayacağını , beklenemeyeceğini , yüksek sesle söylemeleri , yazmaları , çizmeleri , "devrimciliğin asil karakterindendir" . Siyaset , saiyasi partiler , siyasete ideoloji üreten emperyal güçlerin satın alınmış kuçukuçu ideolojistleri de , devrimin önündeki en büyük engeller olarak ortalık yerde durmakta , bizlerin yüzümüze pişkin pişkin sırıtmaktadırlar...
*
Tüm tekli ya da çoklu sayılar , 0 ( sıfır ) dan başlar . Ben 1 anlamına gelir. Sen ile 2 oluşur . Ben , sen , o , biz, siz, onlar ın hepsi , 1 ben , 2 sen lerden oluşmaktadır dostlar ... Tek tek birey olarak , insan olarak 76 milyon yurttaşımız ve tüm dünya insanları' nı , önemsiyor , var kabul ediyor , okumaya , dinlemeye , anlamaya çalışıyorum ... Devrimci Mücadele'nin başarıya ulaşabilmesinin en önemli temel şartı da budur ...
Saygılarla...
Mert YİĞİTCAN tarafından 7/13/2014 5:33:34 PM zamanında düzenlenmiştir.