Okuduğunuz şiir 27.1.2008 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Noktası Ölü Soru İşaretiydi Hayat
___________________Ne demek eşcinsel? Bana ibne de! Küçük İskender
Kaşlarının arasından süzülen terle Kendini yıkayan şehri Lanetlercesine kirletilmiş Binlerce ağ saçılmıştı Örümcekleri ölü sokaklara
Eşini cin çarpmış adamların Mor dudaklarında ezilen şarkıların suçu Eski bir filmi izlemekten eksilen spermler
Saymayı bilmiyordu Her karede alçalan ve kaçak güreşen aktörün Devinimsiz sevişmeleri
//
Hayatın parke taşlarında Kış ölülerinin göçmen ruhları inlerken Sesimizde çoğalan küfürleri Ve asma yapraklarıyla sakladığımız ütopyalarımızı Etnik inkarlarla feda ederiz
Aslında…
Oydu suçlu O çocuktu Göğe parmağını sokup da Yıldızları patlatan!
Ay şimdi onun yüzünden Ölüdür ninnilerde
Onun yüzünden özgürdür Varoş pezevenklerin karanlık yüzleri
Gözlerimi kapa…
//
Tenime dokun Yüzüklerim dökülsün parmaklarımdan
//
Atbaşı ölüme doğru koşarken Çalınmış pul ezikliğiyle Kızaran yüzüm bastı Yasaklı bahçelere
Ergen koleksiyonumda Kayda geçti eksikliğim
Süslenen yalanlar Ve öğretilere inanan aptal bir organizma gibi Son kullanma tarihi çoktan geçmiş hayatın itirafıyla Karalıyorum sistemin parçası olduğum için kendimi
Unuttuğumdan değil İsyanımdan noktasını koymadığım her soru işaretinin Geri dönüşüyle savaşmaktan yoruldu serseri ruhum
Oysa meraka açılırken pencerem Libidosu yüksek kimliklerin bekaretini bozduğu güneş Ağlıyordu kimsesizler mezarlığında
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Noktası Ölü Soru İşaretiydi Hayat şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Noktası Ölü Soru İşaretiydi Hayat şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İskender'in teninin kokusu geliyor bana bu şiirde.. Okuduğumda içimde bir kıpırtı oldu. uzun zaman sonra gerçekten bir emek hissettim.. Kalıpları düşünceleriyle ve yazım tarzı ile kırmış.. Bilinenin aksine uyaklı 4 mısra dan oluşan yazıya şiir denmez.. Sonları uyacak diye kasmaya veya düşünmeye gerek kalmadan yazılmış bir yazı..
Emeğine Sağlık...
Not: İskenderin söylediği bir sözü görmek beni mutlu etti:) "insanı kirleten ağzına giren değil,ağzından çıkandır"Küçük iskender..
Şiir güzeldi,şairin dili farklıydı.Herkes aynı dilden yazmak zorunda değil.Farklı olana bu hiddet niye.Forumada koydum aşağıda yazacağımı.Acaba hepimiz şiir mi yazıyoruz yoksa duygu ve düşüncelerimizi alt alta kafiyeyle yerleştirip,adınada şiir mi diyoruz..Arada fark var.Nisan Serap şiir yazmıştır.Bunu içtenlikle söylüyorum.Kutlarım.
Siz insan olma yolunda ilerleyedurun biz engel olmayalım size ve benzerlerinize ayrıca kalemimi kemirmeye devam ediyorsunuz. Yaşım gereği saygımı yitirmemeye olağanüstü çaba sarfediyorum, bu yüzden; Konuyla alakalı bir çıkışınız yoksa kendinizi söndürebilirsiniz, enerji israfı döviz israfıdır.
kusturucudan 1000 özür önce ANSIZIN'a tabiki
Karockedy tarafından 1/29/2008 12:54:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
Müstehcenlik şiirin malzemesi olabilir.Nitekim bir birimizle olan dialoglarımızda bunu malzeme haline getirmememiz gerekir insan olma yolunda. Kendimizi organ ve hayvan ismi vermeden de ifade edebileceğimizi sanıyorum.
bir özür sivrilmiş kalemden öncelikle YAVUZ DOĞANA
kurucu tarafından 1/29/2008 12:06:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
Merhaba Serap Hanım, sizi antoloji'den de takip ederdim zaman zaman. Genel olarak şiirlerinizi beğenirdim.. Şiirinizin ana temasını beğendim. Fakat anlatımınızda bazı imgeleri zorunlu olarak koymuşsunuz hissine kapıldım zaman zaman. Yazdığınız küfürlü sözleri şiirin böyle bir jargonda olması gerektiği için koymak zorunda olduğunuz hissine kapıldım.
Bahsettiklerimin şu açıdan yanlış anlaşılmamasını istiyorum; şiirde küfürlerin bulunması elbette yanlış bir şey değil. Çünkü o zaman Küçük İskender, Can Yücel v.b. büyük şairleri yoksaymış oluruz. Bu açıdan yadırgayanları da kınıyorum.
Burada benim gözüme batan, bu sözlerin şiirin içinde amacına ne kadar ulaşabildiği... Yani bilirsiniz; bazen şiirin öyle bir yerinde öyle bir imge koyarsınız ki, dünyadaki başka hiç bir imge sizin orada anlatmak istediğiniz şeyi/duyguyu tam anlamıyla anlatamaz...
Bu açıdan bir eksiklik hissettiğimi belirtmek istedim.
Başarılarınızın ve güzel şirlerinizin devamını diliyorum. Saygılarımla.
Sitenin çizgisi yok ama yazanların da çizgisi yok. Tam liberal bir ortam. Birçoğunun lay lay lom şiirinden daha imge dolu ve yürekli bir şiir. Yani şiir, şi(y)ir değil! Eleştirmeye çalıştığınız İskender, Avrupa'nın ilk 10 şiiri arasındadır. Sizler ise herkesin rahatlıkla girip yazabileceği bir sitenin kapısını tırmalıyorsunuz. Lisede birbirine arkasıra yazılan şiir seviyesini aşamayan şiirlerinizle ancak sizler gibilere boy göstermek çemberi içinden çıkamıyorsunuz. Bir eksiklik duygusudur, ıslıksızlıktır, hatta şarkısızlıktır bu; hem de şarkıya en çok gereksinim duyulan bir anda... Gazoz kapağından şiirler yazan ve şair geçinenlere ders verme amaçlı yazılan bir şiir; kendini ulaşılmaz sanan, şiir okumayan ama yazan, ulusal ve evrensel şairlerin şiirlerinden habersiz, imlâ kurallarından yoksun, imge dünyasına bırakın girmeyi, kapısını bile tırtıklayamayanlara kızgınlığımdan yazdım bunu; kendini usta görenlere tokatı vuran bir şiir. "Bakın da öğrenin ey şiir yazmaktan yoksun olanlar!" diyen bir şiir. Bu ülkede şiir okuyandan çok şiir yazanlar vardır. Bu gün bile çok önemli şiir ödüllerini almış kişiler şiir kitaplarını bastırmakta oldukça zorlanıyorlar. Siteye şöyle bir gözgezdirdim de bence çok iyi şair adaylarının yanı sıra epeyce şair değil, şa(y)ir gördüm, yazdıkları da şiir değil şi(y)ir di... Üzülmesi gerekenler üzülebilir, çünkü herkes haddini bilmeli.
Nisan Serap'a, cebimde çok beklettiğim küflü bir aferin...
Fincanı kırık direğe benziyor şiir tepesine çıkanı çarpar Adet yerini bulmuşa benziyor Beti benizinden kötü olduğu kadar düz taban bir şiir olmuşsa benimde hatalarıma çok yakın bulduğum içim kendimle birlikte suçlu buldum bu şiiri emeğe saygı demekten başka çare kalmadıysa geride.
farklı bir tını pasını sildi yosunun tek sese alışkın kulağa kilise korosu gibi geldi şiir... imgelemler müthiş hoş geldi, sefa bulsun dileğim kutlarım
Yorumu mu geri aldım,herkes ama herkes konuşabilmeli tabi,şiir yazabilmeli,isyanını dile getirebilmeli,bana ne toplumun ölçülerinden yav ölçüsümü var ki zaten,çivi çiviyi söker diyen bensem,çelişkili yorum yapıp kendime ters düşmeyim en azından,şiir dili çok iyiydi,önemli olanda bu galiba ruh halinin elden geçirilmesi değil...Sonuçta herkesin kötü anıları vardır çocukluğuna dair...kalemine sağlık şair...
_KARAYEL__ tarafından 1/28/2008 8:16:35 PM zamanında düzenlenmiştir.
Marjinalitenin sınırsızlığına inanmıyorum. son noktası küfürden ileri gidemez. Şeytani tapınmalarda takılır kalır. Sadomazoist söylemlerde yer bulur kendine. Yukarıdaki metin pek öyle aykırı falan görünmedi bana. İlla aykırı diyecekseniz edebe aykırı deyin. Tersine sokağın başıboş, kaidesiz dili.Böyle konuşan bir sürü yeni yetme var. Sadece birtakım laflara imgeler giydirilmiş. Ve ortaya şiir çıkmış...
Şiirde ahlakilik kıymetlidir.Ama her şiir ahlaki olmalı demek pragmatist bir yaklaşım olur.Şiiri beğenmeyebilirsiniz. Ama bu şiir değil demek de öyle kolay değil. Ancak edebi olmadığını söylemeye hakkımız var.Zira edebiyat, edepten gelir.Yalnız burada edebiyatı sözcüğün karşıladığı kültürel manasıyla kullanıyorum. Yoksa şiir tabii ki şiir yazın dünyası içinde yer alır.
Şiir tanımlanabilir mi acaba? Bakalım Hamit ne diyor: İnsan bazı kere hatırına gelen bir hayali tanıyamaz, o kadar güzeldir. Zininden uçan bir fikre yetişemez o kadar yüksektir. Kalbinde doğan bir hissi bulamaz o kadar derindir. Bu acz ile bir feryat koparır, yahut pek karanlık bir şey söyler, yahut hiçbir şey söyleyemez de kalemini ayağının altına alıp ezer. Bunlar şiirdir.
serap kadim tarafından 1/29/2008 10:50:40 AM zamanında düzenlenmiştir.
Kurul da şiiri alıntı ile irtibatlandırdığına göre, girişteki "Ne demek eşcinsel? Bana ibne de! Küçük İskender"
notunun, şiirin ana temasına mesnet teşkil ettiğini söyleyebiliriz...
Hal böyle iken;
"Saymayı bilmiyordu Her karede alçalan ve kaçak güreşen aktörün Devinimsiz sevişmeleri "
"Eşini cin çarpmış adamların Mor dudaklarında ezilen şarkıların suçu Eski bir filmi izlemekten eksilen spermler "
"Aslında…
Oydu suçlu O çocuktu Göğe parmağını sokup da Yıldızları patlatan! "
"Oysa meraka açılırken pencerem Libidosu yüksek kimliklerin bekaretini bozduğu güneş Ağlıyordu kimsesizler mezarlığında "
söylemlerinden pornografik anlamlar da çıkarabilmeliyiz değil mi?
"Ayrıca betimleme ve benzetmede kullanılan kelimelerin kurgu içinde önemli bir yere sahip olması bunların etkisini artırıyor" derken, betimlemelerden girişteki not da dikkate alındığında, farklı şeyler mi anlıyoruz?
Bütün bunların ötesinde, yazar belki de çok başka şeyler düşünmüştür..Bunu da bilme imkanımız yok... Saygılar...
Şair; önsözü bir alıntı ile yapıyor. Şiirin bütününde bir sorgulama göze çarpmakta. Şair, hem kendi düşünceleriyle hem de alıntı sahibinin gözlerinden yapmakta bunu. Ayrıca betimleme ve benzetmede kullanılan kelimelerin kurgu içinde önemli bir yere sahip olması bunların etkisini artırıyor. Şairin genel olarak tartışılamaz düşüncesinde olduğumuz değerleri gündeme taşıma fikri; şiir bütününde olumlu sözcük kullanımları ve dizilimleri ile olabildiğince irdelenmiş. Seslenme dizeleri ile güçlü bir anlatım elde ediyor şair.
Şiir, bütün olarak kurgusal anlamda sorgulamalara tercüman olurken dizelerde ve satır aralarında verilen içerik, okunuş ve akıcılığı çoğunluk olarak yakalama konularındaki başarıları dolayısıyla günün şiiri olmaya hak kazanmıştır.
cem yılmazı hepiniz seyrediyorsunuz hatta o kadar ki bi daha bi daha milyonlar filmine koşuyor orada iskender dilinden daha açık seçiktir herşey kadını erkeği çoluğu çocuğu bunlara güler hep bir ihtiyaç mıdır hayatımızda ... belkide evet bir sıkıntı var mı ... hayır
argo hayatımızın bir gerçeği az çok kıyısındayız hepimiz
pek tabii şiirlerede yansıyabilir , sadece türkiye değildir bunun örneği dünya edebiyatında örneklemeleri çoktur / bulmuştur orada kendine bir yer beğensenizde , beğenmesinizde
türkiyede şu tuhaftır bu tarz sanatı icra edenlerin hepsi ya erkeklerdir yada eşcinsellerdir sadece türkiyede mi böyle hayır bu dünyada da böyle
bu tarz söylem tercihinde kadınlar değildir / hiç bir zaman olmamıştır zaten olsada göle maya pek tutmamıştır
çünkü söylediğinde bir tuhaflık doğuyor bizler o tuhaflığı büyütürken ortaya çıkan eseri kimse düşünemez
bu şiir dilinde de böyle / tercih dil kullanımı bir kadın olmuş tuhaflık burada
bir ikinci tuhaflıkta şiire girişteki / "Ne demek eşcinsel? Bana ibne de! Küçük İskender " ile şiirinizin uzaktan yakın bir ilişki içinde olmaması ben daha çok "Varoş pezevenklerin karanlık yüzlerini" gördüm dizelerinizde
kaldı ki "pezevenk" ile gay yada "ibne" gibi söylemler yan yana durmaz sevmezler onlarda bu cümleyi bu şiiri küçük iskender okusa ilk tepki ondan gelir size dair
daha çok transseksüelle yan yanadır "pezevenk"
"Ne demek eşcinsel? Bana ibne de! Küçük İskender " bu girişiniz bende şiire gelebilecek bir tepkinin arkasına gizlenmekmidir / iskender yazmış ben neden yazmayayım mıdır
yada başka birşey midir / merak ettim buraya bir açıklama getirirseniz mutlu olurum çok.
15-)Yapılan yorumlarda, konu her ne olursa olsun, üyeler arası isim vererek eleştiri yapılması, düzeysiz tartışmalara girilmesi, konunun kişiselleştirilerek, kişisel ve grupsal tartışma zeminlerine açık hale getirilmesi kesinlikle yasaktır...
her aykırı alkış almalı mıdır her aykırı edebiyat mıdır edebiyatçı ne kadar aykırı olmalıdır aykırılıkları dile getiren edebiyatçıya tepki nerede başlamalı dillendirdiği aykırı olduğu için mi tepki verilmeli yoksa edebiyatı mı değerlendirilmeli mihenk noktası aykırılık mı olmalı yoysa edebi değer mi aykırı olduğu halde edebi değeri yüksek olan eserler de yerden yere vurulmalı mı yoksa edebiyata mı aykırılık değer katar veya aykırılığa mı edebiyat değer katar edebiyatın bir sınırı var mıdır. varsa nerede başlar nerede biter
kurulun bence yaptığı en iyi iş gördüğüm kadarıyla, bilerek veya bilmeyerek edebiyatta görüş ayrılıklarına neden olmuş örnekleri ana sayfada betimleyerek günümüz edebiyatın tartışmalı konularını okura sunmasıdır
şiire gelince aykırı mıdır. duygusal tarzı ile fazlasıyla edebi içeriğiyle; şiir midir evet şiirdir edebi yönü kanaatimce zayıf kalsa da aykırı yönü cümlelere kanat olmuştur
nisanı her ne kadar yağmur ve bereketi çiçekleriyle bilirsek de bu nisan fırtınasıyla girmiştir aramıza ve nisan serabı olsa gerek bu durum da
Keşke kurul yorumları kalkmasaydı da, bu şiirin seçilme nedenlerini öğrenebilseydik.. Girişteki Küçük İskendere atıf ile okuyucu, metine yönlendiriliyor... Giriş notu ile irtibatlandırdığımızda oldukça hoyrat bir söylem tutturulduğunu söyleyebilirim... Marjinalitenin zaferi gibi duruyor burada bu metin sanki biraz da:) Giriş yönlendirmesi olmasa, belki de başka güzellikler bulunabilecek... Bu hali ile, düşündürerek değil de irkilterek belki de tiksindirerek sarsmayı denemiş olabilir şair... Saygılar...
erolbasci tarafından 1/28/2008 3:18:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
"Ne demek eşcinsel, bana ...e de!" Hay, hay aramızda teklif mi var ayol!? Ama bak sayın Küçük Bey, Gülten'e çok üzüldüğümü de söyleyeyim. Ne o öyle "caaaartt" diye girmeler? Kapı çalmak yok mu sizde?
Makman tarafından 1/28/2008 1:41:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hoş geldiniz Nisan Hanım, Önceden tanımıyorum şiirlerinizi ama bu ilk şiirinizle birlikte takip edeceğim. Erken belki ama farklı bir kaleminiz olduğunu hissediyorum. Aykırı, sivri ve belki de anarşist! Bol patırtı da olacak sanırım sayfalarınızda. Bakalım zaman ne gösterecek: Size kalem sivriltenlerden mi?, destekçilerinizden mi olarak sayfanızı ziyaret edeceğim... Saygılarımla. Bülent ERŞAN
Şiir adına üzüldüm İçi boş,sıcak olmayan buz gibi şiir gerçekleri saklayamam benim şahsi fikrim Bu şiir ÖZEL SEÇKİ veya GÜNÜN şiiriyse VAH ŞİİRİN HALİNE ŞİİR YERLERDE SÜRÜNÜYOR
Nöbetçi Şair tarafından 1/28/2008 12:43:02 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kötü bir şiir gördüğümde nitelemek için "anlamsız şiir" yerine "Kahve Telvesi"derim. Artık " Noktası Ölü Soru İşaretiydi Hayat " diyeceğim. (BKZ aşağıda)
Şiir nedir? sorusuna binlerce cevap verebilirsiniz ama doğruluğundan emin olduğum bir tek cevap. Şiir, bu değildir efendim. Bu olsa olsa içteki kasvetin, ruhtaki şehvetin kirlettiği bir hayatında dizeleri kirletmesinin tezahürüdür. Sadece yazık diyorum ve her bir harfine acıyorum.
Tanrı aşkına eğer tanrı tanımıyorsanız materyal aşkına veya neye tapıyorsanız onun aşkına (buda olabilr, ateş olabilir, inek olabilir ne olursa olsun) "Libidosu yüksek kimliklerin bekaretini bozduğu güneş" bu cümle ne anlama gelir. Hemen cümleyi cözümleyelim. Libido : Cinsel güç Bekaret: Cinsel ilişkiye girmemiş Güneş: Dünyamızı ısıtan gezegen Kimlik : Kafa kağıdı da denir Bozmak : Deforme etmek denebiiir
Şimdi anlamlardan hareketle mısraı biz yazlaım. "Cinsel gücü yüksek kafa kağıtlarının cinsel ilişkiye girmemiş kız gibi deforme edilmiş dünyamızı ısıtan gezegeni"
İnanın şiirden daha anlamlı. Çünki anlaşılır. En azından şiir iddiasında değil. Düz saçma sapan cümleler.
Abesle İştigalin Böylesi : Bir değerin (dünya) kirlenmişliğinden bahsederken bir başka değer (şiir) anca bu kadar kirletilebilir.
BKZ: Kahve Telvesi - Burcu Güneş in o berbat şarkısı
Fincanın dibinde kahve telvesi O geliyor diyor hem de aniden Bilmediğin biri başka yerlerden Hayalini kurdun çok öncelerden
Böyle bir güzeli düşlüyordum ben Gelmez artık dedim Vazgeçtim birden Yarın olsun Erken bulacağım onu derken
Baktım gördüm karşımda Kim kim kimlerden Tam da benim yaşımda
Gözleri aygın baygın (kara elmas) Hayran hayran karşımda Kavak yelleri estir öp de benim başımda (Gel de benim başımda)
nisan hanım önce aramıza hoş geldin. bu kadar kalemine hakim bir şaiirin şiimdiyece yazmakta gecikmesine şaştım. çoğu şaire baskın olur şiirleriniz. kaleminiz daim olsun. yürekten tebrik ediyorum. çok harika. hoşçakalın.
renk körlüğü evrime maruz kalmış,kafasını kuma gömüp kıçıyla gökyüzünü tasvir eden bünyeler için teşbihte hata,beraat'e matuf bir heba edilebilir kusur -hayranlığımı ve hayvanlığımı bağışlayın- Tebrikler gece gece şiire boğuldum sayenizde
Hayatın parke taşlarında Kış ölülerinin göçmen ruhları inlerken Sesimizde çoğalan küfürleri Ve asma yapraklarıyla sakladığımız ütopyalarımızı Etnik inkarlarla feda ederiz
Aslında…
Oydu suçlu O çocuktu Göğe parmağını sokup da Yıldızları patlatan!
Ay şimdi onun yüzünden Ölüdür ninnilerde
Onun yüzünden özgürdür Varoş pezevenklerin karanlık yüzleri Çok güzel işlenmiş şiir okuduğumu söyleyebilirim.Saygılar yüreğine
***Y-Ü-R-E-K-T-E-N^^^^^^ K-U-T-L-U-Y-O-R-U-M***
Selâm ve saygılarımla...İ.G.