Durma öyle gel, bekleme gayrı yollardan medet, Hıra’dan Sevr’den sana nur getirmedi mi Ahmet? Neden olmazsın arkadaş, kutlu davaya Mehmet? Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Ey Mekke, ne güzeldi sende ki, O güzide yar, Gül sevgiliye müşrikler, eyledi Kabe’yi, har, Medine kucak açtı, gecegündüz çekiyor zar, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Kolay mı geldi öyle Hakk dava Nuru İslam ah, Ne çileler çekti Resul ne, bir bilseniz vah vah? Durur mu hiç zalim kral, baş kaldırdı nice pis şah, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Toplandı müşrikler Hakk davaya düşman oldular, Her birisi ayrı, ayrı, cezaların buldular, Hakikatın karşısında bir bir hepsi soldular, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
En büyük veli, Ebu Bekir, Ömer, Osman, Ali, İşte onlar, hakk yoluna can veren, gerçek deli, Ümmet, Muhammed yeli, kükrerse kuvvetin seli, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Kalubela akit yerin, söz verdin hem çok derin, Nemrut Firavun çatlasın, yakmaz hiç ateş serin, Niye küfüre dalarsın, Cehennem olur yerin, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Hayır ve şer Allah’tandır, sonucun sen bilemen, Çeşit çeşit kaza bela, gücün yoktur silemen, Davetlisin İslam’a sen, neden koşup gelemen, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Ey imandan biçare, yoktur ki sokakta çare, Ayıptır hem bire cahil, zulüm etme sen yâre, Avaz, avaz bağırır da, boşa atarsın nara, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Gel sen Cemal anlaşalım, dava İslam, dava Hakk, Yakma gayre o sineyi, gel Allah yolunda yak, Olsun Osmanlı tokatın, vur küfrün yüzüne çak, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DAVA İSLAM, DAVA HAKK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DAVA İSLAM, DAVA HAKK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sevgili dost, bu sitede hiç karşılık beklemeden herkese aynı ölçüde o güzel duygularınızla özen gösteren bir dahisiniz. Sizi yürekten kutlarım. Ben sizin o güzel duygularınıza hayranım. Hani Soma'da, 300 canımızı kaybettik çok üzgünüm. Ama görüyorum ki o maden kodamanları nasıl işçileri kazançları için harcıyorlarsa, her platformda aynı oyunlar oynanıyor. Başkalarını çalışmalarını göklere çıkartacak kadar söz etmiyorsan seni kimse ne tanır ne de çalışmalarınızdan söz eder. Eski gazeteci olarak neden bahsettiğimi anladığınıza eminim. Sevgiyle....Dostlukla..
Not: şiiriniz her zaman ki gibi güzel duygularla süslenen bir şiir olmuş kutlarım dostumu.
D_A_Ğ_D_E_L_E_N tarafından 5/20/2014 9:57:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
D_A_Ğ_D_E_L_E_N tarafından 5/20/2014 9:57:49 PM zamanında düzenlenmiştir.
D_A_Ğ_D_E_L_E_N tarafından 5/20/2014 9:58:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
Çok sevgili dostum dünya ölümlü, şu dünyada bir doluluğumuz kalacak, çok iyi biliyorum ki bir gün üzerinde gezdiğim tozduğun dünyanın bir günde altına ineceğim ne gerek var kötülüklere, kırgınlıklara, dargınlıklara... DOST olmayı becerebileceksek bu yeter bizlere... SİZLERİ BEN ÇOK SEVİYORUM BUN HEPİNİZ İNSANLIK İNANSIN... Ben birilerinini göklere, birilerini yerlere indirmeyi yapmam... Doğrular, doğrudur, yanlışlar yanlıştır kim yaparsa yapsın... Tanınmaya gelince onu hiç düşünmedim düşünmemde... TANINANLARI DA GÖRÜYORUM...
Değerli dost sayfamı ziyaretinize ve güzel yorumunuza çok teşekkür ederim ve kalbi selamlarımı ve sevgilerimi, saygılarımı yollarım. Saygılarımla.
SOMA BİZİ KÜL EYLEDİN
Bu ne büyük acı böyle, ana ağlar evlat ağlar, Göz yaşları ırmak olmuş, yürekleri figan dağlar, Kimileri av peşinde, bahaneden sokak çağlar, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Kolay mı ekmek parası, olmazsa yürek yarası, Halden anlamayan insan, vallahi yüzler karısı, Ciğer yakınına sızlar, olur mu bayram havası, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Nice canlar göçüp gitti, ne ümitler sönüp bitti, Soma bu gün can pazarı, kader bizi böyle etti, Maden işimizdi bizim, canımıza zehir kattı, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Mekanınız cennet olsun, kabriniz nurla dolsun, Sizler candan olur iken, nemalanan şerrin bulsun, Can kavlinden medet uman, dilerim kahrından solsun, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Bayraklar yarıya indi, boğuldu Türkiye yasa, Kimiler sokakta yürür, yok mudur hiç sizde tasa, Kaza bela kim ister ki, söylen kimde sam yel asa, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Hayır ve şer Allah’tandır, bilmeyene yallah tandır, Sakin olunmaz mı kardeş, gelen emir sultandandır, Hayırda şer, şerde hayır, bilemezsin Allah’tandır, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Acı büyük sabır bize, milletçe hem hepimize, Felaketler çok çetindir, verme Ya Rabb kapımıza, Göçenlere rahmet eyle, şefaateler yapımıza, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Giydik Cemal gel karayı, gönülde dostu arayı, Bezdiler mi terk ettiler, konaklarla hem sarayı, Gülmek mi var bundan sonra, giydik gönüle karayı Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Çok anlamlı, ihlaslı, harika bir şiirdi. Bu arada biraz da üzüldüm. Benim de yarım bir şiirim vardı, tekrarı gibi olacak şimdi. Bu şiirde ne varsa benim şiirimde o vardı. Baştan yazmak, başka şeyler düşünmek zorundayım sayenizde :)
İhlaslı yüreğinizi kutlarım,kaleminiz daim gönlünüz hep varolsun Üstadım selam saygılar.
Ey imandan biçare, yoktur ki sokakta çare, Ayıptır hem, bire cahil, zulmediyorsun yâre, Avaz, avaz bağırır da, boşa atarsın nara, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Gel sen Cemal anlaşalım, dava İslam, dava Hakk, Yakma gayre o sineyi, gel Allah yolunda yak, Olsun kuvvetli tokatın, var küfrün yüzüne çak, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Değerli dost sayfamı ziyaretinize ve güzel yorumunuza çok teşekkür ederim ve kalbi selamlarımı ve sevgilerimi, saygılarımı yollarım. Saygılarımla.
DEĞRLİ KARDEŞİM İSLAM DÜŞMANLARI, İSLAM'IN DOĞUŞUNDAN BU GÜNE DEK VE BUNDAN SONRADA DEVAM EDECEKTİR DE, YA MÜSLÜMANLARIN ONLARLA BİRLİKTELİKLERİ, BİRLİKTE HARKETLERİ, BZİZİ KAHREDEN TARAF DA BU... NE ZAMAN YİNEDEN İSLAMLAŞACAĞIZ, NE ZAMAN YENİDEN MÜSLÜMANLAŞACAĞIZ, NE ZAMAN YENİDEN HZ. MUHAMMDİN YOLUNA SÖZDE DEĞİL, ÖZDE DÜŞŞECEĞİZ... SORUN ÇOK... ALLAH YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN... GAYRETLER BİZDEN...
EVET BU DAVADAN UZAK KALMAK YOK, BİZDE KATILACAĞIZ... OYLAMADA SEHVEN HATA İLE OLDU KUSURA BAKMAYAN SELAMLAR...
Ey imandan biçare, yoktur ki sokakta çare, Ayıptır hem, bire cahil, zulmediyorsun yâre, Avaz, avaz bağırır da, boşa atarsın nara, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Gel sen Cemal anlaşalım, dava İslam, dava Hakk, Yakma gayre o sineyi, gel Allah yolunda yak, Olsun kuvvetli tokatın, var küfrün yüzüne çak, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Cemalettin GÜRPINAR
Kutluyorum güçlü kalemi okunası şiirdi ihlasla yazılmış Yüreğine sağlık ___________________________Saygılar üstadım
Kutlarım şairi.... hak dini islamdır(inniddine innallahi islam) yolunda şehitlik makamıdır Kutlarım şairi....kalemini hakk yolunda kullanan tüm şairleri...
Ey imandan biçare, yoktur ki sokakta çare, Ayıptır hem, bire cahil, zulmediyorsun yâre, Avaz, avaz bağırır da, boşa atarsın nara, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Degerli kalemi kutluyorum.Şiir öyle güzel anlatmış ki herşeyi,yoruma gerek görmedim.Kaleminiz kavi olsun .Saygılarımla
Hayır ve şer Allah’tandır, sonucun sen bilemen, Çeşit çeşit kaza bela, gücün yoktur silemen, Davetlisin İslam’a sen, neden koşup gelemen, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Ey imandan biçare, yoktur ki sokakta çare, Ayıptır hem, bire cahil, zulmediyorsun yâre, Avaz, avaz bağırır da, boşa atarsın nara, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Gel sen Cemal anlaşalım, dava İslam, dava Hakk, Yakma gayre o sineyi, gel Allah yolunda yak, Olsun kuvvetli tokatın, var küfrün yüzüne çak, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
Anlatım ve dizeler güzel olmuş yüreğinize sağlık selamlar.................
Kemalist Cumhuriyet’in en şedit yılları olan Tek Parti döneminde “Minaredeki yabancı sesten” gökler ver yerler eza çekiyor, Müslüman milletin yüreğine ateşler düşüyordu: Ezanın Türkçe okunmasına Bursalılar isyan ettiğinde, M. Kemal, “Allah’ın belâsı yobazlar, kara yobazlar, cahil mürteciler” demişti. Öyle ki, İslâmî değerleri “redd-i miras” eden Kemalistlerin ezan sesine düşmanlıkları şuur altlarında yer eder ve Yaşar Nabi’nin şiiriyle başka sesler ararlar: “Motorların şarkısı olsun yeni bestemiz / Yeni din ezanları minareler yerine / Bulutları püskürten bacalardan okunsun.” (Batılılaşma İhaneti, din zehirdir diyen zihniyet bu gün ortamlarda kol geziyor ne fark ediyor o dönemlerde peygamberimize hakaret edenlerle bugün islama saldırı yapanların arasında ki fark bizim ülkemizin bu günkü yönetime üç koldan saldırılara ne dersiniz? Dava islam davası ise bu millet nerede..Sultan han hamit cennet mekan 10 çapulcu sultanın yakasına yapışır özgürlük istiyoruz diye.. ülkemizde olanlar şiirlerinizde anlayabiliyorum şiirde vurgulanan konu islam sizi bu konuda tebrik ediyorum ve kutluyor çok anlamlı bir eser kaleminiz hiç susmasın hak yolunda saygılarımı sunuyorum kaleminize ve beyin gücünüze kardeşim..
Değerli dost sayfamı ziyaretinize ve güzel yorumunuza çok teşekkür ederim ve kalbi selamlarımı ve sevgilerimi, saygılarımı yollarım. Saygılarımla.
DEĞRLİ KARDEŞİM İSLAM DÜŞMANLARI, İSLAM'IN DOĞUŞUNDAN BU GÜNE DEK VE BUNDAN SONRADA DEVAM EDECEKTİR DE, YA MÜSLÜMANLARIN ONLARLA BİRLİKTELİKLERİ, BİRLİKTE HARKETLERİ, BZİZİ KAHREDEN TARAF DA BU... NE ZAMAN YİNEDEN İSLAMLAŞACAĞIZ, NE ZAMAN YENİDEN MÜSLÜMANLAŞACAĞIZ, NE ZAMAN YENİDEN HZ. MUHAMMDİN YOLUNA SÖZDE DEĞİL, ÖZDE DÜŞŞECEĞİZ... SORUN ÇOK... ALLAH YAR VE YARDIMCIMIZ OLSUN... GAYRETLER BİZDEN...
Toplandılar müşrikler Hakk davya düşman oldular, Her birisi ayrı ayrı cezaların buldular, Hakikat karşısında bir bir hepsi soldular, Dava İslam, dava Hakk, ondan gayriyi sen bırak.
.kutlarım değerli üstadım..kaleme yüreğe sağlık.........