Bu ne büyük acı böyle, ana ağlar evlat ağlar, Göz yaşları ırmak olmuş, yürekleri figan dağlar, Kimileri av peşinde, bahaneden sokak çağlar, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Kolay mı ekmek parası, olmazsa yürek yarası, Halden anlamayan insan, vallahi yüzler karısı, Ciğer yakınına sızlar, olur mu bayram havası, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Nice canlar göçüp gitti, ne ümitler sönüp bitti, Soma bu gün can pazarı, kader bizi böyle etti, Maden işimizdi bizim, canımıza zehir kattı, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Mekanınız cennet olsun, kabriniz nurla dolsun, Sizler candan olur iken, nemalanan şerrin bulsun, Can kavlinden medet uman, dilerim kahrından solsun, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Bayraklar yarıya indi, boğuldu Türkiye yasa, Kimiler sokakta yürür, yok mudur hiç sizde tasa, Kaza bela kim ister ki, söylen kimde sam yel asa, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Hayır ve şer Allah’tandır, bilmeyene yallah tandır, Sakin olunmaz mı kardeş, gelen emir sultandandır, Hayırda şer, şerde hayır, bilemezsin Allah’tandır, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Acı büyük sabır bize, milletçe hem hepimize, Felaketler çok çetindir, verme Ya Rabb kapımıza, Göçenlere rahmet eyle, şefaateler yapımıza, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Giydik Cemal gel karayı, gönülde dostu arayı, Bezdiler mi terk ettiler, konaklarla hem sarayı, Gülmek mi var bundan sonra, giydik gönüle karayı Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SOMA BİZİ KÜL EYLEDİN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SOMA BİZİ KÜL EYLEDİN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Insallah yasamayiz bu aciyi.. Biz ki bu kadar aciya kavrulduk ya esas acinin cemberindekiler nasidirlar dusunemiyorum.. Rahmetle sehitlerimizi anarken, sabir diliyorum yureklere. Tesekkur ve saygilar.
Allah ölenlere rahmet, yaralılara acil şifalar Yakınlarına ve billetimize sabır ihsan eylesin Dualarımız onlarla Gönlüne,ömrüne bereket Allaha emanet olasın,sağlıcakla kalasın
Sabır dilemekten başka söz yok..Aslında eleştirilecek o kadar çok şey varki.. Cevab verirsiniz yandaş olursunuz,buyrun çözelim dersiniz,vatan haini olursunuz.. İki yüzlü siyasetçilerin kol gezdiği bir ülkede bu kafa yapısıyla hiçbir iş çözülemez.. Çünkü ancak karmaşanın olduğu,açlığın kol gezdiği ülkelerde insanları böylece yönetmiş olursunuz..Sömürge ülkeleri böyle yönetilmiyor mu.? Bakın şöyle etrafınıza...Bizde ise bu asalak siyasetçiler 100 yıldır böyle yapmadılarmı..? ..60 ihtilali böyle oldu..27 mayıs keza...80 ihtilali dün gibi hafızalarda.. Koltuk kavgasıyla ömürlerden ömürler çalınıyor... Adalet beklediğimiz (( Hakimler,Savcılar )) ise en büyük adaletsiz ahlaksızlar ordusu değilmi, bu ülkenin bu şekilde bu milletin zillet içinde yaşamasına en önde gidenler değillermi.? Ve bu günkü olaylar başımıza geldiğinde fevaranlarımız başlıyor haklı olarak.. O kederli ailelere Allahtan sabırlar diliyorum Allah o acılı insanlara sabırlar ihsan eylesin.. Mevlam acılarını azaltsın..ÜLKEMİZİN BAŞI SAĞOLSUN
Felaket millet olarak yaşıyoruz Allah hepsini gani gani rahmet eylesin geride kalanlara sabırlar versin felaket felakettir bunun hiç bir zaman hizibi olmaz çünkü giden canlar bu milletin canlarıdır Allah milletimize ve tüm insanlığa böyle acıları bir daha yaşatmasın her felaket sonrası bir daha olmasın diye temennide bulunuyoruz ama ne hikmetse önlem almayı unutuyoruz
Hayır ve şer Allah’tandır, bilmeyene yallah tandır, Sakin olunmaz mı kardeş, gelen emir sultandandır, Hayırda şer, şerde hayır, bilemezsin Allah’tandır, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Acı büyük sabır bize, milletçe hem hepimize, Felaketler çok çetindir, verme Ya Rabb kapımıza, Göçenlere rahmet eyle, şefaateler yapımıza, Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Giydik Cemal gel karayı, gönülde dostu arayı, Bezdiler mi terk ettiler, konaklarla hem sarayı, Gülmek mi var bundan sonra, giydik gönüle karayı Soma bizi Soma bizi, yaktın kül eyledin bizi.
Hayatlarını bir lokma ekmek yolunda kayıp eden madencilerimize rahmetler diliyorum........
SOMA'DA kaybedilen canlarımıza ALLAH'TAN RAHMET diliyorum.Yakınlarına ve milletimize sabrı cemil niyaz ediyorum.Şiir, şiir değil destan adeta.İçerisinde yok yok.Söylenmesi gereken her şey var.Tepriklerimle hocam..