bu ayaz da ne? dedi, çocuk yüreğim "gelincik katliamı" dedi tok bir ses ihtişamla döndüm ardıma yol almıştı çoktan uzaklara sesimi dahi ulaştıramadığım derviş bey amca...
susları soyunup oracıkta çığlıklarımı giyindim nafile... duyan da bendim bağıran da susan da bendim susturan da...
mevsimini kaybetmiş bir bahar gibi açmadan döküldü tomurcuklarım yığıldım toprağa çiçek tozlarından oluşan bir büyü yokluk gibi yapıştı yakama ve ben savruldum z’amana...
çoğalarak büyüyen bir acıydı parmak uçlarımda artık ölüm ki ne çok çocukölümünü sallamıştık beşiklerinde biz oysa memelerinden ağu emziren analar olmuştuk zamanın kadranında...
şimdi bu kaygı da neyin nesi nesi olurum ki ben yaşamanın hem? ölüm bir numaralı akrabam çıkmışken hastane kayıtlarında...
dilimin sürç-i lisan eyleyen kısmıyla ezdim yine akşam akşam üç beş kelime şairler sofrasında yarı aç, yarı tok kalkmak da vardı o sofradan bilirdim bilirdim de hiç gocunmazdım açlığından sözcüklerin her seferinde daha çok acıkarak oturmak için sofraya...
"içim üşüdü" dedi, içimdeki kadın bir uğultu duydum belli belirsiz bu kez dönmedim ardıma gözlerimi kapattım usulca dudaklarımda benliğini arayan onlarca nota döküldü biteviye art arda kendini hissetmek hayatı hissetmektir dedim kendimi duydukça, hayatı hissettim...
ve vuruldum bir delikanlının yüreğinde doğdum bir bebeğin gözlerinde öldüm öldüm dirildim bir annenin benliğinde ırgat oldum bilmediğim köylerde madenciydim yerin yedi kat dibinde çiçek oldum açtım tarlada kuş oldum savruldum avcının sapanıyla...
yandım yandım da en sonunda gürül gürül akan çağlayanlarda duruldum özümü buldum ve biraz sıkılarak biraz utanarak haykırdım insanlığımı aynalara insanım ben ben insanım bu koskoca dünyada koskoca insanlık ayıbımla...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
.... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
.... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Böyle sürç-i lisana can feda Mavi'm! Bu şiir silkeleyip fırlattı beni oradan oraya! Her bölüm ayrı bir şiir; oldukça yoğunlaşarak; en önemlisi şiirin kendisine konsantre olarak yazmışsın belli ki... Ne iyi yapmışsın...
Hani derler ya; "âyinesi iştir kişinin; lafa bakılmaz"; işte ben de bu şiirin üzerine laf maf demem artık; böyle biline!
Can Şair'im... Öpüyorum senin de, şiirin de alnından...