Ne sensiz zamanlar ne sensiz saat Ne sonsuz yeminler edilen vaat Etmiyor gönlümde sevgin beraat Bir selam yolladım almadın Sâre.
Yalnız bir resimdin yalnız iç çekiş Yüreğime batan buzdan ince şiş Bilmedin varlığın en güzel bahşiş Gözümün yaşını silmedin Sâre.
Sadece ezgiydin sır dolu nota Gönül atlasında en doğru rota Sen bana doktordun ben onmaz hasta Aylarca bekledim gelmedin Sâre.
Bir rüzgârdın estin içime doldun Volkandın patladın hasretim oldun Gelirsin sanmıştım tutacak koldun Seviyordum seni bilmedin Sâre.
Afet Kırat
Büyüyünce ne olmak istersiniz derlerdi Cevap vermek zor gelir susardım söylemezdim. Zaman geçti büyüdüm hayat dersimi verdi Görseydim bu halimi büyüyeyim demezdim. Eskidim yıpratıldım kırıldı tekerleğim Sorsalar şöyle derdim; çocuk olmak dileğim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SÂRE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SÂRE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Büyürken çoğu şeyler maalesef insanın elinde değil; Hani çocukken akla gelmeyenleri bir şekilde dilemiş olsa da insan hikmeti ilahi ile işte şu bulunduğumuz hale bürünmekten kaçamıyoruz; Saygıdeğer ablam, dinlenme kararı almanız inşallah sizin için hayır getirir, ilham dolu günler ile yeniden şiirler kaleme almanıza vesile olur da şiirseverleri şiirlerinizden mahrum etmezsiniz inşaAllah, Saygı ve selamlarımla, sağlık ve esenlik dilerim...
Tebrikler Afet hocama usta kalemlerin şiirlerini yorumlamak bana düşmez sadece okuyup feyz almak düşer selam ve dualarla Cumanız mubarek olsun hocam sayğılar
ARİF BARAN tarafından 4/25/2014 9:05:22 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sayin afet hocam he siiriniz birer edebiyat sofrasi lezet yuklu ve bizde o lezetten tadiyoruz her siriniz ayada alkislancak siir kaleminiz daim olsun sonsuz ve ebedi saygimla efendim
Gönlünce cenneti barındıran kadın canım benim Beden yorgun kalem yorgun yürek yorgun Biliyorum ki bu yürek çok dağları aşacak ne yağmur ne kar dinleyecek her bir şiiri bizlere ders olacak Biraz tembellik yapmasak elimizde ki bulunan nimetten yararlansak ham hamurumuz kıvama gelecek Ben sabırlıyım zamana bırakıyorum kendi mi Geri dönüşün muhteşem olacak ama senin kalem bence susmayacak yüreğinden öpüyorum canım...
Sadece bu şiirini değil, her şiirini okur fakat hece bilgisini kendimde yeterli görmediğim için, yoruma sıra gelince de, bir adım geri durmayı yeğlerim. Üstelik bu sıralar netimizdeki aksaklıklar yüzünden de oldukça zorluklar yaşıyoruz, Yazdığım şiirleri, yazıları bile yollayamıyorum.
Şimdi sizin defterimizden uzaklaşmanıza gelince.
Bizim severek okuduğumuz kalemlerden biri de Afet İnce Kırat ismi geçen imzadır.
Sanırım siz gitmek isteseniz bile bu kalem sizi eteğinizden yakalayacaktır. Acı biber gibi bir şeydir bu edebiyat. Dilini yakmaya görsün insanın. Yandı mı da eyvah!... Kendisini yaktığı gibi okuttuğu kişileri de yakar. Sizde sanıyorum ki, bir defa kaleminizin ucunu edebiyat denilen acıya değdirdiniz, sonra da bizler sizin kaleminizin tadını tattık. Bu durumda ne o, ne de biz onsuz yapabiliriz.
Şimdi gidin bakalım gidebilirseniz.
Sevgi ve saygımla.
Davidoff tarafından 4/22/2014 10:37:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ne diyebilirim ki...Yüreğinizde en muhteşem dizelerle ağırlanmaya alışmış biri olarak zor gelecek bize...Aslında birikim dediğiniz nedir ki sizin için..Kalem karalasa çoğumuzu cebinizden çıkaracağınıza eminim...Sizden öğreneceğim o kadar çok şey var ki...Allah'a emanetsiniz....Saygıyla...
Borclanan borcunu bilirse , borc veren daha cok bilir. Demek ki okuyucular daha cok ozleyecekler, bekleyecekler Afet Ablam.. Ilhaminiz dinlenmede daha cok olsun. Tebriklerim ve sevgilerimle..
sevdiğin tarafından sevildiğini bildiğin zaman dagında karanfiller açar dil güle benzer açtıgı zaman bahar acıttıgı zaman güz olur güz güleri nazik olur güzel kokar saygı saygıyla kutlarım
"Ne kadar kalmak istesek de, bazen gitmek zorunda kalırız. Ve ne kadar gitmek zorunda olsak da, kalmaktan yanadır sol yanımız."Biraz ara vermek iyi geliyor hepimize.Gelişler muhteşem oluyor birikimlerle...Afet Hocam var olun hep bizle olun saygı ve sevgilerimle...
Üstadım bizim hazinemiz bitmez hiç hayıflanma.. Biraz dinleniniz tamam da bizi de fazla bekletmeyiniz. Dönşünüzün muhteşem olacağından ben eminim, sizinde şüpheniz olmasın. Saygı ve selamlarımla bu güzel eseri yürekten kutluyorum.
Yüreğinize sağlık hocam gönül kabında hazineler gizlidir umarım her zaman ortaya çıkacak ve yine dostluk pazarları kurulacaktır. Hayatımız zaten bir şiirdir kalem kağıda dökmese bile Selam ve saygılarımla
Dinlenme kısmına katılıyorum ama cebinizdekilerin bittiğine katılmıyorum. Siz de olmasa kimse de olmaz maşallah dolu dolusunuz . Hele ki ustayım diyenleri kırk kez boş dediğiniz cebinizden çıkartırsınız. Her şey ayan beyan ortada LAFLA PEYNİR GEMİSİNİN YÜRÜMEYECEĞİNİ HERKES BİLİR.
Mevlana'ya sormuşlar; - O kadar okursun, o kadar yazarsın, ne bilirsin? Mevlana şu cevabı vermiş; - Haddimi bilirim.
Allah haddi aşanları sevmez...Allah'ın sevmediğini de şüphesiz kullar da sevmez .BEN SİZİ ÇOK SEVİYORUM HER ZAMAN BURADA OLMANIZI İSTİYORUM .DEFTERİN SİZİN GİBİ SAĞLAM BİR KALEME İHTİYACI VAR .
Sevgili hocam güzel bir eser kalemizden okudum cok güzel bir hitabe sara -sare hz ibrahimin eşinin ismi musadenizle biraz izad etmek isterim -Sara ile Sare arasında bir fark yoktur. İsmin orijinali (سارة) dır. Arapça’daki (ر) yani R harfi üstün (fetha) olarak harekelenirse “Ra” olarak telaffuz edilir. (رفاح) “rafâh”, (رفيق) “rafîk” gibi. Fakat bu tür kelimeler Türkçe’ye geçerken “Refah”, “Refik” gibi genelde “Re” olarak seslendirilir. Nice güzel şiirler yazmak nasip olsun saygılar
yaptığınız açıklama için teşekkür ederim Harun bey. Bazı kelimeler Arapçadan Türkçeye geldiğinde değişiyor. Sara genel olarak yabancılar tarafından kullanılıyor günümüzde. Zaten sadece Sare isimli bir arkadaşa verdiğim söz üzerine adına yazdım. Öyle derin konulara dalabilecek maharette değilim. Saygılar.
merhaba arkadaşım buralarda köy kokulu ılık bir akşam var sevgiler gönderiyorum.. bu şiirinde çok güzel hece şiirinin güçlü kalemi tebrikler... canım.. az ötende şiir perisi sana yürek yürek ilham getirdi haberin yok mu kulak kabart fısıltılarını sen de duyacaksın benden söylemesi))))
Bu defter kararlıyım yazmayacağım diyen nicelerini gördü. Kızmışsın diyelim, öfken geçince yine gelirsin. Bir süre de şiiir yayınlayacağına sana sürekli yorum yapan dostlarına yorum yaz. Borç dediğin böyle ödenir. Bu arada iyi bir tatil de iyi gelir ablama.
Farkında olmadan bir yerlere âit oluruz sanki. Ve bize âit kabûl ederiz bâzı yerleri. Âfet Kırat benim için defterin en değerlilerindendir. Herkes değerlidir elbette ama öyleleri olur ki karşısında düğmenizi ilikleyerek selâma durmak gelir içinizden.
Kendinizi özletmeyin lütfen.
Şiir mi.. Çok bilmişliğimle dile gelip terlikle kovalanmaya hiç niyetim yok, her dâim olduğu gibi emekti her şeyden önce.
Teşekkürler sevgili Havin, burası benim gönlüme yer etmiş ayrılmam, uzak durmam mümkün değil elbette, atılmadığım sürece, atılırsam da başka adresle yeniden gelirim. Sadece paylaşım yapmayacağım bir süre, çünkü üzülüyorum artık. sevgiler.
Hani çocukken akla gelmeyenleri bir şekilde dilemiş olsa da insan hikmeti ilahi ile işte şu bulunduğumuz hale bürünmekten kaçamıyoruz;
Saygıdeğer ablam, dinlenme kararı almanız inşallah sizin için hayır getirir, ilham dolu günler ile yeniden şiirler kaleme almanıza vesile olur da şiirseverleri şiirlerinizden mahrum etmezsiniz inşaAllah,
Saygı ve selamlarımla, sağlık ve esenlik dilerim...