Biz, âciz figüranı kulluk hikâyesinin Koşuyoruz peşinden hayatın gayesinin Artık ardı göründü ömür sermâyesinin Zaman sona zimmetli; O’na doğru akıyor Güneş batmaya yakın göz toprağa bakıyor.
Kahretse de İblis’i çıktığımız basamak Abes bildik bu yolda bir lahzâ duraksamak. "Züldür" deyip insana günahı kanıksamak Kalsa da bazen ramak, düşmedik şer ağına Talibiz dost bağının gönüller otağına...
Yanılıp baksak dahi alçaktan gelen sese Bin nedâmet yükleriz boş geçen her nefese Ta ezelden bağlıyız Kitâb-ı Mukaddes’e Düşsek de bazen ye’se, etse de rûha tesir İmanı sağlam olan şeytana olmaz esir.
Namert mahkeme kursa, eller sansa da sanık Caymayız ahdimizden; Yaradan buna tanık! Resûl’e özlem ile gezeriz bağrı yanık Gâh gâfil, gâh uyanık; bazen kaysa da zemin Rahmân’ın rahmetinden her zaman olduk emin.
Deseler ki "Gel, sen ol, şu cihâna Padişah" Dünyevî Sultanlığa aslâ etmeyiz tamah Secde edip Allah’a; deyip O’dur tek ilah Ayırdık sevap-günah; bildik neymiş kâr-zarar Yaradan’dan edip ar; ikrârda kıldık karar.
Rehberdir Kur’an kula, âyan beyan kara, ak Dara düşene Rabbi tek liman, tek sığınak Dünya bize gölgelik, Firdevs yegâne konak Kaptırmayız düşmana ölsek de kal’amızı Dost deriz Azrâil’e, bekleriz salâmızı.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* DOST DERİZ AZRÂİL'E şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* DOST DERİZ AZRÂİL'E şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
'' Zaman sona zimmetli, O’na doğru akıyor Güneş batmaya yakın göz toprağa bakıyor.''
Yukarıdaki beyit'i şah beyit olarak seçtim. Müthiş bir metafor var içinde. Zamandan sıyrılıp, o zamanı ve mekanı Yaratana doğru akıp giderken, gün batımı uzayan ömrün gölgesinde adımlar büyümüştür artık istesek de küçültemeyiz. Dünya sahnesindeki rolümüz bitince yerimizi küçük adımlara bırakmanın zamanı çoktan gelmiştir artık.Akşamın çalığında hüzünlenen kalplerimizin sonun başlangıcında felah bulmasını Rabbim bizlere nasip etsin. Bu sabah okuduğum bu mükemmel şiir vesilesiyle can dostum KENAN IŞIK'a Allahtan şifa diliyorum tez vakitte sağlığına kavuşur inş. Tebrikler Mecit kardeşim Sağlıklı huzurlu günler dileğimle...
Muhteşem, mükemmel ve nefis bir şiir. Allah'a kulluk etmek ne derece önemli ve mükafatlıdır. 7+7=14 hece ölçüsünde muazzam kafiye yapısı, içeriğinde barındırdığı anlam ve mana itibari ile kusursuz hece şiirini okuyup büyük haz aldım. Kaleminiz hep yazsın. Şiirle kalmanız ve güne gelmesi en büyük dileğim, selam ve duamlasınız. Saygılarımla.
Altunel tarafından 3/25/2014 5:59:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Biz şiir adına bir şeyler üretmeye çalışıyoruz. Kurallara uygun olarak şiir yazılabilir, ama okuyan insanı etkilemesi, içeriğinde ise duygu, anlam, sade dil, akıcılığı ve insanlara mesaj vermesi de, şiir için çok önemlidir. Sizin şiiriniz, şiir budur dendiğinde bütünsel olarak teknik ve duygusu ile bir birini tamamlıyor. Selam ve dua. Saygılarımla.
Kalemi güclü, nitelikli siirler yazan ve hakli iltifatlara muhatap bir dostumuz olarak, bu tür yorumlara cevap yazmanin zorlugunu eminim ki siz de biliyorsunuzdur.
Özellikle bu sitede cok kaliteli siirler yazildigi da bir baska gercek.
Dostlarin begenisinden ötesi tercih ve takdir meselesi.
...okumaya doyamadığımız bir eser...sizi canı gönülden kutlarım kardeşim