(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Mabet şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Mabet şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Andrey Platonov'un "can" isimli bir romanı vardır. O romanda sarsıcı pek çok bölüm ve cümle vardır ama en sarsıcısı "canlı olmaktan utanmak" terimidir. Aklıma getirdiniz, hatırlattınız, kitaplığıma göz attırdınız, teşekkür edecek bir kelime bilmediğimden paylaşayım dedim.
Babam 1930 senesinde henüz 6 yaşındayken kaybetmiş annesini. Hala gözleri dolar ve sesi titrer o günü anlatırken. Onun aziz hatırasını yaşatır yüreğinde. Resimlerini çıkarır, ne de güzelmiş büyük annem derim. Köy de çocuklara elbiseler diker söküklerini onarırmış, mandolin de çalarmış. Öyle güze anlattı ki babam ben hiç görmediğim halde rüyalarımda buluşabiliyorum onunla. Benim güzel torunum der, gözlerimden öper. Benim için yaşayan birçok insandan daha canlıdır. Varlığını hep hissettiğimdir. Babam bana bakarken gözlerinde görürüm ışıltısını.
Sevgili şaire en zayıf yerimden vurdu şiir her kırıldığımda her zayıf anımda anneme sığınırım dualarımla bilirimki o bir yerlerden hala korumaya devam ediyor. Canımı yaktı şiiriniz ama okurken bende hesaplaştım kendimle/nefsimle. Şiirlerinizi çok seviyorum son yolculuğa çıkmasın sözleriniz.
Annem diyorsun ya, akan sular akmaz oluyor bir yerlerde... Annem diyorsun ya; şu gözü kör, kulağı sağır, dili lal dünyanın yalandan sırrı dökülüyor ayaklarımızın önüne... Kirli olan ne varsa iliklerine kadar batıyor yerin en dibine...
Ana temizliktir çünkü, ana arınmaktır, ana yüküyle yücelmek demekir her daim.. Onun adının geçtiği yerde secdeye yatar tüm melekler, bilirim...
Bu güzel dizeler için, güzel ana yüreğinden öpüyorum seni.. Var olasınız şiir ve sen...
Ah..!! Ne emin sığınaktır ana kucağı şair...Ne güzel demişsiniz 'annem gel al beni' daha ne olsun..söz bırakmamışsınız söz üstüne...Sevgimle kutlarım..