Ana yüreği sevmekle tükenmez, ancak şifa bulur evlat...
Yavrularımızı nazarlardan esirgesin Mevlâm...
Bilsen ne zor Ne zor ayrı çatılarda nefes almayı düşünmek bile seninle ve seni anlatmak sana Sekiz yıl evvel ömrüme geldiğin ilk gün heyecanıyla…
Bir kuşun kanadına sarıp özlemimi Gözümün arkada kalması gibi bir şey işte ölmek!
Ha! deyince sarılamamak sana Boğazımda düğümlemek tüm hayalleri En mutlu günlerini görebilmeyi Umut etmek her baktığımda sana
Yokluğunu düşünmek anahtarını kaybettiğim bir kapının eşiğinde çaresizce oturup beklemek gibi hiç ama hiç gelmeyecek birini
Senin hayallerin boyunu aştı, yaşını da geçti yavrum…
En dayanılmaz anlarımda seni düşündüğümde sıkı sıkıya tutunduğum hayatı bazen sırf senin için yaşamam gerektiğine inandım hep…
İçimdeki yalnızlığın korkulukları sendin evlat !
Bu hayatın hangi yanı hangi yüzü mutsuzdu ki seninle !
Olduğun her yer açtığın her kapı yüzündeki her gülüş ömrümü bereketlendiren bir nefesti
Sen !
Her tebessümünde içimde ıhlamur çiçekleri açtıran yavrum Mevlâm’ın verdiği eşsiz nimetim
Büyümek kapıda bekleyen sinsi bir düşman Eline batmış kıymığı çıkarmaya uğraşmak gibi bir şey büyümek Kirpiğinde ağırlamak mevsimini şaşırmış bulutları Af dileyen takvim yapraklarını biriktirmek çekmecelerde Büyümek Çocukluğunun ömür boyu sancısını taşımaktır yüreğinde...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Beni güzel hatırla . . . şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Beni güzel hatırla . . . şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
allah şöyle buyurdu=ben sizler için, bir annenin evladına olan şefkatinden daha şefkatliyim.dedi.sen,şefkati allahın şefkatiyle kıyaslanan kadın evladına duyduğun şefkatle birlikte allaha sığındın.o kendine sığınanları boş çevirmezki....
İlk bebeğimi kucağıma aldığımda ilk tepkim: "aman Yarabbib, bu benim mi şimdi?" deyip sarılarak kokusunu ciğerlerime çekmek olmuştu. Şu dünyada "benim" diyebileceğimiz tek canlı evladımızdır. Sayısı önemli değil. Sevgisi aynı çünkü.
Büyümek kapıda bekleyen sinsi bir düşman Eline batmış kıymığı çıkarmaya uğraşmak gibi bir şey büyümek Kirpiğinde ağırlamak mevsimini şaşırmış bulutları Af dileyen takvim yapraklarını biriktirmek çekmecelerde Büyümek Çocukluğunun ömür boyu sancısını taşımaktır yüreğinde...
Güne düşen akıcı ve anlamlı dizelerinizi yürekten kutlarım.
Evlat sıcacık bir ekmek kokusu, gökkuşağının en güzel rengi, baharın müjdecisi...Onun üzerine ne yazılsa kifayetsiz bilirim de, yine de yazmak istedim.Yorum yaparken bile insanın içi acıyor. Allahım bir ömür boyu sizleri birlikte mutlu ve sağlıklı kılsın inşallah.Kaybettiklerini gözyaşları ile bekleyenlerin çektikleri ile imtihan etmesin.Yüreğinize sağlık, sevgiyle kalın...
Şefkat kahramanlığı ile Cennet reyhanı nasıl ayrı düşünülebilir ki !
Bazı ayrılık, bazı uzaklıklar yakınlığı da fetheden bir yakınlık müjdesi olup çıkar ötelerden.. Merhametliler Merhametlisini en ücralarımıza kadar okuyup, nakşederek.
"Büyümek kapıda bekleyen sinsi bir düşman"........ keşke hiç büyümeseler de biz onları hep kucağımızda taşısak, hep okşasak,sevsek. Büyüdükçe sevmek de zorlaşıyor koca danaları.:))
Kızım doğduğunda ölümden korkar oldum. Karşıdan karşıya geçerken bile çok tedirgin oluyordum. Ya bana bi şey olursa, ya kızım annesiz kalırsa diye. Epey bi süre bunu atamadım içimden. Büyüdükçe rahatladım, kurtuldum o duygudan. Şimdi de hayallerini gerçekleştirmeden ölmek istemiyorum. Offf be Seçil' cim annelik müthiş bir sanat...
Rabbim senin yakışıklını ve tüm çocukları nazarlardan korusun. Sevgilerimle tatlım. Şiir çok çokk güzeldi.
Kalimera. tarafından 11/14/2013 11:50:23 PM zamanında düzenlenmiştir.
Canım, isteğini geri çevirdiğim için üzgünüm. Epeydir kendi şiirlerim dışında seslendirme yapmıyorum. Bu sene fazla yoğunum ve ses kaydının olduğu bilgisayarı kızım kullanıyor. Ondan da her istediğim zaman alamıyorum. İleride şartlar değişirse, söz bi şiirini yapmak isterim. Başka şiirlerde seslendirmemi görürsen eğer bil ki eski bi sestir o.
Allah anneli-babalı büyütsün yavrucuğunu ve hem vatana-millete, hem ailesine yararlı bir genç olsun dilerim.
Anne sıcaklığının sarmaladığı kelimelerden merhamete uzanan bir yolun eşsiz manzaralarını canlandırdı hayalimde şiirin.Tebrikler sevgili Seçil, sen de araları bu kadar uzatma, daha çok şiir bekler takipçilerin senden:) kal sağlıcakla inşallah...
Çarşılarda bir şey Biz pek aramazdık çocuklar olmasaydı.
......
İnsanlara, tezgahlara, kağıtlara kolaydı Biz bu kadar eğilmezdik çocuklar olmasaydı.
Behçet Necatigil
Güney İspanya'da çok eski kiliselerin bacaları pelikan figürleri şeklindedir. “Pelikanlar çok zorda kalırlarsa etlerinden et koparıp yavrularını beslerlermiş” Fikrinden hareketle.
Ananın ilahi fedakarlığı böyle taçlandırılmış kilisenin en yüksek yerinde.
Etinden et koparıp beslediği bir diğer varlığı ne denli sevmiştir ANA …
Nasıl yorum yazılır, nasıl tartışılır böyle bir şiir
“Evlat kokusu cennet kokusu’ysa” Cennet kokusudur Ana kokusudur bana kalırsa. Ben de bunu böyle yazdım kafama !... Bu husus ayrıca, Herkes tarafından yüreklere yazıla ?!!!...
Satırlarda pırıl pırıl bir ANA sevgisi ! Şırıl şırıl duyuluyordu kulaklarda onun sesi ! Ve karşımda ak pak bir çocuk yüzü ! Şiirin en güçlü, ve en güzel lokomatifiydi ! Bana derin derin iç çektirdi, Mutluluğu için el açtırıp dualar ettirdi ?!...
“Büyümek kapıda bekleyen sinsi bir düşman” Endişe daha şimdiden bacayı sarmıştı. Büyümenin sancısı, Oğuldan çok Ana’yı kıvılcımlandırmıştı !...
Ama ne güzel ANNE !... Ne kutlu ANNE !... Rahat büyü evlat ? Ruh gücüne, Şans gücüne Başta ANA’NIN duvalarını da kat ? Korkma ? Seveni sever hayat !...
Yar lazımsa, Sevgi lazımsa sana, Al ? Aslında sen onu al bağrına, “Ana gibi kimse yar olmaz sana !...”
Al, al doldur ömrünü doya doya ? Tıka basa Bir ömür karşılıksız sevgi sana ! Sadece bir lokma, Bir lokma layık ol, Yeter bir ömür boyu O’na…
Ey Güzel Yüzlü ÇOCUK; Bak aynaya, Yüzündeki sevgi kıvrımları Elbet ANA'dan alınma ? O’nu sen de, Senin gibi “ Güzel hatırla ?!!!.....
Ziyadesiyle duygulandırdınız beni ? Her yazdığım şey önce beni iknaya yetmedi ! Size yetermiydi ki ?... Şiirle evlada şefkat uzanan eliniz, Uzun ömürlü olsun dilerim !...
Yüreğinize, kaleminize sağlık derim !!!... Ve Mutluluklar dilerim !!!...
Onatça tarafından 11/14/2013 2:36:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bu hayatın hangi yanı hangi yüzü mutsuzdu ki seninle !
Olduğun her yer açtığın her kapı yüzündeki her gülüş ömrümü bereketlendiren bir nefesti
okurken birkez daha çocuk olmak geldi içimden.. anne yüreğinde yeniden sarmalanmak ve saçlarımın okşanması..meğerse ne çok özlemişim kavrula kavrula büyürken unuttuğum çocukluğumu