(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* MADEM Ki! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* MADEM Ki! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bırak ressam olmayı bizde tual ne gezer Gerçek ressam olanlar bizi fırçayla ezer Sendeki yeteneği arif olanlar sezer tevâzuya gerek yok yeter etme bu nazı !
Gündüzler güneş ile geceler ise ayla Gönlümüz aydınlanır bize verdiği payla Kuzular yarışır mı dört nala koşan tayla Çok iyi nal toplatır doğuştan gelir hızı
Bu nasıl bir ilhamdır kalem yetişmez söze Korkarım nazar ile bir gün gelecek göze Çoktan kalbine koymuş şaka gelmesin size Adına ilham denen o güzel peri kızı
Çok tevâzu gösterme sonra sahi sanılır Gönlünde taht kurduğun hayranların yanılır İnsanlar bıraktığı eserlerle anılır Eser bırakmayanın tarihte kalmaz tozu
Takdir edilmiş şair sitemizin gülüsün Zalimlerin kâbusu mazlumların dilisin Şairliğin gereği hem veli hem delisin Pek kimsede bulunmaz sendeki müthiş sezi
Dertlerimiz bir ise ağlamak kolay olur Üzme kendini YOKSUL telef etme ha n'olur İlham denilen peri bir gün bizi de bulur istesek de değişmez alnımızdaki yazı...:))
Bilirsin SAiRAGAM, büyüğe saygım sonsuz Yanımda siz varsanız, mahşere de gelirim. Bırakmam yarı yolda, kalsam da çölde susuz Dost ile yere batar, göklere yükselirim.
Lâkin, bir problem var; bence geçerli sebep Kalbinizi kırmadan bilmem ki nasıl desem Nerde aksilik varsa arar, beni bulur hep Hatta hiç söylemesem, bir kefaret ödesem?
Peki...peki, kızmayın; aşikar edeceğim Sır kalsın aramızda, anlatmayın foyami Ata binmeyi bilmem, ben nasıl gideceğim? Uçakla trenle mi, yoksaaa...yoksa yaya mi?
Değiştirsek biz ismi, sadece orta kısmı Mahşerin üç atlısı olarak nam salsaniz? Ya da, hani diyorum, versem büyük boy resmi Beni resim olarak yanınıza alsanız?
Kas catmayin ne olur öfke ile bakarak Sabrınızı ölcmüstüm, şakaydı dediklerim. Bugün deseniz hemen, herşeyi bırakarak Varırım hanenize, kapınızda beklerim!
Yeter ki, siz emredin! ol deseniz de peki Eyerler kiratimi rüzgâra dönüsürüm. Yollarımız hep yokuş, mevsim kış olsa ne ki Gönlümün hari dinmez! Zannetmeyin üşürüm.
Hülvani Hocam hasta; yormamak gerek O'nu Daha mahşer demeden gözleri yaşarıyor. Ne zaman hatır sorsam hüzünlü hep ses tonu Sanki mezara girmiş, başına taş arıyor.
Gelgelelim Yoksul'a, zikirde olan kula; Güvenilmez değildir; bühtan edemem hâşâ. Derslidir, dersi asmaz, ara vermez okula. Nuh der peygamber demez, ne etsen gider boşa.
Hem zaten kız everdi, başından aşmış derdi Korkarım kaldık yine biz ikimiz başbaşa. Hiç endişe etmeyin, ben ki sözünün merdi Hazırlıklar tamamsa su katmam pişmiş asa.
Telefonum çalıyor, evden arıyor eşim Eyvaah nasıl unuttum! Gel de bu düğümü çöz! Size gelirim derken yarıda kalmış isim Bulaşıklar bitince geleceğim sözüm söz!
Yine de bir düşünün; kaleme olmaz yasak ilham alır gönülden, bağı bahçeyi gezer Bu devir hangi devir? Kalem olur mu tutsak İster düz yazı yazar, isterse inci dizer.
Bildiğim üç kelime sonuncuyu harcadım Minderde siz var iken, bana haram olur nam. Bir şiir yazdım amma, inan olsun kocadim Meydan sizin nam sizin! Yürüyün SAiRAGAM... :)))
Bundan böyle misafirlige giderken de net'imi yanima mi alsam acep? Ben yokken cok sey kacirmisim :))
Mehmet ve Mecit Hocam söze dizgin vurmuşlar Şiirlerle meramı nede güzel yazmışlar İncitmekten sakınıp ölçüsünde durmuşlar Belli ki bu garibe azda olsa kızmışlar
Söz gümüş sukut altın ne güzel söylemişler Bağışlayın ağalar sürçi lisan ettiysem Düşünmeyi bizlere anlatmış yeğlemişler Hiç farkında olmadan sizleri incittiysem...dedim değerli dostlarım.
Şu an kısa iki dörtlükle bırakıyorum zira oksijen cihazında oksijen alıyorum ve dualarınızı bekliyorum.
Hülvani, Mecit, Yoksul bir de beni sayalım Düz yazı yasak bize hep dörtlükle yazalım Mahşerin dört atlısı namı böyle koyalım Kafamızı bozana şiirlerle kızalım
Yazdığımız dörtlükler ısınma niyetine Esas şiirler yolda kalemler dinleniyor Kızanlar çok olursa gireriz diyetine Ama dörtlüklerle ortalık şenleniyor
Hülvani Hocam yazsın hiç susmasın kalemi Yazdıkça açılır o hiç tükenmez enerji Şiirlere dalınca uzaklaşır elemi Biz dört koldan yazarsak hasıl olur sinerji
Kötümser olmamalı hayattan zevk almalı Stress denilen illet tüm illetlerin başı Dostlar ile sohbeti her dem şiar kılmalı Hoşgörü hasletidir sağlığın mihenk taşı
Ölümün adı değil insanları korkutan Her uyku ölüm gibi sanal bir mezar eşer Ölmenin telaşıdır korkusudur ürküten Eğer gerçek olsaydı uyur muydu hiç beşer
Şairlerin yüreği duygusal definedir İmgeler demlendiyse tüketir bekletmezler Kaleme düşen sözler süzülmüş rafinedir Mesuliyet taşırlar her sözü nakletmezler
Şair ağa diyor ki çok karamsar yazmayın Verilen nimetleri ihlas ile tüketin Yaşanacak günler var peşin mezar kazmayın Salih ameller ile mükafatı hakedin...
Allah hayıra tebdil ede bu işin sonu nere varır bilmem:))
Bir hasta arasalar ölüler taburuna Bu garibi bulurlar siranin en basinda Biletim coktan hazir mahserin vapuruna Hic umurumda degil, kim, neyin telasinda.
Ecel, ölüm isine bir Azrail bakiyor Hasta olan dost icin duadir ilacimiz. Haksiz olan her sitem yüregimi yakiyor Az olsa da katlanip, cogaliyor acimiz.
Zül olur kalemime bir tek gönül incitmek Haddini astiginda ucunu kör ederim. Gâye hic hak yemeden ukbaya cekip gitmek Meslegimiz cobanlik; hep nefsimi güderim.
Sayet duysak ki bir dost, gücenmis sözümüzden Gönlünü almak icin hazirdir özürümüz Bir milim sapsak dahi aslimiz, özümüzden Hüzzam calar sazimiz, dinmez teessürümüz.
Hatamizi görene demeyiz ki aldirma Urgani boynumuza elimizle takariz. Dilime nasihatim; sözü kire daldirma imtihan yeri bu han, ikimizde cakariz!
Siir kalplere köprü; tek arzu, heves selam Bin tebessüm sigdirdik; her heceye, cümleye Bir dost cihâna bedel! Bu parolam vesselam Sürc-ü lisan ettiysek, tekme vur iskemleye!
Dur! Acelen ne öyle? Hani yensiz yelegim Yaftayi tak boynuma, herkes bilsin ne hatam. Hem daha sorulmadi, son arzum son dilegim Bu kez de kiyma bana; vazgec Hülvani Hocam! :))
Gönlümüz her dostumuzu, agabeyimizi sigdiracak kadar genistir Hülvani Hocam :)
Mehmet Hocam bu Astım yüzünden uzun zamandır Resim yapamıyorum, yapa bilsem tuvali bedavaya getirirdik ama kader böyle imiş diyelim.Şimdilerde kendimi siz gibi değerli Ağabeylerimizin dost Kardeşlerimin yanında şiir amelesi olarak çalışıp Şair görünmeye çalışıyorum nede olsa Resim Şiir Edebiyat güzel sanatların bir kolu sadece araç gereçleri farklı şimdilerde Tuvalim Şiirlerim oluyor.
Siz ve Mecit Hocamdan ilhanm meltemi estikçe her iki kadim dosta sağlıklar diliyorum.
Demekki cevabi dörtlükler saglamda ileride okuyup keyif alma adına. Aman ha gardaş iyi muhafaza edesin. Dünya işleri devreye girince şiir için ilham da azalıyor. Allahtan siz yazıyorsunuz da kalem pas tutmuyor bişeyler karalıyor işte. Muhabbetle...
Ben de Hulvani hocam gibi karıştırdım cevap onun yorumunun içine gitmiş:))
Hülvani Hocam madem tual ile ilgilisin niye bana gelmiyorsun sana tual bezi hediye ederim benim mesleğim tekstil ya. sizin isminizin geçmemesi Mecit kARDEŞİMİN yoksul ile bana yazdığını düşünerek olmuştur. Zaten sizin kalememinizin de masallahı var olan yoksul ile bana:))
Mehmet Hocam iyileşemediğim hafızamın yorgunluğundan belli sizin dörtlüğünüzü Mecit Hocamın dörtlüğü diye kopyalamışım, dörtlük şu idi.
Elbette sınırı var, hedefin, hayalin de Tek renk dahi olamam sizlerin tualinde Bir garip âvâreyim, öyle kendi halinde Takılmam kolay kolay övgü denen o ağa.
Mehmet Hocam şiiri okurken içinde tuval geçen şu dörtlüğü görünce her hal benden bahsediyor diye düşünüm, Resimle Tuvalle uğraşan biri olarak
Bırak ressam olmayı bizde tual ne gezer Gerçek ressam olanlar bizi fırçayla ezer Sendeki yeteneği arif olanlar sezer tevâzuya gerek yok yeter etme bu nazı !
Ama eseme mi? görmeyince sizleri kıskandım hulasa,;)))) Muhterem Mecit kardeşim bizi yola vermiş. Hastaları ölüler taburuna erkenden koyumuş.))) olsun onun yüreği yeter canı sağ olsun esintisi feyiz verir bizlere. Şair Zihninin Celali Babanın torunudur kendileri el tutmuş ilhamları ocaktandır. Her daim şiirleri okunmaya değer taktire mete değerdir.
Mehmet Hocam sizlerin cevapları da yenilir yutulu cinsinden değil mükemmel üstü maharetle yazılmış kelime zenginliği şiirler dost yüreğinizi kaleminizi kutladım.
Walla helal olsun Gardaş yorumlarınla şiirleri gölgede bırakmaya üstüne yok:)) Bu nazire şiirleri de arşivlemek lazım gerçi sen sağol iliştiriyorsun şiirlerine. Yoksulun cevabını merak etmeye başladım bile. Cevabi şiirin adını '' kuzuların sessizliği '' koyacaktım ama okuyanların müthiş bir eser zannedeceklerinden korktum:)) en iyisi burada kalsın. Hülvani hocam da güzel bir dörtlük eklemiş yüreği var olsun Rabbim ona acil şifalar versin. Selam ve Muhabbetle...
"Şiir deryasında gezinen şairler vardır o deryada sürekli imgeler üretirler. Bir de o deryanın kıyısında gezinen benim gibi müteşairler vardır ki; bazan o imgelerden kıyıya vuranları toplayıp şiirler yazmaya çalışırlar. Tükenmeyen ilhamların bizlere esin kaynağı olmaya devam ediyor Değerli DOST kalem "
üstteki bu yorum Degerli Agabeyim, gönül güzelligi ve SAiRAGA'ligiyla nam yapmis Mehmet NALBANT Hocamin bir siirimizin altina biraktigi en az övgü iceren dizelerine bir örnektir :) Gerisini siz düsünün :))
Allah biliyor. Siz de tahmin edebilirsiniz. Hakedilen vgüler bir yandan kalemimize güc verse de, dozun ayari kactiginda mahcubiyetimizin büyüklügü yüzümüzde KIZARIKLIK olarak kalemimize yansiyor.
Mütevaziligi tamamen bir kenara birakalim.
Gecen süre icinde ögrendiklerimizin dogal bir sonucu olarak yazdigimiz siirlerden bazilari dikkat cekici, begeniye deger olsa da, siz, Mustafa Ceylan Üstadim gibi bu ise büyük emek vermis, gayret sarfetmis, bilgili, donanimli, eserleri nitelikli Agabeylerimizin yaninda -futbol sahasinda finale kosan futbolcularin saha kenarinda top toplayan cocuklari- hükmünde oldugumuzu biliyorum.
GIPTA etmek ile KISKANMAK arasindaki farki da bildigimizden, büyük bir memnuniyetle basarilarinizi takip ve takdîr ediyoruz.
Haddini bilene haddinin SINIRLARINI genisletmek nefsine zulüm olur. O da sayfalara mahcubiyet olarak yansir, ki bu dizeler de bunu ifade etmeye gayretin bir ürünüdür.
Sahsen, yazdiklarimdan bazi siirlerin düsüncelerine cok deger verdigim ve samimiyetinden emîn oldugum siz ve sizler gibi Degerli Dostlarin teveccühüne, seslendirilmesine mazhar olmasi emeklerimin karsiligi olarak bana fazlasiyla yetmekte, onur vermektedir.