Fitne tarlasında hasat mevsimi Zalimin çehresi gülüyor bu dem. Gözlerde öfkenin çekilmiş pimi Gönüller hüzünle doluyor bu dem.
Eşref-i mahlûkat! Hani, nerede? Vicdansız yazıyor her şecerede Adalet beklenen şu yerkürede Mazlumun eli boş kalıyor bu dem.
İştigal eden çok; şerle, abesle İrkildim duyduğum her acı sesle Nice gafil gördüm; şevkle, hevesle Günah deryasına dalıyor bu dem.
Şerefin, onurun yıkılmış bendi Taç giymiş, makamda, alçağın fendi Hayâ köle olmuş, iblis efendi Güller tomurcukken soluyor bu dem.
Gökkubbe altında bozulmuş nizam Cahilin büyüğü alim-i âzam! Güfteler kederli, besteler hüzzam Sazlar dertli dertli çalıyor bu dem.
Şaşırmam, dost denen çıksa da kalleş Edepli olana arsız tebelleş Haslet pazarında namertlik beleş Duyan, koşa koşa geliyor bu dem.
Sönmüş, ruha çıra nurlu kandiller Gönül incitiyor kin akan diller Lale boyun bükmüş, kokmuyor güller Eller gözde yaşı siliyor bu dem.
Kalp kırmak meziyet, mezâlim mübah Arşı titretiyor çekilen her ah Güneşe zül olmuş doğduğu sabah İnsanlık gün be gün ölüyor bu dem. İnsanlık gün be gün ölüyor bu dem.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* BU DEM... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* BU DEM... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Unutmussunuz belki diye hatirlatayim dedim, kalemleri degis edelim :) Sırf bu şiir var ya, ''Bu dem " Anadolu insani yuregiyle, motifleriyle, tasavufu icinde barindirıp gönülü içine teşrik eden dizeler ve şiir çok güzeldi, şiirdi.. Kutluyorum cani gönülden... Selam saygımla...
Mustafa Ceylan Hocam ve Mehmet Hocam gerekeni söylemiş bizimkisi lafügüzaf olur hazla okudum ve dinledim. Her iki gönül dostu kardeşimi yürekten kutladım.
Değerli Kardeşim sizin yazdığınız şiirler okunmayacak sayfanız uğranamayacak sayfa değil ki.
Mustafa Ceylan Hocam Ankara Elmadağlıdır benim oturduğum ilçeden sağlam kalemi olan değerli bir ağabeyimizdir. Mehmet Bey (oflu) Hocam onu az çok hepimiz taktir ederiz tanırız şu aralar şiirlerimle özel ilgileniyor gözüne takılan uyumsuzlukları özelden iletiyor düzeltmemi öneriyor derinliklerini tanıdıkça değerleri kat kat büyüyor bizlerde.
Yeşim hanım çok sağ olsun özenle seslendirmiş kendilerini yürekten kutluyorum bir seste bizim şiirlerimize verse fena olmaz hani,;))
Öyle zamanlar geliyor ki, insan "bu Kadar emege deger mi?, Zaman israfi olabilir mi?" diye yazdiklarindan süphe ediyor.
Bu süpheler rahatsiz edici dereceye ulasmadan samimiyetinden emîn oldugumuz siz degerli dostlarin begenileri bu kasvetli düsünceleri târûmar ediyor. izi dahi kalmiyor.
Sagolsunlar...Sizler gibi, Mehmet Nalbant Agabeyim, Mustafa Ceylan Hocam, Mehmet Agabeyim(Of'lu) arada bir sayfama tesrif ederek desteklerini gösteriyorlar.
Bu arada seslendirmelerin kalemime etkisini inkâr etmenin de mümkün olmadigini belirtmem gerek.
Döne döne okuyup, tekrar tekrar dinlediğim bir şiir.. Tebrik ediyorum Mecit Bey Kardeşim. Yorumlayan kardeşimin de sesine nefesine zeval vermesin Mevlâm.. Ömrünüze bereket diliyorum.
Mecit Aktürk'ün şiirlerini, kaleminin gücünü ve rengini biliyorduk da seslendiren hanımefendiyi yeni duyduk. ( en azından ben yeni duydum) Güçlü bir yorum!
Lezzetli, haklı içerikli, vurgulu ve sesi yüksek bir şiirdi Mecit Bey kardeşim. Eyvallah!
Kalemime güc veren iki olgudan biri -mahcûbiyeti cogu zaman yüregime yük olsa da- samimiyetinden hic süphe duymadigim siz ve sizler gibi degerli dostlarimin, Agabeylerimin begenileri, bir digeri de yazdiklarimi sesleriyle taclandirma teveccühünde bulunan degerli dostlarim.
Bu siir de yine Yesim Kardesimin yorumu ile siirseverlere tat verir nitelige bürünmüs. Zirâ, imlâ ve duraklardaki dikkatsizligim sebebiyle kendilerine cogu zaman SIKINTI verdigimi düsünüyorum. (Bu siirin bir yerinde de dikkat cekiyor nitekim.)
Bu kardesimizin seslendirdigi cok sayida siirden birkac tanesini -vaktiniz elverdiginde- sunmaktan onur duyarim;
gerçekler ağam gerçekler... 11 li bir başka yakışıyor kaleminize... bunca ilhamı nereden alıyorsunuz bilmem amma dertli olmayınca kalem, dile gelmez, gelemez alem...diyor selam ve hürmetlerimi bırakıyorum bu güzel şiirin altına...
üç dost mu kaldı:)) fazla değil mi?:)) dost kaybetmeye o kadar bağışıklık kazandım ki ki ağam... üstü saman altı duman dediklerinden... dostluklar ah dostluklar ahir üstüne oldu mu kıymetli... bu kıymeti yaşatanlara en kalbi selamları sunuyorum.
Sırf bu şiir var ya, ''Bu dem " Anadolu insani yuregiyle, motifleriyle, tasavufu icinde barindirıp gönülü içine teşrik eden dizeler ve şiir çok güzeldi, şiirdi..
Kutluyorum cani gönülden...
Selam saygımla...