Selam baylar, bayanlar Ada da kotralar da sözde bayram yapanlar Ellerini saklayıp, asalete öykünen Belki de dudağımdan, kirli diye tiksinen Hem koçu kurban edip, hem paraya tapanlar
Ben yetim bir çocuğum, size bir çift sözüm var; Yine bayram geliyor, umurumda bile değil Gözüm yok bayramlarda Yüreğim olmuş duvar Kimseler olmasa da, belki birisi duyar
Yetimler harçlık almaz, gül yüzlü bayramlarda Şeker diye bir şeyi, elime tutuşturup Sözde gönül almayın Kağıtlı bir şekeri vicdanlara saymayın
Oysa benim özlemim Şefkatli bir annenin, bir bayram sabahında gözlerimden öpmesi
Ya da babam diyerek, boynuna sarıldığım Evladım var diyerek canını adayacak Dürüstlüğün adını yüreğime yazacak Masmavi gözlerine, küçücük yüreğimi adayacak Bir babadır özlemim
Sizin olsun paranız O kirli sermayeniz Bakmayın şu halime Yüreğim sizden temiz Bakmayın yüzüm gülmez Yetimler bayram bilmez.
Yüreğimde ömrüm boyunca taşıyacağım; kanamalı bir yaradır yetimlik, hep bir kanadım kırıktır... Bir bayram daha geldi, acının elleri yok derler, neden o zaman yüreğime yüreğime vuruyor yetimlik acısı...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
YETİMLER BAYRAM BİLMEZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
YETİMLER BAYRAM BİLMEZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
bayramdan bayrama hatirlanan vicdan rahatlatmak için usuleten senede sadece birkaç kere yeni kiyafet ,birkaç kurus harçlik eline tutusturulan oda zekat fitreye sayilan sekerligi uzatirken bile "seç bakalim "denilerek fazla almasin diye uyarilan sevgiden sefkatten yoksun çocuklar. bir bayram sabahi haberlerde çocuk yurdundaki çocuklara hediyeler dagitildi baktim çocuklar gûlmûyor sevinmiyor hediyelere babama dedimki "baba hediyelere sevinmiyorlar neden?" .babamin cevabi içimi acitti "kimsesizin bayrami olmaz,dûnyayi versen sevgi ve yuva olmayinca yûzûde gûlmez gôzûde anasiz babasizin kanadi kirik olur nasil gûlsûn garipler" demisti.
hala her bayram sabahinda aklima gelir bu sôzler içim acir. "bayram gelmis neyime kan damlar yûregime"turkusû çinlarken kulaklarinda sizlarken yûreklerinin ucu usul usul nasil gûlsûnler ki.en aci olani da anne baba sagken kimsesizler yurdunda yasamak zorunda kalan yada sokakta yasayan çocuklar. içimi acittiniz .aglattiniz beni bayram sabahinda. kimse annesiz babasiz kalmasin,insanlara da vicdan nasip eylesin Rabbim .kimse hor gôrmesin kimsesizi unutmamak gerekirki kimsesizlik onlarin seçimi degil. kaleminize yureginize saglik.kucak dolusu papatyalar birakiyorum yurek sesinize kabul buyurun.sevgiler.
Bayramlar demek; sevdikleriyle paylaşılan neşe ve huzur demek ama kimsesizlerin de ruhlarında buruk bir sancı olduğu gerçek... Nice kalplerin ortak sesi bir seslenişti. Bayramınız kutlu olsun.Selamlar,sevgiler şairim...
Tebriklerr harika dizelere ve bu hoş insana kocaman tebrikler... yürek kaleminiz hiç kurumasın yürek sesiniz hiç üşümesin..Sevgili şairem burda da buldum sizi...Sevgimle SAĞNAK
HER İNSANIN ÇOKCUK KALAN YANI ACIR BU ŞİİRİ OKURKEN.NE YAZIK AHAYATIN GERÇEKLERİNİ KİMSE GÖZ ARDI EDİP GÖRMESEDE BAZI KİRLİ VE KARA KALBLİLER VARDIRKİ BU MİLLETİN ANANSIZ BABASIZ KALMASI ONLARIN HİÇ UMRUNDA BİLE DEĞİLDİR..ÇÜNKÜ ONLAR NEFİSLERİNE ÇOKTAN KÖLE OLMUŞLARDIR..İŞTE BU YÜZDEN BENİMDE HER ZAMAN KANAYAN BİR YANIM VAR,7 YAŞINDA ANNEMİ KAYBETTİM..HALŞA BİR YANIM ÖKSÜZ BENİMDE..NE KİMSE ACIDI NEDE BİR TUTANIM OLDU ELİMDE..ŞİMDİ GELDİM 60 YAŞIMA..UĞRAŞLARIM OLDU HEP TEK BAŞIMA..HAYATIN İNİŞ ÇIKIŞLI EVRELERİNİ DEVİRE DEVİRE GELDİK BURAYA KARDEŞİM..HÜZÜN VE KEDERLERİN YÜREKLERDE UZAK KALMASI DİLEKLERİMLE..
OF ÇOK ACI OLMUŞ YA NE YAPTINIZ ŞİMDİ :(ÇOK ÜZÜLDÜM .HİÇ BÜYÜMESEYDİK BU ACILARI HİÇ ÖĞRENMESEYDİK .KÜÇÜKKEN BUNLARDAN Bİ HABER HAYAT NE GÜZELDİ.TEBRİKLER CANIMI YAKTIĞINIZ İÇİN
Yüreğine emeğine sağlık hemşerim
TEBRİKLER
Selam saygı sevgi sabır ve dua ile
A.E.O