Nefsime bir söz attım beş döndürdü geriye Tezek ile vurmuştum taş döndürdü geriye. Bu öyle bir cidal ki ruha atıyor çentik Zafer ümit ederken baş döndürdü geriye.
Nefse teslimiyeti kabul etmiyor akıl Akıl isyana geçti irade peşe takıl Kararın ver uygula derken fikir ve mantık Firar eden aklımı şeş döndürdü geriye.
Bana bir meded diye sarıldım her çalıya Nefsimle cedelleşmek geldi çok pahalıya Niyetlendim ekmeğe şarabı etsem katık Meyhane kapısından keş döndürdü geriye.
Avare dolandım ben cihanı adım adım Serseri mi zevzek mi yoksa aptal mı adım Felek ele gülerken bana niye kaş çatık Mütemâdî sorarken düş döndürdü geriye.
Gördüm ki fıtratımda zaten var imiş imân Ondan asla olmazmış zerrece şek ve güman Nefse kurbansa elest ha ruh olmuş ha kütük Cehennemin nârından beş döndürdü geriye..
muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ 14.10.2013 – DENİZLİ.
SAYFAMI ZİYARET EDEN OKUYUCULARIMIN MÜBAREK KURBAN BAYRAMINI TEBRİK EDER, SIHHAT VE HUZUR İÇİNDE HAYIRLI BİR ÖMÜR DİLERİM.
NOT: BUGÜN AREFE. KURBAN KESECEK OLANLARIN BUGÜN SABAH NAMAZINDAN İTİBAREN BAŞLAYAN VE 23 VAKİTTE TAMAMLANACAK OLAN TEŞRİK TEKBİRLERİNİ UNUTMAMALARINI HATIRLATIRIM.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KAVGA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KAVGA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Allah C.C. ziyaretinizi kabul etsin kardeş... Profilini niye değiştirdin kardeş? Sen daha yakışıklısın... Bırak çirkin kral kendi ünvanıyla kalsın ve mezarında rahat uyusun.. Selâm ile...
Gördüm ki fıtratımda zaten var imiş imân Ondan asla olmazmış zerrece şek ve güman Nefse kurbansa elest ha ruh olmuş ha kütük Cehennemin nârından beş döndürdü geriye.. Yüreğinize sağlık abim yine güzeldi şiiriniz kutlarım selam ve dua ile.
Mecit Bey Kardeşim, Bizim kalem biraz yorgun ve kekeme... Sizin maşallahınız var.. hızınıza yetişmek zor.. Ben okumaya yetişemiyorum.. Allah (C.C.) kelâmınıza kudret, ömrünüze bereket ihsan eyleye..
Yazıp- bakayım nasıl, iki düz bir de sağ-sol, Şairin izinden yol, dengesinde iki kol, Dalından yemiş aldık, gövdeye attık çentik, Buyur edildik amma, aş döndürdü geriye. .......kadiryeter
Sağlık dileğimle Selâmladım; Ustam...
Kadir Yeter. 20.10.2013- TRABZON.
tp://edebiyatdefteri.com/siir/770612/kavga muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ 14.10.2013 – DENİZLİ.
Kavramlarıyla, kurgusuyla öylesine anlamlı bir şiir kaleme almışsınız ki ağabeyim okudukça içine giriyor insan, içine gidikçe tefekkürün boyutu ve bunu okuyucuya hissettirerek yaşatma yeteneğiniz karşısında hayranlık duygularınızı bastıramıyorsunuz... Bu, tabii ki biraz da özel bilgi gerektiren bir alan ki kaleminizin bir de bu yönüyle kendini göstermesi var... Zihinde iz bırakan türdendi şiir kısacası ağabeyim... Kalbi teşekkürlerimle... Selam ve saygılar...
Şuara suresi’nin son âyetleri: Şeytanların kime ineceğini size haber vereyim mi? ﴾221﴿ Onlar, her günahkâr yalancıya inerler. ﴾222﴿Bunlar da şeytanlara kulak verirler. Onların çoğu ise yalancıdır.﴾223﴿ Şairlere ise haddi aşan azgınlar uyarlar. ﴾224﴿ Görmez misin ki onlar, her vadide şaşkın şaşkın dolaşırlar ve yapmadıkları şeyleri söylerler. ﴾225-226﴿ Ancak iman edip salih amel işleyen, Allah'ı çok anan ve haksızlığa uğratıldıktan sonra öçlerini alanlar başka. Zulmedenler hangi akıbete uğrayacaklarını göreceklerdir. ﴾227﴿
Güneri Hocam, Böylesine açık bir mesaj varken, inandığımızın dışında, kurgulanmış birşeyler yazmak ne fayda sağlar ki?
Bu âyetleri okuduktan sonra kalemime rekâket geldi.
altmış yaşını aşmış bir insanın kalkıp onsekizlik delikanlılar gibi bedii aşktan bahsetmesi ne ifade eder? Rabbim ıslah eyleye..
SAYGI DEĞER MUSTAFA HOCAM BEN SİZLER GİBİ KIYMETLİ BİR ÇOK DOSTU ZİYARET ETMEYİ FEVKALADE ÖNEMSİYORUM FAKAT NE HİKMETSE BECEREMİYORUM BUNU ÖZRÜME SAYIN BİLGİSAYARLA PEK ARAM YOK ONDANDIR BU GAFLETİM ARZ EDERİM. GÜZEL ŞİİRİNİZ İÇİN SÖYLENECEK TEK ŞEY OKURKEN DÜŞÜNDÜREN DERS ALINASI ŞİİR BAYRAMINIZI TEBRİK EDER SAYGILAR SUNARIM.
Nefsime bir söz attım beş döndürdü geriye Tezek ile vurmuştum taş döndürdü geriye. Bu öyle bir cidal ki ruha atıyor çentik Zafer ümit ederken baş döndürdü geriye.
Nefse teslimiyeti kabul etmiyor akıl Akıl isyana geçti irade peşe takıl Kararın ver uygula derken fikir ve mantık Firar eden aklımı şeş döndürdü geriye.
Bana bir meded diye sarıldım her çalıya Nefsimle cedelleşmek geldi çok pahalıya Niyetlendim ekmeğe şarabı etsem katık Meyhane kapısından keş döndürdü geriye.
Avare dolandım ben cihanı adım adım Serseri mi zevzek mi yoksa aptal mı adım Felek ele gülerken bana niye kaş çatık Mütemâdî sorarken düş döndürdü geriye.
Gördüm ki fıtratımda zaten var imiş imân Ondan asla olmazmış zerrece şek ve güman Nefse kurbansa elest ha ruh olmuş ha kütük Cehennemin nârından beş döndürdü geriye..
muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ
Anlam dolu dizeler okudum hocam Yüreğine kalemine sağlık ___________________________________________Saygılar hayırlı Bayramlar
Değerli Muhacir hocam bu şiirin türü nedir? Yani kafiye şemasının özgü bir ismi var mı?
Mananın ve gerçek ve büyük cihadın bam teline dokunan şiiriniz yine harika... Fakat benim için gönlüme taht kuran şiiriniz bir önceki...bu şiiri de koltuğumun altında taşıyacağım...
yaptığınız güzel hatırlatmdan dolayı da hem yeni nesil hem de kendi adıma müteşekkirim selam ve hürmetlerimle hocam. nice bayramlara...
Değerli kardeşim.nefsimiz insanı bazan iyiye odaklar,bazan kötüye.Allah bizi nefsimizin kötüye odaklanmasından korusun.Ben bu şiirde kahramanınızı konuşturacağım. diyor ki:hatıralar,hep bizim gönlümüzde yaşar.onların hepsi oraya oraya ayrı ayrı taht kurmuşlardır.unutulmaları mümkün değildir.şairlikteki amaç nedir? içinden duyguların dışa vurumudur.kuş misali her gönüle konar.uzun yıllar geçsede yine hatırlarsın.asla dünyalara sığdıramazsın.Allah asla nafsimizin esiri olmamıza izin vermesin .selamlar.
BAHARI BEKLERKEN YAZILMIŞ ŞİİR
O günü görmek için sade bekleyeceğiz Göreceğiz bir sabah yeşil tomurcukları Hazırlanıyor gibi, gökyüzü, ufuk, deniz Bir sabah dökülecek baharların baharı
Bu bahar yalnız mesut günler taşımaktadır Başbaşa kalacağız kenarında bir suyun Göz alabildiğine yeşil uzanan çayır Bir saadet içinde sessiz otlayan koyun
Bu bahar güleceğiz en içten bir sevinçle, Bir melek ordan bize uzatacak elini - Beni bırakma kalbim, kalbim sen bana söyle Ümitlerin en güzelini
Cemalettin Hocam, Allah C.C. razı olsun. Sizlerin de sevdiklerinizle beraber sıhhat içinde nice bayramlar geçirmenizi diliyorum. Muhabbetle selâmlıyorum.
Mustafa Bey Hocam düşündüren dizelerdi bütün kavgalarımız kendimizle nefsimizle,anlam doluydu kutladım. Sizlerinde Kurban Bayramları Mübarek olsun SAĞLIK AFİYETLER DİLİYORUM.
Muhterem Hülvani Bey Kardeşim, Bilmukabil selâm ve muhabbetlerimi iletiyor, sıhhat ve afiyet içinde sevdiklerinizle beraber nice bayramlar niyaz ediyorum.
Gördüm ki fıtratımda zaten var imiş imân Ondan asla olmazmış zerrece şek ve güman Nefse kurbansa elest ha ruh olmuş ha kütük Cehennemin nârından beş döndürdü geriye..
Harika şiirinizi,yazan usta kalemi kutluyorum şair arkadaşım. Kurban bayramınız mübarek olsun. Sağlıcakla kalınız...
Hayırlı sabahlar hocam.. Tebrikler.. Dostluğu, sevgiyi ve geleceği... Aşımızı, ekmeğimizi, soframızı... Hüznümüzü, acımızı, yalnızlığımızı paylaştığımız; birlik ve beraberliğimizi, kardeşlik ve dostluğumuzu en sıcak şekilde hissedeceğimiz mübarek Kurban Bayramınızı tebrik eder, saglık ve sıhhat dilerim. Muhabbetle selamlar saygılar sunarım..
Osman Bey Kardeşim, Teşekkür ediyor, sağlıklı bir ömür içinde sağlıklı ilişkilerle nice hayırlı bayramları sevdiklerinizle beraber yaşamanızı diliyorum. Muhabbetle selâmlıyorum.
Tek kelimeyle muhteşemdi.Büyük beğeniyle okuduğum eserini kutlarım.Özellikle anlatımdaki rahatlığa ve etkileyici teşbihlere hayran kaldım.
Sağolun saygıdeğer Hocam sizinde mübarek Kurban Bayramınız kutlu olsun.Sağlıkla, huzurla, mutlulukla ve tüm sevdiklerinizle birlikte geçireceğiniz nice bayramlar dilerim.
Muhtereme Kardeşim, Ziyaretiniz ve güzel değerlendirmeleriniz için kalbî teşekkürlerimi ve sağlık dileklerimi iletiyor, tekrar bayramınızı kutluyorum. Muhabbetle...
Muhterem Azimet Bey Kardeşim, Arefe günü şiirimi sayfama astım ve çıktım. Ziyaret etmiş ve iz bırakmak zahmetinde bulunmuşsunuz; teşekkür ediyorum. Ben ancak ilgilenebildim. Tekrar hayırlı bayramlar diliyor, muhabbetle selâmlıyorum.
TEBRİKLER
Selam Saygı Sevgi Sabır Ve Dua İle,
A.E.O