Vakitsiz yağdı karlar erken getirdi kışı Hüzünlerle dolu hep dostların içi-dışı Kaleme gelse bile sitemin üçü-beşi Söylenmeyen sözlerin iması yakar bizi.
Dostluk denen köprüden geçene baç sorulmaz Yârenlerin yüreği muhabbetten yorulmaz Samimî sitemlere kıymet veren kırılmaz Dost bilinen yüzlerin riyası yıkar bizi.
Vallahi de böyledir dostluğun gerçek yüzü. Şayet söylenmiş ise birkaç sitemkâr sözü Hakaret kabul etmez te’dib ederiz özü. İtimadın fitneyle ilgası sıkar bizi.
Dosta kıymet vermezin çatarız pederine Ana bacı düşmüşse inkârın kederine Pazarlığı uzatmaz satarız ederine Münkirin rahatlığı hida’sı tıkar bizi.
Nesebi gayri sahih insanın uğrusuna İtibar eylemeyiz lâyüs’el çağrısına Vurgunuz ta doğuştan kelâmın doğrusuna Sözü senet bir dostun nidası çeker bizi.
muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ 11.10.2013 – DENİZLİ.
ilga : Bir şeyin varlığını ortadan kaldırma. Hida’ : Hile. Düzen kurmak. Aldatmak için yapılan oyun. Lâyüs’el : Mes’uliyetsiz. Mes’ul tutulamaz. Sorumsuz. Nida’ : Seslenmek, çağırmak, haykırmak, bağırmak. Ses vermek.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
RİYÂ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
RİYÂ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Evet değerli kardeşim.insanın dost bildiği insanın riyakar iki yüzlü olduğunu öğrenince yıkıldığı an hiç bir şeye bebzemez.Allah bizi seven gerçek dostlarla hemhal etsin,arkamızdan gizli,ce bizi hançerlemek isteyen dostlarımızdan korusun .amin.
SEVDA ZARFINA KUŞ OLSAM! ...
Gökte Turnalar misali Sevda zarfına KUŞ olsam! Mazlumlara güneş eli Zalime boran KIŞ olsam...
Bir düşünürün söylediği söz geldi aklıma: Tam olarak sözü çıkaramıyorum da, şöyleydi galiba: "Allahım, beni dostlarımdan koru, düşmanıma karşı tedbiri almaya çalışırım." diyordu. İşte böyle.. Bir avrupalı devlet adamı da, -galiba Bonapart- "Aptal dosttan, akıllı düşman iyidir." diyordu. Riyakâr dostlardan Allah muhafaza eyleye..
İsmail Hocam, Dost kusuru örtmeyen dostsuz kalırmış. İnşaallah kusurları örten dostlardan oluruz da bizim kusurlarımızı örten dostlar da bulunur. Mevlâm riyâsız dostluklar nasip eyleye. İlginize teşekkür ediyor, muhabbetle selâmlıyorum.
İdrak edeceğimiz mübarek Kurban Bayramının size, ailenize, milletimize ve Âlem-i İslâm'a hayırlar getirmesini Cenab-ı Allah (C.C.)'tan niyaz ediyorum.
Değerli Hocam.. Allah razı olsun.. İnsan oğlunu üzen dost bildiklerinin riyakarlık yapmasıdır.. Özellikle ülkemizde yaşayan bu toprağın sinesinden yararlananların riyakârlıkları bizleri derinden yaralıyor..
Bu tür insanlara şöyle diyesim geldi. Musadenizle.
Destek olacağın yerde lâl kesilir susarsın Otağımda yer , doyar; nefretini kusarsın.
Yedi milyon sâniye, güvercin döner takla, İşimiz internet'se, ağızda kalmaz bakla, Sörf diyorlar adına, dile ve tuşa tıkla, İki yüzlülük bitti; binbir yüz söker bizi. .......kadiryeter
Vakitsiz yağdı karlar erken getirdi kışı Hüzünlerle dolu hep dostların içi-dışı Kaleme gelse bile sitemin üçü-beşi Söylenmeyen sözlerin iması yakar bizi.
Dostluk denen köprüden geçene baç sorulmaz Yârenlerin yüreği muhabbetten yorulmaz Samimî sitemlere kıymet veren kırılmaz Dost bilinen yüzlerin riyası yıkar bizi.
Vallahi de böyledir dostluğun gerçek yüzü. Şayet söylenmiş ise birkaç sitemkâr sözü Hakaret kabul etmez te’dib ederiz özü. İtimadın fitneyle ilgası sıkar bizi.
Dosta kıymet vermezin çatarız pederine Ana bacı düşmüşse inkârın kederine Pazarlığı uzatmaz satarız ederine Münkirin rahatlığı hida’sı tıkar bizi.
Nesebi gayri sahih insanın uğrusuna İtibar eylemeyiz lâyüs’el çağrısına Vurgunuz ta doğuştan kelâmın doğrusuna Sözü senet bir dostun nidası çeker bizi.
Mustafa hocam tebrikler diyecegim ama bu esere sadece tebrik yetmez bence konu bütünlügü hece ustalıguı hayran bıraktı beni canı gönülden Kutlu/Yorum selam ve dualarla sayğılar
Dost görünüp bizlere dondan dona girerler Arkanı dönmeye gör seni hemen hançerler Seninle de bir olur düşmanına söverler Çıyan gibi naz yapar edası sokar bizi....dedim değerli dost.
Kalemin daim olsun anlam dolu manidar dizeler lisana getirmiş kalemin Mustafa Bey Hocam muhabbetle sağlık selametle kal.
Mecit Bey Kardeşim, Gurbetten sılaya kucak dolusu gönderdiğimiz selâmları alıp gönlümüzün en mutenâ köşesinde kabul ettik. Bilmukabil bizden de selâm ve sevgiler kanatlanıp uçtu sizden tarafa.. Gurbet elde İdrak edeceğiniz mübarek Kurban Bayramının size, ailenize, milletimize ve Âlem-i İslâm'a hayırlar getirmesini Cenab-ı Allah (C.C.)'tan niyaz ediyorum. Muhabbetle selâmlıyorum.
Kendimizi yalnız hissettiğimiz zamanlarda Hızır'ların tükenmemesi dileğimle hocam.
pek alakası olmasa da belki kurulabilir geçen haberlerde arkadaş arkadaşına verdiğini bir miktar borcu, geri vermesini istemiş. borcu olan arkadaşta, borç aldığı arkadaşına dokuz kurşun sıkmış... şimdi veren kişinin verdiğini geri istemesi derin manada suç. Yani arkadaş dediğin birine borç verdiysen o sana gelmeden, al bu sana borcum, teşekkür ederim, Rabbim senden razı olsun demeden, ne kadar durumun kötü de olsa, borcunu ödemesini istemek bir nevi arkadaşlığa sıkılmış bir kurşun gbi geliyor bana. dokuz kurşun sıkanın hiç mi suçu yok, elbette var. fakat halden anlamak başka... ortadaki durum ise toplumsal bir ibret ize..
söz konusu dostluksa dostun sözü bizim yüreğimizi yakmıyorsa, kimi yüzü kapak yatırıp hüngür hüngür ağlatmıyorsa da dostluktan söz edebilir miyiz.
Kimi ayetler var gülesim gelir, kimi ayetler var ömür boyu ağlatmaya yeter bizi. "Yürüyüşünde tabii ol, sesini alçalt, çünkü seslerin en çirkini elbette eşeklerin sesidir." bu ayete çok gülerim, gülerim ya sonra da hüzenlenirim.
bu şiir o kadar kısık sesli ki...bağırmıyor...öyle tesir ediyor ki...
dost dediğimiz insanlar hem güldürür, hem ağlatır, hem düşündürür... her ne olursa olsun; dost dediysek dostluk bakidir.
sayın aslan bülent'in "Kışın armonisi düşer saçlarıma" adlı şiirdeki fon müziği eşliğinde okudum şiiri. siz de o fon müziğini bu şiire ekleyebilir misiniz hocam.
şiirde de bizlerin eski kelime diye bildiği aslında unutturulmuş kelimeler var.. mesela: te'dip etmek ilga layü's el çağrı hida... gibi..
şiir baştan sona BERCESTE.
Yazan kaleminize sağlık sıhhat dilerim selam ve hürmetlerimle hocam.
Ekrem Bey Kardeşim, Emek verip uzun uzun düşüncelerinizi yazmanızdan duyduğum memnuniyetimi ifadeden acizim. Kalbî teşekkürlerimi arzediyorum. Ayrıca, bahsettiğiniz şiiri ve kullanılan fon müziğini buldum ve herhangi bir teknik program kullanmadan doğrudan kaydettim. Seslendirme yapılan yazılımları kullanmasını bilmiyorum. Sesi bir hoperlörden bulunduğum ortama verirken aynı zamanda şiirimi okuyup kayıt cihazı ile kaydediyorum. Bu şekilde yaptığım kayıt pek kaliteli olmuyor ama bu da benim amatörce yaptığım bir iş. Dostlar kabul buyursunlar. Sesin filtrelenmeden ve doğrudan verilmesi dolayısıyla biraz kulak tırmalayıcı olmasına katlanacaksınız artık, ne yapalım.. :)) Sıhhat ve selâmet dileklerimi iletiyor, İdrak edeceğimiz mübarek Kurban Bayramının size, ailenize, milletimize ve Âlem-i İslâm'a hayırlar getirmesini Cenab-ı Allah (C.C.)'tan niyaz ediyorum.
Sayfama gelerek hatır sayan tüm dostların sözleri tek kelime dahî olsa benim için değerli olduğundan renk ayrımı yapmıyorum. Bu konuda anlayış gösterileceğini ümit ediyorum.
GÜNÜMÜZE ÇOK ŞIK DÜŞMÜŞ BİR KONU VE HARİKA BİR ŞİİR. ANLAM DERYASINDA,İHTİYACIMIZ OLAN UYARILARI İHTİVA EDEN OKUMAKTAN HAZ ALDIĞIM MÜSTESNA BİR ŞİİR OKUDUM. KUTLUYORUM MÜMTAZ KALEMİMİZİ...SELAM VE SAYGILARIMLA. mübarek kurban bayramının milletimize, memleketimize ve tüm TÜRK-İSLAM alemine hayırlar getirmesini Cenab-ı Allah'dan niyaz ediyorum...
SEVDA ZARFINA KUŞ OLSAM! ...
Gökte Turnalar misali
Sevda zarfına KUŞ olsam!
Mazlumlara güneş eli
Zalime boran KIŞ olsam...
Dadaloğlu otağında
Sarmaş oldum yatağında
Bugünler yol kavşağında
Yarına Umut DÜŞ olsam
Nerde garip görsem bağrım
‘Cız eder’ ah,dinmez ağrım
Yüzyıllara gider ‘çağrım’
Ferhat Şirin ATAŞ olsam
Şah Turna aşk,yele verin
Dosta gitsin serin-serin
Hasret çeken sevenlerin
Gözünden akan YAŞ olsam! ...
alıntı.