24 Kasım, ülkemizde 1981 yılından bu tarafa Öğretmenler Günü olarak kutlanıyor. Ben de bir emekli öğretmenim. 1980/81 öğretim yılında göreve başladım ve şu ânda emekliyim.
Mesleğe başladığım yıldan itibaren kutlanmakta olan bu, öğretmenler için ihdas edilmiş günde, herkes, birtakım şeyler söylüyor; vaatlerde bulunuluyor. Kimisi tutuluyor, kimisi tutulmuyor. Ben, bunları dinleye dinleye yıllarımı geçirdim.
Bugün, kendimle bir muhasebeye girdim.
Neydim? Ne Yaptım? Mesleğimi nasıl geçirdim? Nelerden etkilendim? Acaba nasıl etkiledim?
Bunun sorgulamasını yapmaya çalıştım. Bir şiir kaleme aldım ve kendim seslendirmek istiyorum.
İlk iki beyitte öğrendiğimi, öğrenim kaynağımı, o masum, minicik yavruları gözümün önüne alarak yazdım. Çünkü ben, mesleğimi onlardan öğrendim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ÖĞRETTİM Mİ ÇOCUK SANA? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ÖĞRETTİM Mİ ÇOCUK SANA? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gecikmeli de olsa Öğretmenler gününüzü kutlarım Mustafa Hocam. Bu şiirden sonra okuyan meslektaşlarımın bir iç muhasebesi mutlaka yapmalıdır. Kaleminize gönlünüze sağlık. Selam ve saygılarımla.
HOCAM KELİME BULAMIYORUM EDİP KALEMİNİ ELİNİ ÖPÜYORUM ALLAH SİZLERİ SİZLER GİBİ DÜŞÜNEN BU YURDUN CAN DAMLARINI EKSİK ETMESİN DOSTLAR UZUN UZUN YAZMIŞLAR BEN YAZAMYACAĞIM KALEMİNİ ÖPÜYORUM SAYGILARIMLA
Duygu yoğunluğu içinde, şiir tekniğini ve bazı kuralları da yok sayarak yazdığım dizelerin beğenilmesi sizlerin nezaketindendir. Teşekkür ediyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Güneri Hocam, Ziyaret ve yorumlarınız ile verdiğiniz destek için teşekkür ediyorum. Allah (C.C.) sizden de razı olsun. Bilmukabil selâmlarımı ve hürmetlerimi iletiyorum.
Sami Hocam, Ayni yolun yolcuları, aynı hissiyatın paydaşlarıyız.. Rabbim istikbalimizi karartmaya.. Milletim ferasetten ve basiretten uzak kalmaya... Bilmukabil selâm ve hürmetlerimi iletiyorum.
Sevgili Öğretmenim, Çocuk, insan denen varlığın en saf ve temiz olanıdır. Çocuk ayna gibidir neyi görürse onu yansıtır. çocuğa bir soru soruyorsan o sorunun net cevabını alacaksın demektir. Olumsuz cevap alacağın bir soruyu çocuğa soramazsın. Sen o soruları sorduğuna göre cevaptan da eminsin demektir. Öyleyse cevabı ben vereyim: ÖĞRETMİŞSİN ÖĞRETMENİM! Ne mutlu size... Sizde kendimi görür gibi oldum. Saygılar sevgiler ÖĞRETMENİM!
Mustafa hocam, en az sizin kadar duygulandım şiirinizi kendi sesinizden dinlerken. Minicik öğrencilerinize, çocuklara fazlasıyla elinizden geldiği kadar öğrettiğinizden eminim. Allah, sizden razı olsun. Tebriklerimi arz ediyorum. Öğretmenlerimizin hakkını kolay kolay ödeyemeyiz. Saygı ve selâmlarımla..
Ikra deyip okumayı, Kalem ile düz yazmayı, Arkadaşla paylaşmayı, Sen öğrettin Öğretmenim.
Düşkünleri kollamayı, Dertlere ortak olmayı, Vatan uğruna ölmeyi, Sen öğrettin öğretmenim.
Sevda ile savrulmayı, Mertlik ile yoğrulmayı, Namert ile boğuşmayı, Sen öğrettin öğretmenim.
İnsana güven vermeyi, Küçüğe kanat germeyi, Bozkurt gibi kükremeyi, Sen öğrettin öğretmenim.
İlerlemiş yaşın ile, beyazlamış saçın ile, Koltuğunda başın ile, Sen öğrettin öğretmenim.
Tarihimi öğrenmeyi, Ecdadımı yad etmeyi, Düşmanları sindirmeyi, Sen öğrettin öğretmenim.
Hak'kı gören iki gözün, Doğruluktur sengin özün. Kulağımda özlü sözün.Sen öğrettin ögretmenim.
Muhterem Hocam, Sayğı değer Abim.bu yazmış olduğunuz sıra dışı mükemmel Destanın karşısında, çam sakızı çoban armağını derler ya onun gibi küçük sizin için bir armağan.bu muhteşem eser karşısında ne söylesem eserin ihtişamına gölge düşürür. O yüzden lafı fazla uzatmadan kutluyor tebriklerimi sunuyorum. Şahsınızda tüm öğretmenler gününü kutlar sizin ve tüm öğretmenlerimizin ellerinden öpüyorum.hepinize sağlık sıhhat ve mutluluklar diliyorum.
Selam sayğı ve hürmetlerimi sunuyorum....A.E.O.
Derebey tarafından 11/25/2013 4:46:58 PM zamanında düzenlenmiştir.
Muhterem Abim, teveccühünüz için çok teşekür ediyorum. Takdir sizin. Bu yorumu inanınız etkili yorum olmak için yazmadım. Sizin hizmetlerinizi bu yazmış olduğunuz yılın en muhteşem Destanını yazak kalemi takdir ve tebrik edebilmek için içimden geçenleri gelenleri ve gerçekleri yazdım.sizin her türlü takdiriniz benim başımın tacıdır. Sağlık sıhhat içerisinde hayırlı uzun ömürler diliyorum sayğı değer Abim.
Ali Bey Kardeşim, Teşekkür ediyor, sıhhat,huzur,bereket ve hayırlı bir ömür diliyorum.
Ayrıca, Çok tereddüt etmeme rağmen gene de yorumunu maviye boyama ihtiyacı duydum.
Sayfamı ziyaret eden tüm insanlar benim için değerli, yorum adına bir tek kelime bile yazan tüm dostlar aynı derecede etkilidir. Çünkü, benim eserime hürmet etmiş, sayfamı ziyaret etmiş, göz yormuş okumuş, el yormuş yazmış... O sebeple renklendirerek ayırım yapmak istemiyorum. Amma.. Sözlerinizi ancak böyle takdir edebildiğim için umut rengine boyadım. Kabul buyrula..
Mustafa Bey Hocam sizin ve bütün Öğretmenlerimizi Öğretmenler günü kutlu olsun günün anlamına yakışan anlam dolu ifadelerle örgülenmiş muhteşem bir eser okudum ve dinledim Kalemini Kelâmınız daim olsun.
Karşı koydum canla-başla; topa karşı sopa, taşla.. Vatan sathı toptan kışla… Öğrettim mi çocuk sana?
Hainlerden olmaz korkum; söylenecek her ân türküm.. Hem Müslüman, hem de Türk’üm… Öğrettim mi çocuk sana?
Her beyit'i başka güzel ve anlamlı yürekten kutladım emeklerine sağlık Muhabbetle sağlık selametle kalınız Ağabeyim.
Hülvani Bey Kardeşim, Allah (C.C.) sizlerin sıhhatini daim eyleye.. Biz, unumuzu eledik, eleğimizi henüz asmadık... mümkün oldukça hâlâ bir avuç un bulup eleme telâşındayız... bu can tende oldukça da bunu sürdürmek kararındayız inşaallah.. Mesleğimizin "Peygamber Mesleği" olduğunun şuuru içinde geçirdiğimiz yıllar inşaallah mizanımızın artı tarafına konulur.. Güzel dilekleriniz ve destekleriniz için kalbî teşekkürlerimi iletiyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Öğrenmenin yaşı yoktur denilir de öğretmenin yaşı var mıdır ki? Bakın emekli olduğunuz halde hâlâ birşeyler öğretebilmenin derdindesiniz. Aslında "Öğrettim mi çocuk sana" diye soru sorarken, öğrettiklerinizin tekrarını yapıp bilginin pekişmesini istiyorsunuz. Ve aynı zamanda bu şiiri okuyana dahi bu güzellikleri öğretmek istediğinizi haykırıyorsunuz.
İşte benim gözümdeki Öğretmen profili budur. Öğretmen okullarından mezun olmak öğretmen olmaya yetmiyor.
Şahsım adına bunları öğrenmiş olmama rağmen tekrar hatırlatarak kalıcı olarak öğrenmeme vesile olan şiirinizi ve o koca yüreğinizi kutluyor ve ayakta alkışlıyorum.
Halil Bey Kardeşim, Sanıyorum meslektaşız... Sizlerle aynı duyguları pay ederek büyütmenin hazzını yaşatıyorsunuz bana.. Elhamdülillâh... Elhamdülillâh.. Elhamdülillâh..
Kutsal bir mesleğin adamı olmakla muazzam bir kısmete nail oldugunuz kesin. Öğretilen her faydalı bilginin sevap getirisi, verildiği anla sınırlı değil,süreklidir. Büyük kar! Kutluyorum öğretmenler gününüzü Mustafa hocam. Selam saygı sevgi ile.
Hocam. Bugün gün boyu ve bu saate kadar şiirinizi bekledim.. Beklemeye değdi.. Kelime dağarcığım da muhteşem,harika kelimelerinden daha muhteşem bir kelimem yok.. Harikasınız, o ihlaslı öğretici yüreğiniz varolsun.. Bu eserin üzerine yorum yazmak zor..
Önümüzdeki yıllar da Milli eğitimin Öğretmenler gününde bütün ilköğretim okullarına bu eseri yolayıp okutulması gerek.. Öğrettiniz Öğretmenin hâlâ öğretiyorsunuz..
Tarihimle çağ açmayı .. Öğrettiniz bana.. Büyüklere saygı, küçüklere sevgi.. Öğrettiniz bana .. Ben de ki benliği zihnime kazmayı öğrettiniz bana...
Hocam fotoğraftan doğru anladıysam 1994 yılında Almanya da Bremen de görev yapmışsınız sada vatanımızda değil gurbetellerde de çalışmışsınız sizde gurbetten yeterince nasibinizi almışsınız .Hocam bu muhteşem eseri Milli eğitim farkına varıda inşallah değerlendirir eğitim kitaplarına koyarlar Hocam Bu şiiri günün şiiri değil senenin hatta senelerin şiiri olarak değerlendir melerini EDEBİYAT DEFTERİ YÖNETİCİLERİMİZE duyurmak istiyorum .Ancak bu kadar mükemmel olur Hocam Bende şiir yazıyorum zannediyordum bunu görünce şapkamı çıkarıyorum işte bu Hocam Bunun üstüne olmaz .olamaz Öğretmenler gününü kutlar tüm öğretmenler adına ellerinizden hürmetle öpüyorum kalemin daim olsun selamlar Her şey gönlünüzce olsun .
Hakkı Bey Kardeşim, Fotoğraf olarak diğer öğrencilerimin fotoğrafını kullanmak yerine özellikle bu fotoğrafı kullandım. Resimdeki kendi kızımdır. Diğer öğrencilerimin resmini kullansa idim belki niye koydun diyen olurdu, belki de niye bizim resmimizi kullanmadın diyen olurdu.. Her şey mümkün.. O yüzden bu resmi kullandım. Gurbet bahsinde ise haklısınız.. Tattım orayı.. Almanya'da yaşayan dayımın kızı izine geldiğinde 5 yaşındaki kızının ezanı tanımayışı, Fransa'da yaşayan Teyzeoğlumun 4 yaşındaki kızının Türkçe bıyık kelimesini bilemeyişi üzerine Rabbıma yalvarmış; "Bu evlâtlarımıza hizmet etmeyi bana nasip et Ya Rab!" demiştim... Şükür..Şükür ki o dualarım kabul olmuş ve 1989-95 yılları arasında o diyarlara gidip hizmet etme imkânı buldum. Dini ayrı, kültürü ayrı insanların arasında kalan insanlarımın çilesini yakînen gördüm.. Onlarla hemhâl oldum. Gidiş hikâyelerini de, dönemeyiş sebeplerini de çok iyi biliyorum.. Rabbimin bildiği bizden gizlidir.. Bilemeyiz ki oralarda bu kullara niye çile çektirir? Belki tarihteki erenlerin Anadolu'daki görevlerini şu ân Avrupa'daki işçilerimiz yapıyor... bilemeyiz.. Ben, eğitimci olarak önce helâl lokma inancında olduğum için görevimi hakkıyla yerine getirmeye gayret ettim. Rabbim mizanında değerlendirir.. Sizler, oralarda alp erenlersiniz.. Üzerinize düşen, "örnek" kişi olmaktır. Evlâtlarınızı da "Türk-İslâm" ahlâkı ile mücehhez yetiştirmek mes'uliyetindesiniz.. Allah (C.C.) sizlere sabır, metanet ve muvaffakiyet versin.. Selâm ediyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Savaşmaktan olmaz ürküm; kanım sade, saf kan Türk’üm.. Zerre zerre Atatürk’üm… Öğrettim mi çocuk sana?
Şayet yanlış yaptımsa ben; dilim dilim dil istersen! Ben maziyim, gelecek sen… Öğrettim mi çocuk sana?
AYAKTA ALKIŞLIYORUM BÖYLE BİR ÖĞRETMENİN ÖĞRENCİSİ OLMAK AYRICALIKTIR ÇOOOK GÜZEL UMARIZ VERİLEN EMEKLER MEYVESİNİ VERMİŞTİR Kİ BU ŞİİR EMEĞİN AYAK SESLERİYDİ ADETA KUTLARIM SAYISIZCA..
neler öğrenmedik ki sayın hocam...anne ve babalardan sonra üçüncü kutsalımız elleri öpülesi o kıymetlerden neler öğrenmedik ki... öğrettim mi çocuk bile neleri öğretti bir manzumeyle bir bilseniz. tüm kalbimle kutluyorum...selam ve saygılar sunuyorum...HŞT
işte bu tüm değerleri taşıyıp iletendir öğretmen dost bravo gönül deryanı kutlar şahsında tüm öğretmenlerin gününü kutlar sevgi ve saygılar dilerim kal dualarda esenlik içinde...
Bu şiirden sonra okuyan meslektaşlarımın bir iç muhasebesi mutlaka yapmalıdır.
Kaleminize gönlünüze sağlık.
Selam ve saygılarımla.