Biçare esiriyim namıssız bir virüsün Münasip lisan ile "hastalık ne, tat!" dedi. Mendil verip elime, ekledi; bu da süsün Yedi gün cezalısın, "yatak-yorgan yat" dedi.
Perişan halde idim gözüm yarı aralı Sabrıma sitem ettim olmadı hiç oralı. Melül, mahzun bakarken yüreğimden yaralı "Sağlam dostun var ise beni ona sat" dedi.
Kepenkler bir bir indi, dindi sesi her katın Saklanmıştı komşular ardında barikatın Genzimi sızlatırken alevi hakikatın Virüs kıs kıs gülerek; "sende kabahat!" dedi.
Müstehzi bir edayla fısıldadı; az eğil! Ümit bağladıkların gördün ya, dostun değil Sen burnunu bırak da, gözündeki yaşı sil Hayâle gömülmüşsün; "biraz daha bat!" dedi.
Dedim bulmak var iken bahtım ile aramı Neden hâlâ acıtıp kanatırsın yaramı? Tozpembe demişlerdi; yoksa düşler kara mı? "Konu uzun ve hazin, mevzûyu kapat" dedi.
Öfkelendim âniden; dedim "burnum akıyor!" Sayende her öksürük ciğerimi yakıyor Sende utanma yok mu; âlem bize bakıyor! "Get la benim başımdan, kaderine çat!" dedi.
Hanım girdi araya; tek bendim gailesi Ne zaman hastalansam artıyordu çilesi Tam mikrobu haşlarken yarım kaldı cümlesi Hüzün doluydu sesi; yutkundu...HAYAT dedi.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* "HAYAT" Dedi şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* "HAYAT" Dedi şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Fincani da tastan oydular Kadi kizini da costurdular Felegi sormayin iyice kizdirdilar. Korkarim bu felek hepimizi suclu edecek. Ne'ttiniz Mecit Bey, bu kadar kizdirmasaniz olmaz miydi? :) Hakikaten mukemmel siirdi.. Soluksuz okundu.. Kutluyorum gonulden sizi ve siirinizi. Selam saygimla..
:)) nezahat hanım nezahat hanım... mecit abiye torpil geçiyorsunuz...kimi var altın balyozu almış eline altın çiviyi gönle çakıyor...bir hece eksik de olsa:)) kimi var baştan sona berceste.. kimi var emeklemedeyim deyi uçmaya kalkıyor:) kimi ne gıkım çıkmıyor...delici bakışları var...
bu şiirin bazı yerleri değişmiş galiba.. kadı kızın ıkaçırmaya geldiydim tekrar...padişah kendine nikahlamış
ben ufaktan tabanları yağlayıp toz olsam iyi olacak:)) bayramınızda mübarek ola.. 10 km kuyruk oluşmuş bayram yolunda...
Suphelenmem, nasilsa felek gozaltinda biz de gozhapsindeyiz :) Siirler mi, onlar bahce cicekleri, elbet birisi vazoyu susleyecek. :) Tekrar selam saygimla.
Gördüğüm beğendiğim Musammat şiirlerini bi dosya yaptım topluyorum Ne kadar topladın dersen bu ikincisi oldu :) ya çok yazan olmuor yada bana denk gelmiyor.
Bende denemeyi düşünüyorum ama icraata geçiremedim henüz ... İnş ilham kaynağı olur bu şiirler
Sağolasın abi....Henüz şiire yeni başlayan biriyim.... Emekleme evresini bile geçemedim, lakin bu tür yorumlar almak cesaret veriyor... Hayırlı akşamlar ...
Edebiyat bilgisi ve siirde ustaligi herkes tarafindan bilinen ve siirlere yorumlarinda hayli tasarruflu olan bir Agabeyimizin bu sayfaya tesrifi basli basina bir ONUR.
Tesekkür ederim.
Arada bir yaptigim, kimsenin farketmedigi imlâ ve kafiye hatalarimi cok gecmeden farkederek özelden mesajlarla düzeltmeme vesile oldugunuz icin de ayrica ve tekrar tesekkür ederim.
Bu siire gelince;
Nefsimizi biraz daha hirpalamak adina bir gercegi burada asikâr etmekte fayda görüyorum;
Yazdiginiz yorum vesilesiyle yazdigimin neye "benzedigini" ögrendim. Hemen Musammat Gazel tanimina ve örneklerine baktim. Sayenizde yeni seyler ögrendim. Bunun icinde ayrica tesekkür ederim.
Gazelin Özellikleri:
1- Beyit sayısı 5 ile 15 arasında değişir. ama genelde bu sayı 5, 7, 9 beyittir. 2- İlk beyit kendi arasında kafiyelidir. Gazelin kafiye düzeni (örgüsü) şöyledir; aa, ba, ca, da, ea, fa 3- Gazelin ilk beytine matla(doğuş yeri) denir. 4- Gazelin son beytine makta (bitiş, kesiliş yeri) denir. 5- Şairin isminin geçtiği beyte taç beyit denir. 6- Gazelin en güzel beytine beytü’l-gazel denir. Bu beyte Şah beyit de denir. 7- Gazelde genelde anlam bütünlüğü aranmaz, anlam beyitte tamamlanır. 8- Bir gazelin bütününde aynı konu işleniyorsa, böyle gazellere yek-ahenk gazel denir. 9- Bütün bir şiirin aynı söyleyiş güzelliğine sahip olduğu gazellere yek-âvâz gazel denir. 10- Divan edebiyatı şairleri bütün maharetlerini gazelde ortaya koyarlar. Büyük şair olmanın en büyük ölçütü gazellerdir. 11- Gazelde konu aşk, şarap, güzellik ve aşkın ıstırabıdır. 12- Bazı gazellerin matladan sonra gelen beyitlerinde mısralar ortalarından bölünebilir. Bu durumda gazele iç kafiye hakimdir. Böyle gazellere musammat gazel denir. 13- Aruz vezniyle yazılır. 14- Fuzûlî, Bâkî, Nedim, Şeyh Galip, Taşlıcalı Yahya Bey vb. gazelin önemli isimleridir.
Bu ögrendiklerime biraz daha derinlemesine bakmak icin satirlarima son verirken, bu vesileyle idrak edecegimiz KURBAN BAYRAMI'nizi simdiden kutlar, sevdiklerinizle ve sizi seven dostlarinizla SAGLIKLI, HUZURLU, MUTLU nice bayramlara ulasmanizi dilerim.
4+4 = 8li hece her beyit bir kıta teşkil edecek şekilde ustaca hazırlanmış kafiye ve ayakları mükemmel 12 beyit görünse de aslında 12 kıtalık şiir yani 48 satırlık bir şiir dost bravo hayran olmamak elde değil kutlar sevgiler sunarım...
Her biri birbirinin fevkinde beyitler. Mecit Gardaşım Padişahlar döneminde yaşasaydınız Şuara içinde yeriniz baş köşe olurdu. O zaman da biz yoksun kalırdık tabi. Küsme konusunda yine bayramı hatırlatmam gerekecek galiba:)) Selam Dua ve muhabbetle...
Sanırım en belirgin özelliğim bu olsa gerek dostlar hep öyle der. Dostlar demişken beni özlemişlerrçay içmeye davet ediyor. gdeyim bari. Tekrar görüşmek dileğiyle huzurlu günler dilerim...
Bu feleğin elinden bıktık her hal sitemimiz nazımız hep ona, oda bizim gibi kadersiz galiba gelen vuruyor giden vuruyor kavanoz dipli feleğe.
Mecit Bey Kardeşim yine anlam dolu manidar dizeler dökülmüş yürekten gelmiş lisana kutladım yazan kalemi değerli yüreği muhabbetler sağlıklar diliyorum.
mecit bey mecit bey bari dopink uygulamayınız efendim zaten dopink yüzünden alamadık ya olimpiyatları bu şiir olimpiyat kaçkını efendim dopink kontrolune gönderin yoksa itiraz edeceğim mahkemeye olmazsa kiliseye baş vuracağım
gerçek hayatta bir ağa ya hu neden kaçak güreşirsin demişti... demim bekle zamanı gelmedi seni emekli edem hele kırk yaşıma bir girem hele bekle......:)) daha dokuz yıl var, aruzu da öğrenirim 9 yıla inş.
şairlerden ağalık dersi almaya devam...
ben kaçayım bari... ağam şimdi falakaya yatıracak gibi....:)
bu kadı kızını padişah görse zorla alır elinden ağam... Kurban bayramı öncesi hececiler bayrama erken girdi... hece şiiri on yıla kalmaz bir imparatorluk daha kuracak gibi... selam ve hürmetlerimle...
aman efendim yaaar bana bir eğlence medeeeet ne var karagözüm bu kıskançlık niye olurmu efendim insan karagözüne bunu yapar mı neyi yaparmı karagözüm ya haci cav cav neden şiir astın, neden bu kadar güzel yazdın ilahi karagözüm uyu git sen nene gerek şiir miir işte ağladığım ondan hacivatım :( . , , vay vay vay vay
bu ne yahu bu ne muhteşem ötesiydi dostum ben şiirimi çekmeye gidiyorum saygımla üstadım.... oooof of.....
Hiç şansımız yok gibi Gardaş Makberiı güzel bir hece asmış yine. Dostların yorumları zaten çok güzel ödüllendiriyor. Yosulun durumu vahim gibi dikat edelim:))
yok yok çekme ağam:)) kurban bayramı öncesi hececiler coştu... ben aradım yukarı...biricnlik kupasını çokça bastıracaklar... artık kilden topraktan mı olur bilmem amma... sen merak etme bizim kupamız herkese yeter dediler...
usta kalemsiniz vesselam
beğeni ile kendini okutturan dizelerdi
kutlarım Mecit Bey
saygılarımla