Güneş ne zaman yüzünü gösterse, Umudumun elçileri, gülüşüme vahiy olur
Şimdi, usulca say dört kitabı Ve diz çök! Hurafelerin gerçekdışı ayaklarına Küçük kiyametler kopar Bilirim ki, inancın sırattan ince Daha dilindeyken ikrârının beli kırılır
Hadi, kendini bul! Hayatın zifiri yokuşlarında Sen ki, şizofrenik tutkular besleyen kadın Sıyrıl! toplumun erkil göbeğinden Ki onlar, kalpleri bacak arasında atanlardan Utanç dalları sunmuşlar genlerinin yolculuğunda
Sen, dirilmişken kendi soylu teninde Hiçbir recm susturamaz sesini Yaşamak için sarıl kadınlığına Unutma! Senin isyanın bile süt kokar, göğün rahminde.
NURGÜL OCAK 01:40 03.09.2013 “EYLÜL’E MERHABA”
DEĞERLİ SEÇKİ KURULU ÜYELERİ VE SİZ KALBİ ŞİİRLE ATAN SAYGIN YÜREKLERE SONSUZ TEŞEKKÜRLERİMLE! BİZ Kİ, YAŞAM BİÇEN ELLERİMİZLE ŞİİRİN ELÇİLERİ...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
HER ZİHİN KENDİ GELECEĞİNİ DOĞURUR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
HER ZİHİN KENDİ GELECEĞİNİ DOĞURUR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kendi gerçeklerini yaşar her şey. İnsan da öyledir şair.Kadınlığın cinsiyetten de öte değerleriyle güzeldir kadın.İnsanlar için de durum farklı değil.İnsani değerlerin neresinde olduğuyla ilgilidir insanlık biraz da.Mesajlar , insan faktörünün insanca yanlarına kadını erkeğiyle bir bütün olarak yansıtıldığında, daha yararlı olabilir sonuçta kimin heybesinde ne kaldığına baktığınızda. Çok güzel bir şiir idi kutluyorum, yüreğinize , kaleminize , emeğinize sağlık şair. Selam ve saygıyla.
Akıl deneyimleri değerlendirmiş,doğruyla yanlışı bir birinden ayırt etmiş bir olgudur. Tırnak olumsuzluğu belirttiği için aklın tırnakları uzamaz.Ancak akıl kelimesinin başına bencil veya çıkarcı kelimesini koyarsanız mısra doğru olur.
Bedenin yaşaması veya ölmesi inancı etkilemez.İnanç caymazlıktır,inanca kurşun işlemez
Dil anlamdır,biçim şiir oluşturmaz anlama ahenk katar.
Kadın ya da erkek olsun birey kendini bilmeli, aşırılıklardan uzak durmalı... Nefsi arzular, vesveseler insanı azdırır; azan insan da her şeyi iyi yaptığını düşünür, sonra kendisini pir-ü pak görür ve ne evrensel, ne milli, ne de dini hiçbir kural onu bağlamaz; o düşündüklerinin en iyi, en doğru olduğunu varsayarak düşeceği boşluğa kadar öylesine nefes alır, devinir, yer, içer... Tekniği, anlatımı, kurgusu güzel, insanı düşündüren etkili bir şiirdi, tebrik ve teşekkürlerimi bıraktım kaleminize... Selam ve saygı ile...
...bugün de üzgün olarak yoruma başlıyorum. ve de şak-şak aymazlığını kınıyorum. ne zaman acaba ne zaman yağcılıktan ve pohpohçu anlayıştan vazgeçilecektir.
...şiir ayakları yere basan bir şiir.
...şiirin içeriğine asla katılamam bu da başka bir gerçek.
...şiir baştan sona İMGELERE boyanmış. anlamsız imgeleri asla sevmem. ama bu şiirdeki imgeler hedefini vurur nitelikte. bu durum da olan benzerlerinden kendini sıyıra bilmiş nadir şiirlerden. yiğidi öldür hakkını yeme mantığına sahip biri olarak bu hakkını teslim ederim.
...içeriğine katılmıyorum demiştim. evet;
Sen ki, şizofrenik tutkular besleyen kadın Sıyrıl! toplumun erkil göbeğinden Ki onlar, kalpleri bacak arasında atanlardan
...sıyrılın efendim sıyrılın tamamen kabak çiçeği gibi açılın. biz erkeklerin aklı ve kalbi BACAK arasında. bu sözünüz doğru ama algılamanız yanlış. Bir mıknatısın AYNI KUTUPLARI BİR BİRİNİ İTER, FARKLI KUTUPLARI BİR BİRİNİ ÇEKER bunda bir gariplik yoktur. erkek-kadın meselesi de bundan farksızdır. farksızdır ama bu arzu ve istekler inançlarla adeta kalibrasyon ayarına tabi tutulmalıdır. sırf sizin anlayış ve mantığınızla hareket edildiği zaman asla erkek bacak arasından kendini sıyıramaz.
...o atıf yaptığınız recm meselesi de bu duruma matuf ahlak ve namusu garanti altına alma çaba ve gayretidir.
şiir baştan sona...çok güzel...her türlü zorluğa dik duruş...kadın isterse hep güçlüdür bence...kutlarım şairem...güne yakışan şiirini emeğini..hep sevgimle...
Sen, dirilmişken kendi soylu teninde Hiçbir recm susturamaz sesini Yaşamak için sarıl kadınlığına Unutma! Senin isyanın bile süt kokar, göğün rahminde.
ÇOK HAKLI ANLAMALI MÜKEMMEL DİZELERİ YAZDIRAN YÜREĞİNİZİ YAZAN USTA KALEMİNİZİ TEBRİK EDİYORUM SEVGİLİ ŞAİREM BAŞARILARINIZ BİTİMSİZ OLSUN SELAM DUALARIMLA.
SAG OMZUM EL BİLEGİME KADAR İNCİNDİGİ İÇİN ON GÜN HAREKET ETTİRMEM YASAKLANDI YORUM YAZAMADIGIM İÇİN ÜZGÜNÜM , NİCE ŞİİRLERDE BULUŞMAK ÜMÜDİ İLE SELAMLARSAYGILAR kutlarım
Hadi, kendini bul! Hayatın zifiri yokuşlarında Sen ki, şizofrenik tutkular besleyen kadın Sıyrıl! toplumun erkil göbeğinden Ki onlar, kalpleri bacak arasında atanlardan Utanç dalları sunmuşlar genlerinin yolculuğunda
şiirin deryasında yittim... Kutluyorum.. Saygımla.