sertliği yumuşatılmış bakışlardan akan şefkat saçlarının varoşlarında kar sapakları bir cinâyet romandan alelacele kaçmış gibi parlamaya hazır tonda gece karanlığına sığınmış akrep yüzlü bir telaş
körkütük kötü olmaz kimse ya da hergün doğmaz yeni gün aynı herkese sonradan öğrenir insan idâreli nefes almayı-irâdeli hele varsa üzerinde yalnızlığın seyyar üşüme karamsarlığı ki üşümek iki kollu alışkanlık bırakır bedende
saydam adımlar savurtur hep soldan darbeli savurganlıklar körelir ince yerinden tabaka hep bir cümle eksikle kurulanır dudaklar
derin çekti enfiyeyi adam iki duru bakış çivileyip duvara çıkarıp okudu cebindeki buruşuk kağıdı -ceket yok mevsim yaz!-
saçma bir cümledir ’erkekler yazın zor ağlar’ ve batmazlar da kolayca hepsi debisi tahmin edilemeyen denizde sandalet giymiş kayık olsalar bile kadınlar günlüklere kuruttukça kendilerini ya bir yosma kupa kızı yetişir imdâda ya soyunmadan son kupayı boşalttığı mekâna asar ceketi
cesaretin var mı ile var mı cesaretin aynı anlama ev sahibi değildir meselâ biri anlamsızdır biri direk kışkırtma tıpkı ünlü bir kadının sağında sessiz bir ünlem olmakla bu-son sağanağı altında travolta gevezeliği meselâ hayli zordur esnetmek kadın hükmünde kararnameleri bu enheduannadan beri böyledir meselâ "ağustosta rapsodi" daha çok yeni!
tahta taburedeki tahtaravalliden sıkılır adam ve dördüncü c i n d e ancak kaybolur gam açılır köprüler yırtılır içindeki kafes alnı yırtık bir abiyeyle düşer dam! ve kuru sıkı çakılmış derin bir nefes önce okkalı bir kermit suflesi sonra hürmetli bir reverans bilir adam bu ayılmadan önceki son dans!
tüm şâirler biraz yalancıdır çokça da şarlatan binlerce kez yakalanmıştır diz dize kaç kez göz temâsı kurmuştur bir dizeyle kimse bilmez geleceği/gerçeği gelecek mi gelmeyecek mi! yer/siz bir kuruntudur bâzen yaşamak hayata omuz dayamaktır bir yerde bir omuza dayanmak bâzen reçete!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiirsel İllüstrasyon şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şiirsel İllüstrasyon şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"ağustosta rapsodi" "ünlü bir kadının sağında sessiz ünlem olmak" " var mı cesaretin" " şiirsel illüstrasyon" " bir omuza dayanmaktır bâzen yaşamak" - ya da eksikliğini hissetmek- . . .
daha önce yazmadığın için değil ama hem bu kadar orijinal satırlar yazıp, hem de bu kadar anlaşılır olmak her yiğidin harcı değil..şiir ister istemez içinde tutuyor kendini, bi kopukluk yok hiçbir yerinde üstelik..
gerçekten çok çok iyi..
ilk diyemem ama bir arada bunun gibi şiirlerin vardı, anne şiirlerin..o zamana götürdü beni bu şiir..son zamanlardaki en iyi şiirin bence..
bir dostum vardır şiirden anlamaz da ;) ( duymasın ) sıkı eleştirmendir dışardan okur arada . mesaj atmış gece "yazdığın ilk şiir için tebrik ederim" :)))