Okuduğunuz şiir 18.8.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Simyâcı Yâr
Sürmelenmiş sanki, hatt-ı üstüvâ Nalâna pes oldum yâr art niyet var Cân mıyım cânan mı sanki istiva Payıma râzıyım; hakkâniyet var . Oltasına vurdum bağdı misine Bilmeyen kör müydü, âmâ mı sine Köle ettik nefsi pisi pisine Yüzünde bir körpe, mahsuniyet var . Masama kırılıp dilber dökülmüş Vicdanımda temel içgüdü külmüş Edep âdap bir vav iki bükülmüş, Olsa da bakışta şehvâniyet var. . Dünyada değilim hâlim yâkaza Arımda döneklik bu simyâ; kaza Sanki baş kabak, yalın ayak; azâ Sana bakıyorum yâr ayniyet var . Para etmezsin enin boyun çürük Yoksul halin duman bu oyun buruk Geçse de boynuna ip, boyunduruk Anlaşılan sende meftuniyet var Ol yârdan üstünde hakimiyet var..
İstiva ::Müsavi denklik... birden çok şeyin birbirine denk olması... Nalan :: İnleyici inleyen Hatt-ı üstüva :: 1 :: Dünyanın güneşe doğru en yakın enlem çizgisi( takriben devamlı gölgede 40 güneşte 50 derecelere varabilen sıcaklıktadır o kısmı dünyanın ) 2:: ikiye bölen çizgi .EKVATOR da denirdi Meftuniyet :: Meftunluk TUTKUNLUK GÖNÜL VERMİŞLİK
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Simyâcı Yâr şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Simyâcı Yâr şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiirin yok kafiyesidir, konu bütünlüğüdür vs. onlara hiç girmeyeceğim. Girmemi gerektirecek bir durum da yok. Şiiri ve ne anlattığını yada ne anladığımı yazacağım.
Bir gözleri sürmeli ki, bakışıyla ikiye ayırıyor İçimi ve dışımı, ona yenildim. Canım canana istiva etmiş, payıma düşen neyse o....
Kör değilim, bile bile vurdum oltaya, ve nefsimi köle ettim, hiçte acımadım bu köleliğime, çünki yüzünde ki körpe masumiyet her türlü isyana engel di.
Dünya sofrasında gördüklerim ancak hayvani içgüdülerim, ve ben onları yakıp kül etmişim zaten. Edep, adab dilde kalmış, gerçekte iki büklüm, göz aynasından belli.
Dünyada var görünsem de yokluktayım, ve bu beden, bu simya senin kazan dır. Hiç bir şeyim yok. Sana bakıyorum... (Susmak zamanıdır)
Yoksulum, tüm bunlar var ya tüm bunlar, aslında o Rahman ve Rahim, o hayat veren nefes olmasa varya, çürük bir cesetsin sen. Dünya arenasında oyunu bırak. Esiri olsan da olduğunun, meftunsun. Ve yârin hakimiyeti hep üstünde...
selam olsun güzel kardeşimin yüreğine evet şiir hakkını lamış banada alkışmaka düşüyor yüreği güzel kardeşim sevgi çiçekleri bırakıyorum ama bu şirini senden dinlemek isterdim bilirsin her zaman dinlemek istiyorum senin yorumundan şiirlerini
dEĞERLİ KARDEŞİM.yİNE FELSEFİK MISRALARLA DOLU BİR ŞİİRDİ.HARİKAYDI.ÇOK GÜZEL ŞİİR YAZAN BİR HECECİSİN.ÖNCE BUNU SÖYLEYEYİM ARKADAŞIM.ÇOK GÜZEL LİRİK BİR ŞİİRDİ..ŞİİRİN DUYGU DOLUYDU..KORKULARINI ÜMİTSİZLİKLERİNİ SEVDANI ÇOK GÜZEL ANLATMIŞSINIZ.MISRALAR, ADETA BİR ŞELALE GİBİ AKIYOR.PUANIM TAM KUTLARIM SELAMLARARKADAŞIM.
Aklım Çıkıyor İçmeden resmine bakamıyorum Kırılırsın diye aklım çıkıyor İçince karşına çıkamıyorum Darılırsın diye aklım çıkıyor...
Korkarım derdimi sana dökerken Utanır gözümden yaşlar akarken Uzunca yazamam belki okurken Yorulursun diye aklım çıkıyor....
Yüzyılın Fuzuli'si coşmuş yine. nakış nakış sanat var şiirde.. hadi bakalım eski Türk edebiyatını (aslımızı) yeniden eski şaşaalı günlerine döndüreceğiz senin çabalarınla.. iyi ki varsın yoksul dostum....
DüyAda değilim hâlim yâkaza Arımda döneklik bu simyâ; kaza Sanki baş kabak, yalın ayak; azâ Sana bakıyorum yâr ayniyet var . Para etmezsin enin boyun çürük Yoksul halin duman bu oyun buruk Geçsede boynuna ip, boyunduruk Anlaşılan sende meftuniyet var Ol yârdan üstünde hakimiyet var..
Çok güzel dizeler tebrik ediyorum selamlar...........