(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bende utanırım çoğu zaman, hiç birinin sorumlusu olmadığım halde, ama tek bu yapabildiğimiz. keşke birileri de bizim kadar utanabilse. Kutlarım. Sevgiyle...
bence utanacak olan siz değilsiniz hocam..onlar...yani o insanlık barbarları..işte tüm mesele bu...siz temiz yüreğinizi boş yere sorguya çekip, o narin kalbinizi lütfen incitmeyiniz...tebrikler...saygılarımla..
Saçlarınıza ve derinize dokunup Insan olduğunuzu hatırladınız mı? Ben hatırlamaya utanırım...
ben ne zaman hatırlasam değerli abim çernobil gelir aklıma akrabalarım gelir aklıma karadeniz gelir aklıma karadenizlim gelir aklıma kazım koyuncu gelir aklıma gelirya onlardan değil onlara sahip çıkamayan bir geçmişten utanırım.. artık yaşadığım yer o denli tehlikeli bir yer o denli acı .... görüyor ve yaşıyorum ama duyarlı yüreğine sağlık kalemin hiç susmasın...
Sevgili Göle dost, böylesi insanlık ayıpları, günahları gerek toplu gerek bireysel anlamda hala devam ediyor ve bizler hiç rolümüz olmadığı halde utanmaktan, kınamaktan ve kahrolmaktan başka bir şey yapamıyoruz:(( Şahsi tesellim "bitecek be bitecek" üstüne kuruludur, "yaşadığımdan çok mu yaşayacağım" diyorum, genel tesellim de yine aynı laf üstüne kurulu, nasılsa bu dünya fani ve korkarım kıyamet yaklaştı... Neyse sevgili dost, yüreğine ve kalemine sağlık diyorum.Muhammet kardeşe de çok teşekkürler, en sevdiğim şairi andı(rdı) ve ben de olmayan bir şiirini ekledi, sağolsun, sağolun.Sevgiler.
insan olmaktan nedense insan olduğunu bilenler utanır oldu artık birde insanlığın nasıl olduğunu unutanlar hatırlasa da utanır hale gelse acaba bu vahşetler diner mi biraz..yine çok güzel ve düşündüren şiirinize çok teşekkürler...saygı ve sevgiyle kalın...
Insan olduğunuzu hatırladınız mı? Ben hatırlamaya utanırım...
SAYIN GÖLE Sustum ve insan olduğuma üzüldüm. Bu yara hiç kapanmadı, kapanmayacak. İnsalık suçu demek az kalır. Düşüncem içimde kalsın! Yorum zaten zaten şiirde Üstad. Saygı ve Sevgilerimle Dost.
Üstad şiiriniz çok güzeldi. Ümit Yaşar OĞUZCAN ın aynı isimli şiiri aklıma geldi paylaşmak istedim. Tebrikler saygılar
HİROŞİMA
Önce bir bulut yükseldi Yerden göge dogru Ben gördüm Akahito gördü Yuhara gördü Hisaki gördü Yasayanlarin hepsi gördüler simdi yasayanlar diyorum Oysa ben kaldim Onlar öldüler
Yıllar öncesinden,Yürek yakan çok güzel bir şiirdi Hocam. Yüreğinize sağlık.Ben de utanırım İnsanlığımdan zaman zaman.Onyedi aylık bebeğe yapılanlardan sonra meselâ.... Selam ve Saygılar.....
50 milyon ölü ve 35 milyon sakat kalmış insanla II. Dünya Harbi, insanlık tarihinin hiç şüphesiz en büyük ayıplarından biridir. Amerika’nın Hiroşima ve Nagazaki’ye attığı atom bombası bu ayıplı savaşın en büyük ayıbı olmuştur. Masum Japon halkına karşı yapılan bu katliam, Firavunlara ve Nemrutlara bile parmak ısırtacak derecede vahşidir.
10 000 metre yükseklikten atılan bomba Japonya’nın güzel şehri Hiroşima’nın 580 metre üzerinde patladı. İlk anda 70 000 insan buharlaştı. Yüksek sıcaklıktan dolayı asfalta yapışan insanlar insanın içini ürpertmekteydi. Bir hafta boyunca şehre asit yağdı. İki ay içerisinde radyasyon sebebiyle 70 000 insan daha hayatını kaybetti. 60 000 kişi de beş yıllık süre içerisinde vefat edince Hiroşima’nın bilançosu ilk beş yılda 200 000 insanın ölümü, onbinlerce insanın da sakat kalması oldu.
Duyarlı yüreğine sağlık kardeşim.Kalemin daim olsun..
Saygılarımla
Bahar
baharca57 tarafından 12/13/2006 10:47:46 PM zamanında düzenlenmiştir.
Bebe okşadınız mı hiç? Ben her okşayışımda Hiroşima''yi hatırlarım. Bir ağıt dinlediniz mi hiç? Ben her dinleyişimde Nagazagi''yi hatırlarım. Hiç ellerinizle gözlerinize,burnunuza,kulaklarınıza, Saçlarınıza ve derinize dokunup Insan olduğunuzu hatırladınız mı? Ben hatırlamaya utanırım... Çınar GÖLE
YÜREĞİNE SAĞLIK ABİMM HAKLISIN BU AYIBI ARA SIRA HATIRLATMAK GEREK İNSANLARA ZULÜM EDEREK DÜNYANIN PATRONLUĞUNA SOYUNAN ZALİMLERE SEN BUSUN İŞTE !... BAK GEÇMİŞTE YAPTIĞINA DİYEREK KUTLARIM ABİM SAYGILARIMLA
yüreğin dert görmesin...