Yok körpecik gençliğim, âteşte köz gürlükler Kapılanlar kapıldı, fırtına özgürlükler Pamuk bağı saâdet, ha koptu ha kopacak Belendi ağıtlara, yâr hüngür hüngürlükler . Endâm eder tenime, cân özene bezene Zinde iken mutluluk, edep ezen ezene Kıskançlıklarda hiddet, ha koptu ha kopacak Bam telinden tâc ettim vurmuyorken tezene . Avuçlarım açıkken, gökte hazır dilemek Baklava şırasıyla, pişen tatlı dil emek Ateş bastı bürudet ha koptu ha kopacak Baldan lokmadır ondan, gerektikce dilenmek . Cânım yanarsa yansın, ciğer yanıyor za/ten Büyüsüne sihrine, sillesine koza ten Ölümüne şehadet ha koptu ha kopacak; İmân ile yeşerip, açıyor mimoza ten . Rûyâcılar getirdi, ister imiş bekâret Uzun uzak yaşamı, yazık, etti bekâ ret Kesretten bıkan vahdet, ha koptu ha kopacak Her seher tıkır tıkır, ödemeyim akaret . Ak gerdanın şırası, çiğ salkım yâr tutaklar Yoksul kapılarının, sesidir muştu taklar Üzre deyip bin adet, ha koptu ha kopacak Tıkalı düzüm düzüm, ses vermiyen yutaklar
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Ha Koptu Ha Kopacak şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Ha Koptu Ha Kopacak şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Cânım yanarsa yansın, ciğer yanıyor za/ten Büyüsüne sihrine, sillesine koza ten Ölümüne şehadet ha koptu ha kopacak; İmân ile yeşerip, açıyor mimoza ten .
Hepsı guzel ama aldım ıcınde ben habu kopacagi :) Tebrik ve tesekkurlerimle. Saygilar, selamlar.
Yok körpecik gençliğim, âteşte köz gürlükler Kapılanlar kapıldı, fırtına özgürlükler Pamuk bağı saâdet, ha koptu ha kopacak Belendi ağıtlara, yâr hüngür hüngürlükler . Endâm eder tenime, cân özene bezene Zinde iken mutluluk, edep ezen ezene Kıskançlıklarda hiddet, ha koptu ha kopacak Bam telinden tâc ettim vurmuyorken tezene . Avuçlarım açıkken, gökte hazır dilemek Baklava şırasıyla, pişen tatlı dil emek Ateş bastı bürudet ha koptu ha kopacak Baldan lokmadır ondan, gerektikce dilenmek . Cânım yanarsa yansın, ciğer yanıyor za/ten Büyüsüne sihrine, sillesine koza ten Ölümüne şehadet ha koptu ha kopacak; İmân ile yeşerip, açıyor mimoza ten . Rûyâcılar getirdi, ister imiş bekâret Uzun uzak yaşamı, yazık, etti bekâ ret Kesretten bıkan vahdet, ha koptu ha kopacak Her seher tıkır tıkır, ödemeyim akaret . Ak gerdanın şırası, çiğ salkım yâr tutaklar Yoksul kapılarının, sesidir muştu taklar Üzre deyip bin adet, ha koptu ha kopacak Tıkalı düzüm düzüm, ses vermiyen yutaklar
.
Saygıdeğer üstadım yüreğinize sağlık güzel bir şiir daim saygımla......
Çok güzel durmuş mısralarda aklınızdaki düşünceler...Yerli yerinde güzel bir anlatım ile güzel bir şiir keyfi verdiniz ve yine keyifle okudum güzel şiirinizi...
mavi boya bitmiş...ne yazsam boşuna gidecek ağam:))
"Endâm eder tenime, cân özene bezene Zinde iken mutluluk, edep ezen ezene Kıskançlıklarda hiddet, ha koptu ha kopacak Bam telinden tâc ettim vurmuyorken tezene"
düşün düşün ne yazarsın dünyevi. iç sesin ne diyor sana, durma söyle...aleme söyler gibi söyle, ademe söyler gibi söyle...tüm iliklerinle söyle... bir desen bin işitir, bin desen kendini kendine kurban edersin. sen nefisini peşinden sürükleyeceğine, nefsin takar dünyevi zincirini dünyevi boynuna süründürür peşi sıra seni..kimi insanın nefsine oynar kazanırsın, kimi zaman kaybedersin. sen artık bırak bu kötü alışkanlığı. nefisine oynama kimsenin. nefis pisdir, şeytan bile temiz kalır yanında unutma bunu. tuba ağacı gibi muhabbet beklerken zakkumdan dermeye başladın mı muhabbeti artık ne fayda sana. ya zakkumu son hücresine kadar der, em, sömür ve öyle sömür ki kimseye zakkumdan nasip kalmasın. bak ki ne senin bünyen zakkumu eritip tüketmeye yeter ne de zakkumla yaşamaya iraden, güçün, kuvvetin yeter mübarek cuma gecesi bir tarafın kal deyip bir tarafın git dese de gel gör ki beklemeyemezsin dünyevi... gönlündeki sevgiliyi bire düşürmeden beklerim kalırım desen de yalan söylersin. aynalar artık gülmez sana, sen de küsersin aynalara.. aynaya küsenin hali ne ola... ne tersinden okuyabilirsin artık cismini ve içini ne de gözünden kaşından ve baktığın azalarından hikmet deryasında dalabilirsin...ikirçikli olma asla. bu deryaya derin dediklerini okuduğun vakit bana derya neylesin damla getirin damla dediğin günleri düşün düşün yan.. yanarak git ki pişesin pişmeden olmazsın dedikleri gün.. gelen ateş neymiş görsün dediğin günü düşün düşün düşün ve artık Rabbine şirk koşmaktan vazgeç.. hem git hem de Rabbinden umudunu kesme asla. kalpleri evirip çevirmesini en güzel şekilde bilen Rabbin yine kalpleri en güzel şekildeevirip çevirir değil mi? evirip çevirir dünyevi.
Dünyevî , gittiği dünyada, sizin taraflara uğrarsa size ulaşmaya çalışır. nasipse ulaşır dua alır, nasip değilse dua eder yine nasiplenir. söz tükenmese de gayrısı arife gerekmez. varsa ki hakkımız en küçük zerresine kadar helal olsun.
dinlensin yoruldular... tekrar çokluk ve ara devir yaşamayalığım da bizden öte..istifa edenler etsin...
bu arada gönül asırdır kısas yapmaz.. biz de patlıyorsa bomba nerelerde de patlasın noktasına geldim...Rabbim niyetimizi bozmasın da.. hadi bir yerde sokağa çıkacakmışlar da.. nerede kim var...
abdest mi kaldı sopa yemekten:)) bugün pazardan aldım sopasını değil kızılcığın kendini şifa niyetine... aman kızdırma ağam, ağayı... kaçırıyor kantarın topuzunu...
geçmiş bir şiirine baktım güzel bir arkadaş eleştirir gibi olmuşşş.. bir dövmediği kalmışşş...duymasın...
Rûyâcılar getirdi, ister imiş bekâret Uzun uzak yaşamı, yazık, etti bekâ ret Kesretten bıkan vahdet, ha koptu ha kopacak Her seher tıkır tıkır, ödemeyim akaret Manen hudaya olan borcumuzu affeder niyet ve sadakatı ile sehere kalmadan ibadet mükemmel söyleyiş. Kutalr selamlarımı yollarım.
Cânım yanarsa yansın, ciğer yanıyor za/ten Büyüsüne sihrine, sillesine koza ten Ölümüne şehadet ha koptu ha kopacak; İmân ile yeşerip, açıyor mimoza ten
Büyüsüne sihrine, sillesine koza ten
Ölümüne şehadet ha koptu ha kopacak;
İmân ile yeşerip, açıyor mimoza ten
.
Hepsı guzel ama aldım ıcınde ben habu kopacagi :)
Tebrik ve tesekkurlerimle.
Saygilar, selamlar.