//.. Pelister’e çıkamadım Vardar’a atlayamadım dümdüm durdum yar yolunda sana doymadım turnalari güğe saldim sana yolladim…//
ezgileri buruk bir türkünün limanında tazelenirken acılar suskun kalktı gemiler ayrılık rıhtımından dudağımda hoyrat bir rüzgar rotasını çoktan kaybetmiş belkiler el sallarken mendilime düştü ıslak keşkeler boğazıma birikti vedalar uzaklaştıkça sisler altında kaldı anılar ve sadece sözler vardı yağmurda fısıldaşan...
sus pus olup gidişine çekilip en ücra köşelere bıkmadan usanmadan seni yazasım var bu gece savrulan küllere inat ayrılığın dokunaklı ritmine...
//...istemişsin dağlar aşam sana ulaşam...//
aşk nemli odalarda küflü zamanlarda kaldı paşam sen ! bu koskoca şehri terk etmeden sular çekilmeden denizler küsmeden ellerimi köreltmeden evveldi aşkın doğum tarihi şimdi dağların ardı aşkın yurdu dönsende geri bil ki affetmez seher vakti uçuşan yüreğim seni...
//...turnaları güğe saldım sana yolladim...//
korkuyorum karanlığı eşeleyen kanat seslerinden duvarlarımı delip geçen gölgelerden mutluluğu bohçalamış giderken kader kulaklarımı çınlatan nefesindeki kırık nağmeler korkuyorum dur gitme sözünde kal özünde kal bu gece demekten hani söz vermiştin yıldız olup yağacaktın iklimsiz sabahlarıma ruhumu isyana gebe bıraktığın o sokakta hala ateş böcekleri topluyorum avuçlarıma...
//...bir yiğide bir sözüm var nasıl deyem ben turnalar…//
sözlerimi kesip dudaklarımı hibe ettim sevgili bir yanağımda Mostar köprüsü diğer yanağımda esiyor aşkın sağır melodisi eritirken gözyaşlarım kirpiklerimi altından akar gök gözlü kadının türküleri çözülmezmiş ihtimallerle örülü saçlarımın düğümleri gözlerimle selamlaşırken ayrılığın busesi Nevetra kadar s e v m i y o r u m artık seni Mostar kadar yıkık dökük şimdi içimin sen resimleri…
söz ağızdan bir kez düşer sevgili ki aşk kutsaldır sevgilinin göğüs kafesinden içe doldururken nefesini kerameti sihrinde gizli harfler açar yüreğin çiçeklerini sen bilmezsin paşam öldürdüğün kelimeleri yeniden doğurmanın güzelliğini…
ve türküler kaldırır sessizliğin cenazesini kelimeler yas tutarken Akdeniz oturmuş seyre dalar ölümün zarafetini…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
yalnız sözler vardı seher vakti uçuşan... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
yalnız sözler vardı seher vakti uçuşan... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
söz ağızdan bir kez düşer sevgili ki aşk kutsaldır sevgilinin göğüs kafesinden içe doldururken nefesini kerameti sihrinde gizli harfler açar yüreğin çiçeklerini sen bilmezsin paşam öldürdüğün kelimeleri yeniden doğurmanın güzelliğini…
ve türküler kaldırır sessizliğin cenazesini kelimeler yas tutarken Akdeniz oturmuş seyre dalar ölümün zarafetini…
Anlam ve anlatım harikaydı severek okudum Yürek sesin hiç susmasın üstadım ___________________Selamlar
Keşke diyorum, hiç bilemediğim, hiç dinlemediğim ama, kulaklardan yüreğe uzanan bir melodisi olduğunu tahmin ettiğim o türkü de olsaydı bu güzelliğin gölgesinde. Şiir diye okunabilecek, şiir diye yorumlanabilecek bir güzel çalışma bu. Sevginin kutsallığını resmederken, ihanetin sevimsizliğini de kusuyor bir edebi üslupla. Tüm ihanetlere inat, tüm vefasızlığına rağmen, tüm acılara katlanmak bahasına da olsa; ''sus pus olup gidişine çekilip en ücra köşelere bıkmadan usanmadan seni yazasım var bu gece'' diyor şair. O demiyor aslında, sevdasından vaz geçmesi asla mümkün olmayan bir yaralı gönül söylüyor.
'' sen bilmezsin paşam öldürdüğün kelimeleri yeniden doğurmanın güzelliğini…''
Burada da o gizli arzunun dışa vurumu var işte. Acı da olsa sevgiliyi yad etmek ne kadar güzeldir. Tarifi zor buruk bir haz verir insana onu anmak, onu hatırlamak.
Sonuçta, kavuşamamanın acı finalinde kaçınılmaz yalnız ölüm. Türkülerin kaldırdığı bir öksüz cenaze... Şiirlerde yaşayacak bir yetim sevda... Belki, Akdeniz kıyılarında dalgaların yakamozlara mırıldandığı... Şiir çok güzeldi. Yorumlamak zor oldu... Şiirin güzelliğine yakışmaz diye korktuk sözün doğrusu. Hadi hayırlısı!...
ve türküler kaldırır sessizliğin cenazesini kelimeler yas tutarken Akdeniz oturmuş seyre dalar ölümün zarafetini…
MERHABALAR ÇOK MUHTEREM GÖNÜL DOSTU İNSAN ; ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAM YÜKLÜ BİR DUYGU SELİYDİ.. YÜREĞİNİZ DERT GÖRMESİN KUTLUYORUM KALEM VE EMEĞİNİZİ.. SELAM VE SAYGIMLA.
söz ağızdan bir kez düşer sevgili ki aşk kutsaldır sevgilinin göğüs kafesinden içe doldururken nefesini kerameti sihrinde gizli harfler açar yüreğin çiçeklerini sen bilmezsin paşam öldürdüğün kelimeleri yeniden doğurmanın güzelliğini…
Giriş bölümündeki türküyü ananemden dinlerdim.İlgimi çekti...Türkülerimiz neleri içlerinde barındırmaz ki;Şiir bunu ne güzel dile getirmiş.Aşk anlatımı ve türkülere uyarlanışı çok başarılı ve ustaca olmuş.Çok beğendim.Saygılarımla...Tebrikler...