GÖZÜM SENİ ARAR
GÖZÜM SENİ ARAR
Titreyen dudağım hep seni andı, Dağ, taş aşkın ile tutuşup yandı. Çok uzaklardayım gelemem artık, Sana ulaşacak yolum kapandı. Sonumuz ne olur bilemem artık, Uzanıp yaşını silemem artık. Sevdamızın dalı kırılınca yâr, İstesem neşeyle dolamam artık. Göklerde uçarken vurulunca yâr, Gurbet ellerine sürülünce yâr, Arasam da huzur bulamıyorum, Ah yüreğim sana darılınca yâr. Dertli neyi sensiz çalamıyorum, Kuruyor çiçekler sulamıyorum, Ey bre vefasız nerdesin söyle? Sen yoksan neşeyle dolamıyorum. Sensiz nasıl geçer günlerim böyle, Ah başım camlarda kalmışım öyle! Kervana yüklenmiş giden zamanda, Yaralı gönlüme bir huzur eyle. Gözüm senin arar tükenen anda. Coşkun Mutlu ______________________________________________________________ SEVGİCE - GÜLCE YENİ EDEBİ KALIP ÖNERİSİ ÖNEREN: Coşkun Mutlu ÖRNEK ALINAN KALIP TERZA RİMA Terza Rima üçer mısralık bentlerle yazılmış bir nazım şeklidir. Örüşük uyak olarak da bilinir. Bent sayısı belirsizdir. Tek bir mısra ile sona erer. Kafiye şeması şöyledir: Aba bcb cdc ded e. İlk olarak İtalyan edebiyatında görüldü. Dante İlahi Komedya’sını bu nazım şekliyle yazdı. Edebiyatımızda terza rima’yı Tevfik Fikret, Şehrâyîn adlı tek şiirinde denemiştir. 1908’den sonra pek kullanılmamıştır. Bu biçimde yazılmış kısa şiirlerin son mısrasının kuvvetli olmasına dikkat edilir. 1. İtalyan edebiyatı’na mahsus bir nazım şeklidir. 2. Üçer mısralık üç bent ve sonda yer alan tek mısradan oluşur. Yani Üç dizeli bentlerden oluşur, son bent tek dizeden meydana gelir. 3. Kafiye düzeni, örüşük kafiyedir; aba, bcb, cdc, d şeklindedir. 4. Dante’nin İlahi Komedyası terza-rima örneğidir. 5. Edebiyatımızda terza-rimayı ilk önce Servet-i Fünûncular kullanmıştır. 6. Servet-ı Fünun şairleri tarafından batıdan alınarak edebiyatımıza kazandırılmış nazım biçimidir. 7. Uyak düzeni aba/bcb/ccc/ded/e şeklindedir . Not: Terza-rimaya uyak düzeni nedeniyle örüşük uyak da denilir. Coşkun MUTLU Gülce yeni edebi akım önerisi SEVGİCE Şiir dörtlüklerden oluşur. Servet-i Fünun şiirinde görülen Terzarima denilen nazım kalıbının dörtlüklerle yazılmış şeklidir. Her dörtlükte birinci, ikinci, dördüncü dizeler kendi içinde uyaklıdır. Üçüncü dize ise bir sonraki dörtlüğün birinci, ikinci, dördüncü dizesi ile uyaklıdır. Şiir tek dize ile biter. Bu dizede son dörtlüğün üçüncü dizesi ile uyaklı olmalıdır. Dörtlük sınırı yoktur. Ama 5-7 arası dörtlükle olursa daha güzel olur. Şiir 8,11,15,16 heceli olarak yazılabilir. Tercih şairin kendisine aittir. Sevgice’nin terzarima’dan ayrılışı terza rima 3 dize ile yazılırken Sevgice 4 dizelidir, Kafiye örgüsü aşağıdaki gibidir; a a b a b b c b c c d c d d e d e e f e f |
Kuruyor çiçekler sulamıyorum,
Ey bre vefasız nerdesin söyle?
Sen yoksan neşeyle dolamıyorum.
Sensiz nasıl geçer günlerim böyle,
Ah başım camlarda kalmışım öyle!
Kervana yüklenmiş giden zamanda,
Yaralı gönlüme bir huzur eyle.
Gözüm senin arar tükenen anda.
Güzel şiirinizi kutluyorum şair arkadaşım.
Ellerinize,yüreğinize sağlık.
Esen kalınız...