Milletin işi gücü, lâzımsıza yaranmak Karnı tok, yüzü pek ya, dertlerden pay aranmak Kendide bilmemekte, neyle doygun ’ku’duran Sorsan sevgidir kastı, amaç zülfüyâr anmak
İstanbul’da parketmek, oldukça pahalıdır Kaportası çizilmiş, bir madrup ahâlidir Fazla bir zararı yok, yalın durgun ’ku’duran Cezası yüksek paha, kurgu tezgâh âlidir . Devşirme ellerinde, canlı fırka putları Alaman başbayan’ı, açtırmaz kaputları İthal dopink ilaca, müthiş uygun ’ku’duran Sorsan yunup yıkanmış, çok handikap utları . Boğazlara dizilen çökelekten salata Hele bir sor ne derler, hepsi anıtsal ata Katır çekmez etine, fazla dolgun ’ku’duran Böylecik memlekette, binmişler uysal ata
Kanlı bir mayıs nedir, sorsam sen ne bilesin Keşmekeş bıçağını, vargit eller bilesin Anglikan tezgahından, Türk’e bozgun ’ku’duran kör bir mâcera için, kapkara şeb ilesin . Bu duruştur vatanda, darbe diye tutturan Evebeynlerde mi suç, geçmişi unutturan Sulak yerin hakimi, leşci kuzgun ’ku’duran Varsın olsun bir yoksul, kulağından tutturan
’Ku’ :: Artvin yöresinde önemli lafları pekiştirmek uğruna öncesinde denilen hitap :) Handikap :: Engel Ut :: utanma duygusu Şeb :: Gece
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Riv Riv ..! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Riv Riv ..! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Adamin birisi cinayet işlemiş mahkemeye çıkacakmış ve bir avukat tutmuş. Beni kurtar ne istersen veririm demiş ve anlaşmışlar.Av. , hakim ne sorarsa sen RIVRIVRIV diyeceksin demiş ve seni deli sanıp serbest bırakacak. Adam kabul etmiş, mahkemeye çıkmışlar. Hakim sormuş: adın ne? rıvrıvrıv, babanın adı? rıv rıv rıv , sen mi öldürdün? rıv rıv rıv , sen deli misin? rıv rıv rıv diye cevap vermiş. Av., hakim bey bu deli, bilinçsiz olarak işledi demiş. Hakim karar vermiş suçsuz bulmuş.Dışarı çıkmışlar ve avukat parasını istemiş, adam rıv rıv rıv demiş...........
Son günlerde yazdigim iki siir ve yaptigim bir kac yorum siyasi icerikli bulundugundan silinmistir. Vatanini, Bayragini seven duyarli bir birey olarak, milletimin huzuru ve birligi icin tehlikeye dikkat cekmem siyasî olarak niteleniyorsa yapilacak tek sey kaliyor. Vedâ etmek!
Az önce astigim son siir ile bu siteden ayrilirken, sayfanizda bu son yorumu vesile KILARAK, bugüne kadar istemeden de olsa gönlünü incittigim herkesten özür dilerim.
bakınız dostum ben yöneticilik yapmış yüzlerce adamı idare etmiş adamım şöyle ki
yöneticilerin tarafsız olması gerekir eğer şikayet varsa bakarlar yönetmelikte o şikayetin yeri var mı ve anında uygularlar
şöyle birşey var ki neden diğerleri yazıyor silinmiyorda benim yazdığım siliniyor şöyle ki :: eğer şikayet varsa çark işler şikayet yoksa ortada birşey yoktur sizin aklınızdaki fark şuki yazı muhataplarınız sizi şikayet ediyor çarkı çalıştırıyorlar ve kurallar gereği siliniyor fakat sen karşı tarafı şikayet etmiyorsun dolayısı ile ortada çalışacak çark olmuyor yöneticilerden bir ondan bir benden anlayışını güdersek eğer ki beklenti o düzlemde oluyorsa o zaman şu malum insanlardan ne farkımız kalır ki... sende şikayet et eğer taraf tutulduğunu zannediyorsanız karşı tarafın da silindiğini göreceksiniz karşı tarafın silinmediği sizin anlayışlılığınızdan kaynaklanıyor dolayısıyla o zaman anlayışlı olmayınız şikayet ediniz derim tabii etmeyeceğinizi bile bile:)) çünki sizdeki engin anlayışı biliyorum
şöyle ki ayrılmayınız derim lütfen dostum yerden göğeçe haklısınız fakat hani sevgi ya işimiz o zaman her halükarda sevmeye devam edelim....
benimkileri de şikayet ediyorlar sanırsam fakat aykırılık kural ihlali yok bir kere yaptım o da silindi :))))
güncel olayların farklı düşünce sistemi ile yorumlanarak etkili bir şiirle anlatımı. şiir çok da güzel yazılmış üstadım. Lakin insanlar bir takım işlere karşı efendice, edeplice gösteri yapıyorlarsa buda ülkemizdeki hür düşüncenin güzelliğidir. onları da anlamak gerekir, ne de olsa bizim vatandaşımızdır. kaleminiz daim olsun.saygılarımla.
Kanlı bir mayıs nedir, sorsam sen ne bilesin Keşmekeş bıçağını, vargit eller bilesin Anglikan tezgahından, Türk’e bozgun ’ku’duran kör bir mâcera için, kapkara şeb ilesin BİZDE DE ANLAYANA SİVRİ SİNEK SAZ ANLAMAYANA DAVUZ ZURNA DA AZ DERLER. ANLAYANA KADAR ANLATMAK LAZIM.BAŞKA ÇARE YOK. ELEŞTİRİLERİ DE GÖZ ARDI ETMEYİZ HERHALDE. TEBRİKLER.KUTLARIM.
Milletin işi gücü, lâzımsıza yaranmak Karnı tok, yüzü pek ya, dertlerden pay aranmak Kendide bilmemekte, neyle doygun ’ku’duran Sorsan sevgidir kastı, amaç zülfüyâr anmak
Serbest şiir yazanların bir kısmı imge niyetine çivilerler ya manayı kendilerine…aynen öyle …çöz çözebilirsen şiiri…
Mısra mealleri… 1- ahali işi güçü bırakmış (işsizler ve öğrenciler hariç) her tarafa pisleyen kapitalist ve faiz sermayeli kesimlerin oyuncağı olmuş.. 2-devletin o kadar çok derdi varken bir dert de biz çıkaralım demiş 3-(kendi-de, de ayrı…bile bile bitiştirmiştir.dünyevi gelsin de kusur bulsun diye..:)) Hiç mi düşünmez tencere tava çalanlar, o durduğu yerde kuduranların ne yiyip ne içtiği? * en son duyumum: koç-yani migrostan koli koli yiyecek ve içecek taşınmış ku’duranlara… disk ve keske duyrulur hani kapitalist sermayeye karşıdırlar ya… 4-sorsanız hak hukuk özgürlük insan hakkı vs. derler… gayeleri gerçek milletin derdini artırmak, kalbini… yetmedi, kolunu, bacağını, kafasını kırmak..
İstanbul’da parketmek, oldukça pahalıdır Kaportası çizilmiş, bir madrup ahâlidir Fazla bir zararı yok, yalın durgun ’ku’duran Cezası yüksek paha, kurgu tezgâh âlidir . 5- (zaten bu yüzden büyük şehirleri hiç sevmem çok kalabalık ya… pahalılıksa çabası… her şey para ) 6-(bir de şov yapmış…madrup: çarpan çarpılan darp edilenmiş..necedir bu kelime: Arapça, Osmanlıca?) zaten bu kelime bu mısrayı açıklamaya yetmiş ne diye kaportayı karıştırmış ki.. 7-hal 5.ve 6. mısradaki gibiyken varsın ku’duran olsunlar.. ahaliye ilişmesinler de varın dursunlar put gibi. İstanbul’un ayak takımı bakalım onları rahat bırakacak mı demek istemiş bilemedim… 8 fakat bunların yaptıkları bu eylemi masum sanıp aldanmayın. Masumlar da sakın bunlara uymasın. Bu oyun İngiliz-Alaman oyununa benzer. Bu millet elbette bunun hesabını sorar mı demiş..(MİT)
Devşirme ellerinde, canlı fırka putları Alaman başbayan’ı, açtırmaz kaputları İthal dopink ilaca, müthiş uygun ’ku’duran Sorsan yunup yıkanmış, çok handikap utları
9-ingiliz ve alaman istihbaratı bunları kötü tongaya düşürmüş. Her biri sanki ayrı ayrı ben tanrıyım deme de… 10-*bugün alman istihbaratının gönderdiği avamca anlaşılan bir kız soyunmuş ya bikiniyle ku’duranlara destek için ve bunu da Atatürkçüyüm diyerek yapmış..fakat yine de merkel(…) bikinisini çıkarmasına izin vermez mi demiş anlamadım pek… 11-bir devşirmenin üzerine bir ithal pekiştimesi yaparak anlamı pekiştirme zaviyesinden bu duranlar buna müthiş uymuş 12-sorsanız tertemiz kalpleri, içleri,dışları istekleri nedir ki? Yine de azıcık kalmış utanma duyguları yüzünden daha da ileri gidemiyorlar…
Boğazlara dizilen çökelekten salata Hele bir sor ne derler, hepsi anıtsal ata Katır çekmez etine, fazla dolgun ’ku’duran Böylecik memlekette, binmişler uysal ata
13- ey benim garibim kurebam cahilim cuhelam boğazlarda kat kat yalılara bakın onlar sizi kullanıp çökelekten bile salata yaptırıp yerler…çökelek salatasının porsiyon fiyatını bulamadım? Pahalı bir şey mi… 14- sorsan bize bu villalar atalarımızdan kaldı derler. İlk aklıma gelen: Cahiliye Arapları gibi biz atalarımızı putlara taparken bulduk mu derler.. 15-birini bir katır bile çekmekte zorlanır.. kilolarını bu milletin tepesine binerek mi alırlar demek istedin ağam? 16- şu memleketin kıymetini bilin. Şu hükümetin kıymetini bilin. Bakmayın siz tayibin esip gürlediğine gerçi uysal bir attır o. Kimi sırtında taşıyacağını sizden iyi bilir mi demek istedin ağam..
Kanlı bir mayıs nedir, sorsam sen ne bilesin Keşmekeş bıçağını, vargit eller bilesin Anglikan tezgahından, Türk’e bozgun ’ku’duran kör bir mâcera için, kapkara şeb ilesin
17-şimdi bu eylemleri ekseri gençler yaptığı için kuşak çatışmasına atıf da bulunan usta.. siz kanlı 1 mayıs’ın ne olduğunu bilir misin diye soruyor. Siz orada masum masum dururken derin devlet üzerinize kurşunları yağdırır alın size kargaşa, devlet tepe taklak, hükümet devrik.. hazine hortumlanır..hey gidi çoluk çocuk siz ne yaşadınız der gibi.. 18-sizin bu ne olduğu bilinmez küflü bıçağınızı size uyarak ben bilemem. Gidin yabancılar bilesin sizin kan isteyen dişlerinizi.. 19-kilisenin tezgahına geldiniz fakat bu kilise ingilteredeki angilikan kilisesi varın bir araştırın. Onun işi güçü türkün dirliğini ve birliğini bozmaktır. Açın 1. dünya savaşına bir okuyun.. 20- ne yaptığının nasıl bir maceraya atıldığının farkındamısın be hey çocuk. Geceden daha kara, kapkara çok pis bir oyunun içindesin habersin yok. Artık öğrendiğine göre vazgeç bu oyundan.
Bu duruştur vatanda, darbe diye tutturan Evebeynlerde mi suç, geçmişi unutturan Sulak yerin hakimi, leşci kuzgun ’ku’duran Varsın olsun bir yoksul, kulağından tutturan
21- sizin bu duruşunuz darbelerle yüzyılını geçirmiş devleti tekrar yıkmak isteyen. Devlet gerçimerçe uğrayınca aynı filozof rıza tevfik gibi binpişman olur abdulhamid’in atatürk’ün ölüsünden bile özür dilemeye kalkarsınız amma nafile… 22- kimde suç peki ağam? Halksın yine de geçmişini unutturan devlette! 23-a-ey bolluk bereket içinde yaşayan genç, devlet yere düşünce leşçi sırtlan, kuzgun, akbabalar gibi parçalayacak mısın… b-sulak yerin hakimi: İngiltere de olabilir burada..ki onlar kendi devlet ve milletlerin menfaati için yapmayacakları azgınlık, canavarlık yoktur… 24- yine de bırakın devletin kulağını çekmeyi, ben razıyım hesabınızı benden sorun. Yeter ki artık bırakın şu saçmalığı..
Yok’sul ağam Çözümleyemediğim ve ya yanlış çözümlediğim bir mısra varsa özelden istersen buradan yaz…
Bu klasiklerin künhüne vakıf olmalıyım artık zamanı geldi
zati tahmin ediyordum... 100 olmayacağını... 100 almak için girdiğim sınavlardan ya doksan gelir ya doksan beş.... işte bu yüzden liderlik karizması yok bende...:) ancak 4. veya 5. adam çıkar benden:))
bugün sizin yaşlarda:) eski tüfek bir solcu ağamla halleştik... nuh der peygamber demez...
burdan chp'ye chp'den de öte gerçek solculara sesleniyorum yine...
seçimlerden önce türban-başörtüsü meselesini çözün 1. seçimlerden önce anayasayı bir kaç anlaşmazlıkla da olsa onaylayın, çıkarın 2.
yoksa tayyip sizi meydanlarda hallaç pamuğu gibi dağıtır 3.
akp'nin elinden bu kozları almazsanız seçimlerde ne laiklik zırvası, ne diktatörlük zırvasıyla fazla bir şey yapamazsınız 4.
aleviler de sünniler de kürtler de türkler de gözünü açtı artık...
balkanlarda alaman istihbaratıyla çarpışırken... kendi içimizde yeniden senlik benlik davası gütmeyelim artık...
Senki ağaçtın sevgili. Ben ise dalında tek bir yaprak Koca bir gövdende ... Bir beni barındıramadın bedeninde Ağır geldi sevdam sana .. Düşürdün beni soğuk topraklara Üşüdüm sahipsiz kaldım buralarda Patavatsız rüzgarlar önündeyim Bir o yana, bir bu yana Sallanıp duruyorum.... Bir sarhoş edasıyla...... Çiğnendim kaldım ayaklar altında.. ..............yoruma değer bulduğum paylaşımın değerli sahibine saygılarımla.............
orda benim üç beş sağlam müşterim vardı iki ayda üç ayda bir bir ufak kamyon servisimiz olurdu ve özellikle ben götürürdüm yolda pala nın kokareçini yerdik :)))
selam hürmetlerle dostum, geri hizmetteyiz anlıyacağınız...
Bu duruştur vatanda, darbe diye tutturan Evebeynlerde mi suç, geçmişi unutturan Sulak yerin hakimi, leşci kuzgun ’ku’duran Varsın olsun bir yoksul, kulağından tutturan
Bu dörtlük bile tek başına her şeyi açıklıyor dostum. Harika bir ifade. Tebrikler.
5 gün geçmiş şiir eklememişsin:))
haklısın aslında her gün şiir ekliyoruz ne oluyor....
küsler mi barışıyor, ülke normale mi dönüyor...
toz duman dünya...
eyvah ey...