Dostlarımı dost bildim dost diye de bellendim. Dostların meclisinde gecegündüz dillendim. Dosta bir dert gelince dostla birlik dellendim. Dost selâmı almadım … bilin; o gün küllendim.
muhacir bozkurt Mustafa KÜTÜKCÜ 06.06.2013 – DENİZLİ.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DOST SELÂMI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DOST SELÂMI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ey dost! Kimler gelir, kimler geçer hayatımızdan. Dostluk güzel şey... Zor kazanılıp,kolay kaybedilen!.. Dost; Güzel şey,iyi günde,kötü günde dört gözle beklenilen... Sevmek güzel şey; karşılıksız...ALLAH için sevilen... Nice güzel dostluklar,hepinizin avuclarından ayrılmasın.. HZ. Ebûbekir’in sözü ile ‘’Dost olmalı KOLTUK DEĞNEĞİ’’ Daimi sevgilere kalsın. Saygılarımla..
Elden ayaktan düştüğünde, başın sıkıştığında, kimse yok mu diye etrafına bakındığında dibinde biten ve "ben varım" diyen, yetmeyenini yetiren, bitmeyenini bitirendir dost.. Gerçek dostlar ile gönül köprüleri kurmayı Mevlâm nasip etsin.
Hocam öncelikle size gönüller dolsusu selam ve saygılarımı arz ederim. Umarım kırgın olduğunuz kişilerden biri de ben değilimdir. Uzun zamandan beri siteye hiç bakmıyordum çok yoğundum bu yüzden müstesna şiirlerinizi okuma sizi selamlama fırsatım olmamıştı. Anlamlı şiiriniz için teşekkür ederim. Çok çok güzeldi. En güzel şiirler her zamanki gibi sizlerin olsun efendim...
Siz beni okumasanız da ben sizin yazdıklarınızı okumaya hala devam ediyorum.Dost karşılıksız iyilik ve fedakarlıktır atbi.Dost Dost kazanılır mı yalan dolanla Yaşamın anlamı candan soranla Çoluk çocuk her gün evim dolanda Yüreklerinize sevgiyi çakın
Dostum kırılmış mı büyük lafıma Haddimi aştım mı şiir safına Aldırma olur mu ben de densize Ölçüyü kaçırdım hece üstüne
Dost olan acıyı söyler doğrudan Sakınmak gerekir sahtekâr dosttan Gelip geçerken şu garip yolundan Asfaltlanan yola gülleri çakın
Dostun yüzü sözü her an beynimde İyi değil sağlık vücut ateşte Mutluluk duyarım dost meclisinde Unuturum canım şifayı çakın
Dost elinde türap oldum oturdum Hasretimi ancak mektupla aldım Sorunlar çoğaldı aklım yitirdim Kıt kanaat helal lokma bal oldu YUKARIDAKİ DİZELERDE BİR DOSTUMA VE DE ŞİMDİ SİZE SÖYLEDİĞİM.AZIMIZI ÇOĞA TUT. Selamlarımla.
Öztürk Bey Kardeşim, İlginize teşekkür ediyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Sayfanızı takip etmediğimi zannetmeyin. Okuyorum sizin eserlerinizi. Lâkin bende bir eksiklik mi desem, ihmalcilik mi desem bilemiyorum: Okuduğum her sayfanın altına "ben geldim" anlamına gelecek şekilde bir işaret koyma babından kısa bir cümle yazıp çıkmak istemiyorum. Yorum dendiğine değsin istiyorum. Şiiri, "favori" listesine alıp geçmek de benim yapacağım iş değil. Sizin sayfanıza uzun zamandır bir yorum bırakmadığımın farkında değildim. Serzenişte bulunmakta haklısınız. Dost selâmı almak kadar vermek de önemli.. Hatırlattığınız için teşekkür ediyorum. Sıhhat ve selâmet dileklerimle...
Evet Bahri Beyciğim, Zor... hele bu zamanda... Gerçek dostlardan ve dostluklardan ayrı kalmamak niyazıyla.. Sıhhat ve selâmet diliyor, muhabbetle selâmlıyorum.
Vaktiyle var olan kameramı(izni ile)(orıon) yönlendirerek Kuru Kahveci Kemâl Kadakal'a sordum: Abi, 65 yıllık işyerin olan binân yol sebesbi ile yıkılıyor, ençok neyine üzülyorsun? - "Binâmın yıkılmasına çok üzülmüyorum da; ençok üzüldüğüm şey, burada bana hergün 500 Kişi Selâm verip geçiyordu; bu sokak arasındaki yeni dükkânımda, kim Selâm verecek o'na üzülüyorum"
Şimdi, Rahmetli ya...
Selâm alma ve vermenin neçok değer taşıdığını ve esnaflığın, meğer, bir vakitten sonrası Selâm alıp- verme ile kişiyi hayâta bağladığına şâhid olmuştum.
Sağlıkla kal... Selâm verenin çok olsun İnşâllah...
Kadir Bey Üstadım, İlk yazdığım uzunca metni kaydetmek istediğimde internet explorer sayfaya ulaşamıyor şeklinde bir cevap ile sayfayı kapattı. Tekrar cevap hanesini açtım ve ilk yazdığım kadar uzun olmamak kaydıyla yeniden bir cevap yazmak istedim ama gene kapanır endişesi ile kısaca teşekkür edtip "Cevabımı gönder" kısmına bastım. Sonra bir de baktım ki ikisi birden yer almış. Bu sitenin işleyişi bir garip oldu. Artık yazacağım cevapları önce bir word dosyasına yazacağım. Bu cevap üçüncü baskı. Bağışlayın.. Selâmet diliyorum.
Kadir Bey Üstadım, Kıymetli katkılarınız ile sayfamı şereflendirdiniz. Teşekkür ediyorum. Böyle güzel hatıralar bizleri "olgunluk" pâyesine ulaştırıyor. Belli bir yaştan sonra insanların olaylara bakış açıları daha da geniş oluyor. Bazan da tahammül derecesine bağlı oluyor değerlendirmeler. Bir selâm bile insanı nerelerden alıp nerelere götürüyor. Bu dörtlüğü karalamamın sebebi bir dost ağabeyimden telefonla aldığım bir görüşme isteğidir. Uzun zamandan beri yüzyüze görüşmek nasip olmayan bir meslektaşım, ağabeyim bugün aradı ve müsait isem Yeni Cami'de görüşebileceğimizi söyledi. Öylesine etkilendim ki aynı anda klavyemi çalıştırdım. Üç dakikanın içinde bu dörtlüğü yazıp uygun bir resmi de google görüntülerinden bularak sayfama astım. Topu topu on dakikalık bir zaman diliminde bu işlemi gerçekleştirip, dostumun isteği üzerine davet ettiği noktada buluşmak üzere evden çıktım. İkindin namazından sonra caminin avlusunda buluştuk ve cami müştemilâtından olan çay ocağında iki saate yakın sohbet ettik. Çok güzel bir gün geçirdim. Kendisine de bu dörtlüğü hediye ettim. Çok memnun oldu. İşte bu.. Dostluk ve dost selâmı... Sizin bahsettiğiniz altmışbeş yıllık esnafın mekânının değişmesi de onun selâmlaştığı dostlarından uzaklaşma hüznü yaşamasına sebep olmuş.
Güzel bir anıyı paylaşarak benim de bu dörtlüğü yazmama sebep olan durumu açıklama vesîle olduğunuz için teşekkür ediyor, selâm verenlerinizin bol olmasını niyaz ediyorum.