ruhum başka bir sevgiyi yadsırken bir gün sessizce ağır ağır yağan çise diner mi dindikten sonra ılımış toprağın koynuna sessiz sakin umutlarım siner mi
karanlık gecede pencere arkasında sözcükler ard ardına inleyerek dökülür, dökülürde, belki de asırlar boyunca uzayacak gözlerinin önünde ucu görülmeyen gizlinmiş yıldız gözlü tarih yoluna çıkar
mümkün mü? unutabilmek gecenin olanca ağırlığıdır üzerine çöken aklın ay kadar, ışığı yansıtmıyor kalbine nefesinde hissettiğin turuncu koku ezelden ve ebede genzinde öylece duracak
ne kadar saklamak istesende gizlemez birbirine vuran dudaklar kendisini kor duman durmadan kırmızıya tütüyor yanardağında derin yanık izleri ki,bir kere ateş düştüğü yeri öpmeye görsün
sevgi denen duygunun en kutsal yanı çözer bütün hücreleri secdeden haykırmalı dil tutulmasını bilerek binlerce kez ah! kaderinde hayale sığmayacak kelebek kanadı omzunda dağların yükü var...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
_Ateş düştüğü yeri öpmeye görsün şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
_Ateş düştüğü yeri öpmeye görsün şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sevgi denen duygunun en kutsal yanı çözer bütün hücreleri secdeden haykırmalı dil tutulmasını bilerek binlerce kez ah! kaderinde hayale sığmayacak kelebek kanadı omzunda dağların yükü var...
Yürek selamı olsun kelamın aktığı kalemin yazdığı yüreğe... Tebrik ve sevgimle...
sevgi denen duygunun en kutsal yanı çözer bütün hücreleri secdeden haykırmalı dil tutulmasını bilerek binlerce kez ah! kaderinde hayale sığmayacak kelebek kanadı omzunda dağların yükü var...
Ümmühan YILDIZ
Burada Ümmühan'ı iki kez kutlarım. birincisi her geçen gün edebiyat merdivenlerinden yükselmesi. ve ikinci kutlamam Çınar Hocamızın haklı sözlerine naçizane ve kibar bir şekilde alçak gönüllü cevap verişi Ümmühan'ı alçaltmamış bilakis gözümde çok daha yüceltmiştir. sanırım Ümmühan da şu sözün farkında Eleştiri kaliteyi artırır , tabii eleştiri derken Çınar hocamız gibi şiirden anlayan bilenlerin eleştirisi şart, bende daha önce bir sitede Çınar hocamın eleştirilerine maruz kalmıştım ama bu beni mutlu etmişti. keşke herkes Çınar hocam gibi eleştiri yapabilse edebiyatımız çok daha farklı yerlerde olmazdı. burada açık söylemeliyim ki. eleştiriyi kabul etmeyenler yüzünden siteler şiir çöplüğüne dönmüştür. savunmaları da hazırdır bu tiplerin. Ben kendi duygularımı yazdım derler. peki kardeşim iyi şiir yazanlar başkalarının duygusunu mu yazıyor, az daha yazarsam sende ne çok konuşuyorsuunn diyecekler. ben tekrar tebriklerimi sayfanıza bırakıyorum Ümmühan hanım. saygı selamlarımla.
Çok güzel duygularla kaleme alınmış harika bir eser okunuşu haz veren bir şiir yürekten kutlarım beğenilerimi bırakıyorum yüreğiniz ve kaleminiz daim olsun Selamlarımla esenlikler dilerim
Sade, gösterişsiz güzel bir edanız var. Şiirdeki bölümlerin ve mısraların tasnifini oldukça başarılı olduğunu düşünüyorum. Şiirde bazı kelimelere takıldım. Bunlar üzerinde birkaç söz söylemek istiyorum.
"ağır ağır yağan çiseler diner mi?"
"dindikten sonra gökyüzüne güneş yeniden doğar mı?"
Birinci mısradaki 'çise' kelimesini yanlış kullandığınızı düşünüyorum. Yağmur yağar çise değil. Çise, bir yağış şeklidir. Bunun bir de 'çiseler' şeklinde kullanılması mümkün değil; yani, 'çise' tekil kullanılır, onun çoğulu yoktur. O mısra üzerinde yeniden düşünmeniz gerektiği kanaatindeyim.
Yağmur dindikten sonra güneş yeniden doğmaz. Yeniden ortaya çıkar. Doğmak başka bir hadisedir ki , sadece sabahları olan durumdur.
Kelimeler ağızdan veya dudaktan dökülür, soluktan değil. Soluk ses tellerine çarparak selenleşir, yain ses çıkarır. Onun için bu kullanışın doğru olmadığını düşünüyorum.
"Sevgi' varlık değildir; sevgi bir kavramdır. Varlık olması için beş duyuyla hissedilebilen bir şey olması lazım..
Şiir yazarken her kelimenin üzerinde hem anlam, hem de yapısı bakımından özenle durmak gerekir. Bunlara dikkat ederseniz, eminim çok daha güzel yazacaksınız....
Eleştirilerimi unutmamış olmanız beni sevindirdi. Ben sizin gibi kendinden çok sanatına gönül verenlerin her zaman yanındayım ve onların önünde saygıyla eğilirim. Şaire kardeşimiz Ümmühan hanım gönlü zengin bir insan. Şiirde emeklemekte olduğu her halinden belli oluyor; ancak bu gidişle çok çabuk mesafe kat edecek gibi görünüyor. Ben tenkidi şiir yazmak kadar ciddi ve önemli buluyorum. Yeter ki münekkit samimi olsun, başka hesaplar peşinde olmasın. Tenkidsiz sanat vicdansız insana benzer, dolayısıyla ikisinden de kimseye hayır gelmez. Allah bana bu hususta ilim nasip etti, ilmin sadakası onu başkalarına elden geldiğince öğretmektir. Ben buna inananlardanım; ancak istemeyenlerle hiç illgilenmem. Bu sitede çok değerli ve yetenekli genç şair kardeşlerimiz var; ne yazık ki bu hengame içinde onlara ulaşmak mümkün olmuyor. El yordamıyla tesadüf ettiklerimize yardım etmeye çalışıyoruz; ama umumiyetle burnu büyüklere çatıp kırılıyoruz... Sırf bu yüzden neredeyse bir yıldır buraya pek uğramaz oldum. Bundan sonra imkan buldukça, daha sık uğramaya gayret edeceğim...
Bende daha önce bir sitede Çınar hocamın eleştirilerine maruz kalmıştım, ama bu beni mutlu etmişti. keşke herkes Çınar hocam gibi bilinçli eleştiri yapabilse saygılar Çınar hocam . benim sayfama da göz atarsanız sevinirim mutlu olurum.
Hocam, Çok teşekkür ederim biliyorum ki yazmak zaman ve yol ister..…
Daha kendimi başlangıç noktasında görürken gitmem gereken yolu eğitici ve öğretici olan hocalığınızın en güzel yanıyla bir adım daha ileri taşınmama yardımcı oldunuz. Tekrar tekrar teşekkürler
ruhum başka bir sevgiyi yadsırken bir gün sessizce ağır ağır yağan çiseler diner mi? dindikten sonra gökyüzüne güneş yeniden doğar mı?
karanlık gecede pencere arkasında sözcükler solukdan inleyerek dökülür, dökülürde, belki de asırlar boyunca uzayacak gözlerinin önünde ucu görülmeyen gizlinmiş yıldız gözlü tarih yoluna çıkar
mümkün mü? unutabilmek gecenin olanca ağırlığıdır üzerine çöken aklın ay kadar, ışığı yansıtmıyor kalbine nefesinde hissettiğin turuncu koku ezelden ve ebede genzinde öylece duracak
ne kadar saklamak istesende gizlemez birbirine vuran dudaklar kendisini kor duman durmadan kırmızıya tütüyor yanardağında derin yanık izleri ki,bir kere ateş düştüğü yeri öpmeye görsün
sevgi denen varlığın en kutsal yanıyla çözer bütün hücreleri secdeden haykırmalı dil tutulmasını bilerek binlerce kez ah! kaderinde hayale sığmayacak kelebek kanadı omzunda dağların yükü var...
Biliyorum ki o kelebek kanadi daglari koyar ustuste yine de tasir tasiyabilecegi son raddeye kadar.. Derinden hissini duyarak atesin dusup optugu yeri gordum siir yureginde, sinende, kaleminde... Siir cok guzeldi Bacim.. Gonulden tebriklerimle. Bendesin, her vakit duamdasin...
Şiir bütünüyle çok güzel ummuhancığım. Ama finaldeki------kelebek kanadı omzunda dağların yükü var...---- Bu imgeye bayıldım. Sağlıcakla mutlu kal canım.
İz bırakır ateş düştüğü yerde... Hayat böyledir, kimi buruk, kimi donuk izler bırakır geçerken zaman içinde, ve duygular da bir aydınlık, bir karanlık yüzü gibidir dünyanın, bazen güler, bazen ağlar.... İçten bir anlatım okudum kaleminizden, kutluyor, huzur diliyorum... Selam ve saygı ile...
bir de ay tutulması
dilde tutulur elbet
öğretmediler
bir gün adam gibi severseniz
öğrenecek mişiz
şiirlerle meğer
teşekkürler..
tebrikler