Okuduğunuz şiir 7.2.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Küsüm Sana
Notasız ezgiler vardı dilimde Kanatırdı usulca Yollar vardı Irak Gidilmesi zor olan Gözler hiç vazgeçmedi Onlardı yol tutan Hükümsüzdü dünler Yarınlar nelere gebe bilmem Bir şehir göçüyordu içimde Sessiz Sedasız Pür telaş içinde insanlar Herkesin ayrı derdi var
Üşüyen ellerinde mendil Uzatır sağa sola Ekmek kavgasında bir can Mevsimsiz kar yağar Don tutar içim Yürek sızım sızım
Bir şehir daha sağırlaştı Duyulmadı feryadım Her çığlıkta sesim döndü bana Tıka kulaklarını bre Köhnelerinde ben gibi Acı sarhoşlarını sakla
Boş ver Aldırma isyanıma Bir gülüştü Onu da çok görmüşsün Heyhat! Küsüm sana
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Küsüm Sana şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Küsüm Sana şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sakın küsme yüreği güzel arkadaşım, hayata sıkı sıkı sarıl sen her şeyin en güzeline layıksın hep mutlu olsun Munzur güzeli, tebrikler şiir hakettiği yerde.
Boş ver Aldırma isyanıma Bir gülüştü Onu da çok görmüşsün Heyhat! Küsüm sana
DOĞRUDUR CAN ARKADAŞIM ,ÇÜNKÜ GÖNÜL SEVDİĞİNE KÜSER. AMA BANA KÜSMA SAKIN VALLA ÇOK ZORDAYIM :) TEBRİK EDİYORUM CANDAN. BAŞARILARIN BİTİMSİZ OLSUN SEVGİMLE.
Küsmek, küsü burnunda yaşayan bana çok uzak bir davranış , tutum ve hal değil :) Çocukça ....
Küsmek hadi uzatma gel de gönlümü al mesajı veren bir nazlanma erkekler diye ayıracağım küsen bir hanımsa bu seni seviyorum ama .... demenin en ince yanıdır.
Küsen her kimse benim olduğum gibi olursa güzel gönlüm alınmadıysa aldırıncaya kadar beklemem :) illa o dakikalarda alınıyorsa güzel ki genel olarak böyle yaşıyorum...
Vel hasılı küsmek ince bir ruh ister aslında anlatılmaz yaşadığın an güzelliğinde saklı katlanılabildiği ölçüde güzel bir mesajdır karşı tarafa
Şimdi Gülşenim in yüzü gülsün ben geldim küslüğünü kırmaya ardından gülümsemeye :)
Öncelikle dilbilgisi bağlamında, nerdeyse hiçbir im kullanılmamış. Bu görsellik açısından iyi ama şu dizedeki "Uzatır sağa, sola" arada virgül gereksiz. Sağa sola. * "Her çığlık (da) sesim döndü bana"
Bu dizedeki (da)nın kullanımı da hatalı. Söyleyişte, de-da (bile/dahi) anlamında bir bağlaç hali yok. Ek olmalı. Doğrusu: "Her çığlıkta sesim döndü bana" *
Nebiha Öğretmenim de yerinde saptamasıyla, şiir, toplumsal bir izlekten akarken, son bölümde birdenbire değişiyor. Şiir, bence sondan bir önceki bölümde bitmiş. Son bölüm, gerçi şiire başlık yapılmış ama "küsüm sana" gibi çok söylenmiş, gündelik dile yaslanmış bir sözle bitmemeli. Hani çocuklar oynarlarken birdenbire bir şey olur da parmaklarını uzatarak "küs" yaparlar ya... Ya da "küstüm sana" gibi. Bu bölüm, biraz zayıf geldi bana. Her ne kadar bu "küs"lük halini pek çok arkadaş beğenmiş olsa da. Ben farklı düşünüyorum. Bir de "aldırma isyanıma" gibi alaturka/arabesk söyleyişlere uzak durmalı şair. "Heyhat" gibi yine gündelik dile yaslanmış, daha çok eski şiirlerden devşirme, yeni olmayan sözlerden de. Bu bölümden "Bir gülüştü Onu da çok görmüşsün"
bu iki dize, biraz farklı geldi. Şiir dizesi olarak. Belki şöyle bir kurgu:
Bir gülüştü Çok gördün şehir --- benzeri daha yoğun bir söyleyiş.
Dediğim gibi, şiir, "Köhnelerinde ben gibi Acı sarhoşlarını sakla"
da bitmiş.
Şair, hep yeni şeyler söylemenin derdinde olmalı. Söylene söylene eskitilmiş, yıpratılmış sözlerin tekrarından uzak durmalı. Taze buluşlar, orijinal imgeler, çağrışımlar. *
"Bir şehir göçüyordu içimde Sessiz Sedasız"
Öyleyse Şiir sarsın yaralarımızı, türkülerin sıcaklığı:
"Yozgat Yaylasında garip bir kuşum / Doymadım dünyaya on sekiz yaşım"
açın kollarınızı da beni dinleyin yara almış küslüklerin sebebi naçar korulukların arkasında gizlenen yeminli heyacanların ağlayan ender kıyıları boşvermişlik içinde yadırganan helezanlar merdi kağıtları yakan merası ufuklara bakan güzel...
“Hevesleri, beklentileri,erteledikleri,kursağında kalmış kelimeleri, kaçırılmış bakışları,gizledikleri,bitirilmemiş mektupları, susuşları ve istemsiz veda edişleriyle tamamlanmamış bir cümledir insan…”
Sonsuz olsun kaleminizin mürekkebi güne düşen dizeleri ve güzel şairini yürekten kutluyorum kocaman sevgilerimle...
Bu gece ayrı bir sevinç kaynağı oldu bana, Yüreği güzel kardeşim güzellikler sergileyen güzel sayfanda duygular tomurcuktan gül'e dönmüş, Gülşen'de hüzünlü güller gülümserken duyguların ışığında huzuru buldum, Kutluyorum güzelyüreğini. sevgilerimle
------------------Bir şehir daha sağırlaştı Duyulmadı feryadım Her çığlık da sesim döndü bana Tıka kulaklarını bre Köhnelerinde ben gibi Acı sarhoşlarını sakla
Boş ver Aldırma isyanıma Bir gülüştü Onu da çok görmüşsün Heyhat! Küsüm sana
Çoğu kez koloycılıktır küsmeler. Hele de sana, dinamik yapılı, birikimli, doğru sözlü cesur aydınlara hiç yakışmaz küsmeler. Biz küstükçe, yürek karası olanlar kendilerini aşılmaz dağlar sanırlar. Kolayca, hemen herşeye küsmeyelim, küsmemizi dört gözle bekleyenleri sevindirmeyelim. Bizi tavşan sdanmasınlar!... havuç sevdalısı hiç değiliz. Açlığı da, susuzluğu da biz biliriz, yeri geldiğinde katlanmasını da. Ama sevdalarımızdan, düzeyli davranışlardan asla vazgeçmeyiz. Sırtını dönüp giden gitsi!... Bizler hep buradayız... aşınıp erimez sanılan, "Oh olsun bize küsmüşler" deyip sevinen ve fırsat kollayanları dağlar büyüklüğünde olsalar da eritrenlerdeniz.
Dinamik toplum sevdalılarının, taşkın yürek sevdaları olanların ve hepimizin başına, küsüp cellatlara teslim olanlar neler, ne işler açtılar, görmrdik mi?... Onların yüzünden soğuk sular katıldı pişmiş aşımıza. Yalnız vurgun yiyen onlar olmadı; bize dokundu kırbaçlar, bizim için de, özgürlük ve mutluluğa sallandı kılınçlar, ötelensin özgür düşünceler, tarumar olsun, mutsusluğun en koyu rengine boyansın istediler, en asil, en düzeyli sevdalar.
En içten taktir ve tebriklerimle, esenlik ve mutluluk dileklerimle kutluyıorum yetkin şair kardeşim Gülşen Polat sizi Kemal Polat
kempol tarafından 2/8/2013 2:06:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
canım bacım duyarlı yüreğini çok seviyorum ve şiir denince hep baş listemdesin özüm olarak çok beyenerekte okuyorum yüreğine saglık kalemin varolsun saygılarımla zaralıcan