(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiir Şair tarafından silinmiştir şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Şiir Şair tarafından silinmiştir şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Allah o çakılın içine yerleştirmiş elması aslında. Ovmasını, işlemesini ortaya çıkartmasını insana bırakmış Rabbim. O elmas ortaya çıkıp göz kamaştırarak parladığında tekamülün son noktasına gelinmiş demektir. Ama bizde hiç o gayret yok hocam. Çok anlamlıydı. Elinize sağlık
Değerli Dost Tabi ki hayat içinde de tekamül vardır ancak bu tekamül bir ilk okul birici sınıf öğrencisinin sınıf geçmesinden farksızdır orta iyi pekiyi yada yıldızlı pekiyi olur ama bu pekiyi ile üniversiteye gidilmez Tekamülün boyutu bizim anladığımız kadarından çok daha farklıdır hatta boyut demek bile olmaz İnsan çoğunlukla cennet denilen yerin son nokta olduğunu düşünür Bu ilk okul öğrencisinin aldığı bir üst sınıfa geçtiği karneden başak bir şey değilidr Allahın yaratması ilk yaratması diye bir şey düşünülemez O ve onun yarattıkları onunla birlikte hep vardı Kıyametlerin kopması aslında yok oluş değil ilahi bir nefes gibi(bu teşbihtir) her nefes alınıp üflenişi bir kıyamet ve yeniden kuruluş olarak algılanmağa çalışılabilir Kainatta Alemlere rahmetin sadece bir tek peygamberle sınırlı olduğunu ve onun en son nokta olduğunu düşünenler var ancak bu doğru bir yaklaşım ve felsefi bakış değildir Allah’ın sıfatları (esmasını) okuyunca Her hangi bir mutlak son nokta olamayacağını anlarız Cennet bize göre son noktadır ama cennet değil Cennetler vardır Bu cennetlerin de içinde Sonu ucu bucağı olmayan merhale ilim ve makamlar mevcuttur Bu cennetler hep vardı ve orada tekamül hep devam etmekteydi(ta ezelden beri) Dünya üzerinde durağan ve sınırları belli bir tekamül söz konusudur Ama Ahirette işler çok farklıdır Hiç bir gözün görmediği ve kulağın işitmediği diyerek anlatılan şeyler İnsanın tekamülden kaçması mümkün değildir Ayet der ki'' hepiniz ona döndürülüp götürülürsünüz'' Bu ayetin anlamı da işte budur tekamülün kaçınılamaz bir ilahi iradenin tecellisi her zaman her yerde vardır Rahmet o kadar geniş ve boldur ki bu rahmete doğru olan yükseliş hareketinin adı Tekamüldür Cehennemdeki yanış nedendir Allah asla zulüm edici değildir ayeti var peki cehennemde neden yanılır Aslında Altın gibi değerli olan insan bu dünyada edinemediği tekamül dersleri ve arınamadıklarından cehennemde arınarak evrimini tamamlar Aslında ayrı ayrı cennet ve cehennem olmadığını ikisinin iç-içe olduğunu ayetlerden de anlıyoruz Zira ayetlerde cehennem ve cennet ehli birbirlerini görürler ve diyalogları kuranda ifade edilir Örnek ayetler= Araf 44- Cennetlikler, cehennemliklere seslenerek: Biz, Rabbimizin bize vaat ettiklerini gerçekleşmiş bulduk, siz de Rabbinizin size yönelik vaatlerini gerçekleşmiş buldunuz mu? derler. Cehennemlikler: Evet derler. Bu sırada aralarından biri yüksek sesle şöyle bağırır: Allah'ın lâneti zalimlerin üzerine olsun. 45- Onlar insanları Allah yolundan alıkoyarlar, onu eğri göstermeye yeltenirler ve ahirete de inanmazlar. 46- İki araf arasında bir set ve bu setin tepelerinde her iki grubu simalarından tanıyan kimseler vardır. Cennete girememiş, fakat gireceklerini uman bu kimselercennetliklere selâmun aleyküm diye seslenirler. 47-Bunların bakışları, cehennemliklere doğru kaydırılınca da: Ey Rabbimiz, bizi zalimler ile bir araya getirme, derler. 48- Bu tepelerdekiler, simalarından tanıdıkları bazı azılı kâfirlere de şöyle seslenirler: Ne kalabalığınız ve ne de şımarmanıza yol açan güçleriniz size yarar sağlamadı. 49- Allah onları hiçbir rahmete erdirmez diye haklarında yemin ederek küçümsediğiniz kimseler bunlar mıydı? Bu arada Allah onlara: Giriniz cennete, sizin için hiçbir korku söz konusu değil artık,hiç üzülmeyeceksiniz, der. 50- Cehennemliklercennetliklere: Bize biraz su ya da Allah'ın size sunduğu yiyeceklerden biraz bir şeyler ikram ediniz? diye seslenirler. Cennetlikler ise: Allah her ikisini de kâfirlere haram kıldı, derler.
Müddesir 39- Yalnız defterleri sağ yanlarından verilenler hariç. 40- Onlar cennetlerde ağırlanırlar.Sorarlar. 41- Günahkârlara 42- Sakar' a (cehenneme) girmenizinsebebi nedir? Diye 43- Cehennemlikler derler ki:Biznamazkılanlardan değildik. 44- Yoksullarınkarnını doyurmazdık. 45- Bizim gibi olanlarla birlikte asılsız ve bozguncu konuşmalara dalardık. 46- Hesap verme gününü inkâr ederdik. 47- Sonunda bize de ölüm gelip çattı. 48- Artık onlara şefaat edebilecek olanların aracılığı yarar sağlamaz. (Bir saray aynı anda o sarayın içindeki sahipler için cennet köleler için cehennemdir böyle anlamak lazım) Zaten ıstırabın şiddeti de o nimetlerin içinde olup o nimetlere dokunamamaktan gelir Leylayı görmeden mecnun olup yanılır mı? Zebanilerin görevi de işte bu rahmeti hak etmeyenleri rahmetten uzaklaştırmaktır set vardır diyor bu set aslında bir duvar değil de saraydaki efendi ile köleyi birbirinden ayıran bir ilahi konundur Allaha ortak koşan kullar cennete neden giremez? Bu dünyadaki güzelliklere bakıp onları ilah edinen bir şuur eğer cennete girecek olsa oradaki güzellikler karşısında öyle bir saplantıya düşecektir ki ya etrafında gördüğü güzellikler onu esir alacak her gördüğü en güzel şeyi ilah edinecek (obsesyon) ve tekamülde ilerleme kaydedemeyecek Ya da bakacak ki her istediği oluyor kendisini kemalatta son nokta yani ilah telakki edecek ve olduğu yerde kısır bir döngü içine kapılıp kalacaktır İşte İmanın ve Kulluk bilincinin asıl gayesi budur Kul her zaman ilerleme ve gelişme göstermek ruhsal evrimleşmek için var Allah’ını unutursa sonsuzluğu ve evrimi unutur Kulluğunu unutursa Eksik olduğunu unutur yine evrimini unutur Kalu-belada Ben sizin rabbiniz değil miyim diye sorulup da cevap alınması işte bu gayeden dir Hürmetler :) selam ve sevgiler
Ufuklardan ufuklara geçiş vardır diyorsunuz yoksa sonsuzluk olmaz. Tekamülün de bence boyutu vardır ama hocam. Hayata dair de bir tekamül olması gerekmez mi. Çakılı elmasa dönüştürecek bir evrim geçirmesi gerekmiyor mu insanın? Doğarken parlayan elmasın zamanla üstünü örten kirden pastan, tozdan arıtmak için gelişen farkındalık değil midir bu boyuta ait tekamül? Bilginizin derin olduğu anlaşılıyor. Benim sorularımı lütfen soru olarak kabul edin. Bir iddia içinde değilim asla. Hayata dair hiç bir şey mutlak doğru ya da mutlak yanlış değildir. Cevap arıyoruz diyelim. Öyle doğurgan bir konu ki bu ayrıca.... Hürmet bizden hocam.
Sevgili şair Tekamülde- Son nokta- diye bir şey yoktur anlatmak istediğim de budur Asıl tekamülün başladığı ve ilimin sonsuzluğa açıldığı yer ise Cennettir Hiç bir gözün görmediği ve hiç bir kulağın işitmediği kavramlar olgular rızık ve nimetten kasıt bitip tükenmek bilmeyen İlimdir ufuklardan ufuklara geçiş vardır hürmetler:)
Tekâmül adı var değildir masal Ne ilk anı belli ne de son visal İbret al etrafta binlerce misal Bu hayat ilk derstir nice okuldur Adeta bir mürebbiyenin o güzelim talebelerine verdiği güzel derslerden biri idi dizeler. ibret alınası. usta kaleminize sağlık üstadım. selam ile..
Hocam insan olmak gerçekten çok zor insanca yaşamak allahın razı olduğu kul olarak yaşamak bu devirde çok zor ....şiir bir çok derin mânâ ile dolu anlayarak okuyana ..yüreğinize aklınıza sağlık ...SAYGILAR ..