hepsi daha üç adım derken yüzümde hayatın kefâret sancılı beş parmak izi bir vakit turvakar saltolar atarken mâzi şimdi kuytusunda yenilgi dehlizleri gizli...
benzetme lüksü kalmamış divit gibiyim denizin ortasında hapis ada misâli nasıl bir teyelse bu ne yazsam sensin ne yana baksam yok! bilsem ki suflör kullanır tanrı ya rüzgârsın diyeceğim ya su...
ne desem şimdi boş ne desem hurâfe ezbere yerleşmiş denklemler gibi bakıyorsun hâlâ yeşiliyle kurumuş üzüm gözlerin özlem desen koruk şarap mahzen ya serapsın bana kalsa ya lâ-tahzen!
karmaşadır aslında hayat bazen mutluluk dediğin biraz da kendini kandırma çıpası gözlem bakmanın icrâsı görmek gönül ricâsı şarap mey, aşkın haram şırası hoşlanmak sevilesi umut sevmek ihtişâmın atası
hileli fârizalar kumpanyası belki de yaşam bir adın anlamını kopçaladığımız şey, mânâ sevda dediğin alacak hanendeki dâîmî borç kapalı gözlerde bile fısfırıldak ayna oysa ayrılık, tuval yapmak sessiz kapıları sevmek dediğin y â r ’ ı ç ı p l a k yosma
köprüler diyorum meselâ, lâldir hepsi tek bir adım atmazlar ne etsen ne zamandır kapalı zulam kilitli nicedir köleler saklıyorum koynumda gizli gizli unutmak diyorum; her şeyden sen üretme çiftliği
sana aşermiş şiirler yazmıyorum artık anlayacağın pundunu terketmiş râbıtalar mürekkebiyim saymıyorum gayri bir çuvaldız kaç iğne terkibine denktir halüsine begonyalarla aldatıyorum seni inandım artık sen ziyneti cin astıran şuh yük ben cinası bile fukara, eşkıya merkebi hiç umursamıyorum artık söndürmek çalışmakla yakın ilintiliymiş
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Her bölüm birbirinden üstün. Şiiri tekrar okumak için alıyorum. Daha iyi incelemek istiyorum. Boyumu çok aşan bir şiirdi. Söylemler güçlü ve etkili. Ses uyumları ve yer yer kafiyeler de çok güçlü yapmış şiiri. Bir kez daha inandım ki serbest şiir yazmak için de kafiye bilgisi gerekli. Bence işiniz daha zor.
karmaşadır aslında hayat bazen mutluluk dediğin biraz da kendini kandırma çıpası gözlem bakmanın icrâsı görmek gönül ricâsı şarap mey, aşkın haram şırası hoşlanmak sevilesi umut sevmek ihtişâmın atası
Biraz bencillik ettim sanırım. Sanırım, diğer bölümler gönül koymuşlardır. Ama nedense bu bölüm işte... Biraz fazlaca mı acıttı, bilmem ki?!.. En içten teşekkürlerim ile kutladım. Nice paylaşımlara... Esenlikler içinde...
öncelikle içindeki şiir sevgisine bir kuplecik de olsa can verebilmek ben gibi bir karalamacı için şiir adına en büyük ödüldür yakışıklı kardeşim ki bunu az çok bilirsin.
ve şiir -bir yanından- Allah vergisidir denir ya; bir tarafından inanırım buna bir bebeğin emeklemesi çin kol lâzımdır, yürümesi için ayak!
yazmak için kalem gerekir, kalemi tutmak için el, fakat her eli sağlam olan iyi şiir yazar mı! her yazılan şiir ya da iyi şiir olur mu? bu biraz görecelidir.
insan kendini geliştirerek daha iyi koşabilir, ama çok yazarak iyi şâir olur mu bunu da en iyi kendimden bilirim gedikli bir karalamacı olarak. nereden nereye geldi yahu laf :)
ama bildiğim bir şey vardır. şiir ona değer verenleri bir gün mutlaka oturtur tahtına. ama görür kendisi ama duyar toprak altından!
bi kere baştan sona "istiare" ile dolu, yani benzetmenin en zor olanı, öğrencilerime anlatmakta zorlandığım, daha doğrusu öğrencilerin zorlandığı söz sanatı.
Çok çok başarılı idi bu bakımdan, dehşet beğendim.:))
Boyumu çok aşan bir şiirdi. Söylemler güçlü ve etkili. Ses uyumları ve yer yer kafiyeler de çok güçlü yapmış şiiri.
Bir kez daha inandım ki serbest şiir yazmak için de kafiye bilgisi gerekli. Bence işiniz daha zor.
Candan kutlarım.