Okuduğunuz şiir 22.1.2013 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
DEDİN YA
- * Şair, suların akışından şiiri yakalar. Çiçeklerin kokusundan şiiri yakalar. Ceylanın bakışından şiiri yakalar. Kınalı kekliğin nakışından şiiri renk katar ... Bazen at yelesinin savrulması bazen de akan bir yılan kıvrılması şiirin mayası olur. Mezar taşı gözyaşı da şiirin inşaasında malzeme olabilir ... Şiir tatlı bir düştür, bebekçe gülüştür ...
ÜSTÂD ABDURRAHİM KARAKOÇ ...
Sevmek güzel.. sevmesini bilene Ölmez aynalara bakan dedin ya! Talip oldum doğar doğmaz çilene Yiğitmiş bir çivi çakan dedin ya!
Gözünün yaşıyla çiçeği sula Yol senindir yürü, işte pusula Aşkı bataklıkta arayan kula Yok mu hani diller döken dedin ya!
Boşa aldanırsın dünyaya, yalan! Köprüyü geçmiştir hâkikat bulan Bütün sevenlerin ahını alan Kimmiş cehenneme sokan dedin ya!
Doğru dersin, dokuz köyden kovarlar İnadından yıkılmıyor duvarlar! Aşkı bilmez davar oğlu davarlar Yolda yumruğunu sıkan dedin ya!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DEDİN YA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DEDİN YA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Gökan'da uzun zamandır gördüğüm bir eksiklikdi: şiirlerinde mahlas kullanmıyordu. Burada bir başlangıc görüyorum, inşaallah devamı gelir. selam ve dua ile...
Abdurrahim Karakoç gibi bir üstatla aynı zamanı paylaşan kimseler olmamıza rağmen zannedersem bizler senin kadar şanslı değiliz. Zira her ne kadar ayaküstü görüşüp fikir teatisinde bulunmuşsak da senin kadar sohbetimiz olmamıştır. Abdurrahim Karakoç yaşamış olduğu zamana damgasını vuran ve Türk Edebiyatının yetiştirmiş olduğu nadide şairlerimizden biridir. Bu şiirle beraber tekrar saygı ve rahmetle anıyor, Allah’tan mağfiret etmesini diliyorum.
Ona ithafen yazılan bu eser, tıpkı onun üslubu gibi ona yaraşır şekilde olmuştur. Akıcı, sade ve keskin ifadeler. Kalemin dert görmesin. Bu eserdeki üslup bana elbette onu hatırlattı.
Şiiri güne seçen seçki heyetine de bu güzel eseri gözden kaçırmadıkları için teşekkür ediyorum.
Değerli kardeşim, o kadar güzel bir eser husule getirmişsiniz ki "maşaallah, barekallah" demek geldi içimden. Karakoç hocama ne yazılsa yeridir. Hele sizin gibi onu yürekten sevdiği her kelimesinden belli olan bir edip tarafından yazılan bir eserse bu. tebrikler, selam ve muhabbetlerimle. kandiliniz mübarek olsun can dost...
bir yazımda: ressam resimi eliyle yapar, şairse resmini diliyle yapar...demiştim. doğru yolun resmini doğru renklerle o kadar güzel yapmışsınız ki... zaten fazla söz zait...şiir hakettiği yerde. tebrikler ve saygılar sunuyorum...HŞT