O ŞEHİRŞiirin hikayesini görmek için tıklayın BIR KIS GÜNÜ TAYİN OLDUGUM BİR ANADOLU ŞEHRINDEKİ 5 YILIM ANISINA YAZDIM BENCİLEYİN.üstat nazım hikmette burada hapiste yatmıs.şehrin ortasında.gizemli mert bir ANADOLU ŞEHRİBEN DE MEMURIYETTE HAPİSTİM O ŞEHİRDE.TAM 5 YIL KENDİMİ BİLMEDEN CALISTIM VE MÜCADELE ETTİM.BENİ SEVENLERE HAYASL KIRIKLIGI YASATTIM.ÜZGÜNÜM.ANCAK HİÇ BİR SEY ELİMDE DEGİLDİ.BERBAT BİR DERBEDERLİK İÇİNDEYDİM.
İYİ Kİ ATANMISIM O ŞEHİRE....1975 YILI....BİR KIS GÜNÜ....ARALIK AYI.....ETLIKTEN BIR OTOBUS.....BİR KAC GİYSİ BİR KAC KİTAP BİR BAVUL.....ÜSTADIN YOLCU KAMYONLARI DOLASIMDAN KALKMISTI.....EMNİYET OTELİNE YERLEŞME....BEYAZ EV YERİNDEYDİ.....İSTASYONDAKİ UZUN KAVAKLAR DURUYORDU...ASKERLIK SUBESİ İSTASYON KENARINDAYDI...OKUMA SALONU BİLE VARDI...GAZETELER PRANGALARA BAGLANMIŞ.....HUKUMET KONAGI ESKİSİYDİ..MUHITTIN MULAYIM SERT OLSAN NE YAZARSIN.....YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜYDÜ...DEMIRKOPRU KARABÜK ZONGULDAK YÖNÜNDEYDİ...tahta köprü ise ankara...kara TRENLER HALA CALISIYORDU...BİR BASKA TÜRLÜ ÖTÜYORDU TRENLER O SEHİRDE...SANKİ KARDESİM ANNEM LEGENDE FAKİR EVİN AVLUSUNDA YIKARKEN KARDESİM ONLARA SESLENIYORDU....HAH HA KARA TREEN GELIYOOO...KARA TREN BAKİYİ GÖTÜR ŞETTİYİ GETİR.....HOŞ ŞETTİYİ DE KAYBETTİK 2006 MAYIS AYI...ZİNCİRLİKUYUDA ONSUZ TOPRAGA VERDİK..İŞTE O ZAMAN DÜŞTÜ EN BÜYÜK KOR YÜREGİME.....USTADIN HAPISHANESİ DİMDİK AYAKTAYDI ŞEHRİN ORTASINDA.....ÖNÜNDE DE HALK PAZARI.....İLK BİR LOKANTA İLİŞTİ GÖZÜME......ADI KİME NE.....İLK ORADA SARHOŞ OLDUM O ŞEHİRDE KİME NE.....SONRAUMARSIZ KUMARLAR ŞEHİR KLUBUNDE.....ARKADASLIKLAR SIMSIKI....L977 YILINDA BOL KAVUN CIKMISTI....BOL KAVUN YEDİ KIZILIRMAKLILAR...SAVCI YUSUFU ŞEHİR OTELİNDE TANIDIM...SAVCI CEVAT AGABEY HALA YUDUMLUYORDU RAKISINI ŞEHİR LOKANTASINDA.....ALMIŞTI ŞEHRİN ASAYİŞİNİ AVUCLARINA.....MEMLEKETİMDEN İNSAN MANZARALARI O ŞEHİRDE YAZILMIŞTI.....ÇAM AHMET BİR ŞİŞE ŞARABA ANLATMIŞTI........ORADA KURULMUŞTU BİR MASA...BÜTÜN MAHKUMLAR SAYGI GÖSTERİRDİ......KOGUS AGALARI DA.....BEN DE YILLAR SONRA ÜSTADIN HAYALİNDEKİ SABAHCI KAHVELERİNDE SABAHLAMISTIM....ÜSTADIN BASTIGI SOKAKLARDA YÜRÜDÜM...HAPİSHANE MÜDÜRÜNÜ ZİYARET ETTİM..... YENİ HAPİSHANE DAHA YENİ YAPILIYORDU SEHRİN DISINDA...HATTA MÜTEAHHİDLE BOL KAFA CEKTİM....BAZI GECELER ÜSTAD GİBİ AGLADIM İCİN İCİN NEYE AGLADIGIMI BİLMEDEN.....MEMLEKETİMİN GERCEK İNSAN MANZARALARINI BEN DE ORADA TANIDIM...ESKİ PİYASALAR KALMAMISTI ÇAY KENARINDA.....ÜSTAD DDA YOKTU ESKİ İNSANLAR DA.....ÜSTADIN RUHU MUTLAKA KISKANMISTIR BENİ.....BİR TEK BEN KALDIM...YAza yaza kendini ve kursun kalemleri tüketen.....İYİ Kİ ATANMISIM O SEHİRE.....1975 YILI ARALIK AYI....BİR KIŞ GÜNÜ.......USTA TERZİ YAVANOGLU DAHA YENİ DÖNMÜŞTÜ AVRUPADAN.....ONDAN BIR KAC KİTAP ÖDÜNÇ ALDIM.....ÜSTADIN YOLCU KAMYONLARI CALISMIYORDU ARTIK ANKARADAN......MEMLEKETİMDEN İNSAN MANZARALARI BİR BİR GECİYORDU GÖZÜMÜN ÖNÜNDEN.....YAVANOGLUNUN GÖZLERİNE YENİ YENİ PERDE İNİYORDU......ŞEHRİN ORTA YERİNDE ÜSTADIN HAPİSHANESİ BÜTÜN İHTİŞAMIYLA DURUYORDU.....VE BEN YAPAYALNIZ KENDİMDEN BİR ŞEYLER BIRAKARAK.....BİR AKSAM ÜZERİ AYRILDIM...YALNIZ TEK VE BİR YABANCI......NEREYE GİTTİĞİNİ BİLMEDEN...ÜSTADIN YOLCU KAMYONLARI CALISMIYORDU...KUCUK AFACAN BİR COCUK HAYKIRDI.....GÜLÜCÜKLELERLE ARKAMDAN...HEY AMCA NEREYE......ELLERİMLE DOKUNMAYA CALISTIM.....ULASAMADIM BABASININ ARKASINDAN KOŞARAK KAYBOLDU....NE GÜZEL BİR ÇOCUKTU O.....SANKİ YASAM GETİRİYORDU BASTIGI SOKAKLARA..........
|
selam ile