Bir acâyip memlekettir vatanım Bireyine "Hakk’ı bilen kul" derler "Feda olur, olsa şayet bin canım Mal dediğin "geçmez akçe, pul" derler.
Benzesek de ferâsetli, zekiye Karpuz gibi bölünmüşüz ikiye Milli maçta çınlar yer gök "Türkiye" Yen içinde kırık şeye "kol" derler.
Efes, Ürgüp, Bodrum, Datça, Uludağ Dışarıdan gören sanır güzel bağ Bozkurt’uma "milliyetçi, sıkı sağ" Dine şaşı bakanlara "sol" derler.
"Aslan sütü" kod adıdır rakının Bir metredir boyu bizde çakının Kolaysa bir hâlinizden yakının "Salâ verip "musallana gel" derler.
Edepsizin teşhirine "cesur poz" Menüdeki has böceğe "istakoz" Çapkınlıkta kırk üstüne "kart horoz" Şirk dağında sarp yokuşa yol derler.
Her yangına bi kovayla koşarken Kimse bilmez kıymetini yaşarken Son nefeste son engeli aşarken "Gitme n’olur, biraz daha kal" derler.
Çağımıza esir düşmüş saygılar Yaş geçtikçe artar her gün kaygılar Tenhalarda dile gelir duygular Sevgi eksik gönüllere "çöl" derler.
Bir vatan ki, aşıkların diyârı Her mecnûnu zebun eden o yârı Dindiğinde dilindeki buharı Aşktan arda kalan şeye "kül" derler.
Hicrân denen aşa lokma batırıp, Bekâr aşık hayal kurar, oturup Fırsat bulup, bir punduna getirip Al yanaktan alınana "bal" derler.
Kim bîzârsa çile veren derdinden Umut umar nankörlerin merdinden Her "eyvah"ın, her "keşke"nin ardından Gözden akan damlalara "sel" derler.
Yama dolu ananeler örtüsü Azalmakta milletimin artısı Dostluklardan arta kalan tortusu Eşe dosta, akrabaya "el" derler.
Yüce Kitap bahsederken bir sondan "Ben" diyorsun haberin yok noksandan Be hey gâfil! Top giriyor doksandan Azrail’in attığına "gol" derler!
Mecit AKTÜRK
Kokan ağızlarda irinli bir dil Koparmak gereken habis bir urdur. Özürlü sayalım, önemli degil Verdiğin her cevap o’na onurdur.
Mecit AKTÜRK
***
Hani, yeri gelmese, mahcub etmez, demezdim Hayâ size tac olmuş, yakışmış edep size. Aradan yüz yıl geçse yine fark edemezdim Şayet rast gelmeseydim, kem sözlü edepsize.
Benim gibi cahile zor şair Ağam Paçamızdan tutanlar, çukura çekiyorlar. Neşe idi umduğum; derdigimiz her gün gam Gül kokan bağımıza dikenler ekiyorlar.
Olsa da cevabımız, söylenen her kem söze Yasaktır dilimize necasete bulaşmak. Tartarız lafımızı, söyleriz süze süze Biliriz ki doğrusu; hep çalıyı dolaşmak!
Edepli insan için imtihan kolay değil Kaderde bu da varmış; rastladık bir nursuza Siz endişe etmeyin, kavgaya etmem meyil Vereceğim her cevap, onurdur onursuza...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* MEMLEKETTEN MANZARALAR... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* MEMLEKETTEN MANZARALAR... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bu gol başka bir gol...Hakan Şükürün attığına benzemiyor vallahi...Çünkü Hakanın vurduğu meşin yuvarlağın geri dönüşü var .Ama bunun yok...Azrailden gol yemeden önce insanın bir tane atması lazım ki , en azından beraberlikte güzeldir.... Azık azık heybeye .....Selamlar , saygılarımla...
Mecit hocam ders niteliğinde anlam dolu eserini severek okudum yazan kalemini yüreğini kutladım bir dörtlükte benden olsun dost. . Muhabbetle Selam ve DUA ile kal. . Hep hayatta yeriz golü alan yok Hayat bize netameli bilen yok Çıldırmışız yüzler asık gülen yok Pişkin pişkin güler sende gül derler...
Yama dolu ananeler örtüsü Azalmakta milletimin artısı Dostluklardan arta kalan tortusu Eşe dosta, akrabaya "el" derler.
Yüce Kitap bahsederken bir sondan "Ben" diyorsun haberin yok noksandan Be hey gâfil! Top giriyor doksandan Azrail’in attığına "gooool" derler!
Mecit AKTÜRK 16.01.2013 Berlin
-------------------------------------------------------- Hakkı bilmiyorki nerden anlasın Kitap açmaz kulakları çınlasın Aklınca dünyayı ölümsüz sansın İlin irfan bilmeyene kör derler
Yüreğine sağlık çok güzel manalar içeren düşünenler için kulaklara küpe edilecek sözlerle süslenmiş muhteşem bir şiir olmuş umarım ders çıkaran bulunur.harikaydı başarılar dilerim Selam ve dualarımla A.E.O
hecenin bu kalıbını yazmak büyük maharet ister şimdi birileri gelip; bu şiirde durak yok derse şaşırmayın çünkü 11'li heceyi sadece 6+5'ten ibaret bilenlere de rastladık burada Türk milletinde zaten dur-durak olmaz ki :))
Azık azık heybeye .....Selamlar , saygılarımla...