İçerlek bir resim çizmiştik geleceğe, Derinlikleri ayıklamıştık yanlışa düşmemek için; Akşamın esmerliğini, Erguvanların kokusunu, Aşı boyalı duvarların yıpranmış öykülerini, Sözünün eri kalemlere bağışlamıştık.
Fotoğraf yüzeylerine sinsice kaykılan Yansı sihirbazı varsayımları, Gözlerini yalandan sakınmayan Çala fırçalı ressamlara bırakmıştık.
O köşeden bu köşeye kitap boyut, Bir dergah öğretisine teşne duyguların Met-cezirlik dışavurumlarını Ve de aynı görüş açısına Biraz sonra yelken kürek girecek, Ezberlik algılama durumlarını, Olabildiğince yalın çizgilere bindirerek, Haritamsı izdüşümlerle Gönül sayfamıza bent eylemiştik…
Sâhi, Biz o manzaranın neresindeydik Hiç düşündün mü ?..
Hani ben kelebektim, Sense bir çizim lâle, Cennet Boğaziçi’nin Üsküdar yakasında Gün boyunca el ele, Uçkun bir rasadın meşkiyle mesrur, Sefâ Tepesi’ndeydik.
Marmara, Derya dil ve meltem naz esintilerle Mahmur gözlerimizin içten alıklığına, İlk yaz çiçeklerinden, Türk-kâri bulutlar silkeliyordu;
Bizse, tarihe not düşebilmek adına, Billur cam beldemizin, O ecdat emaneti kum saatimizin, Ön-Asya’dan batıya çağlar öğüten Üst emel küresindeydik...
Ödevimiz minyatürdü Ve nice soyut cezbenin resme dönüşmesinde, Çokbilmiş yeni yetmelere karşı, Ceffelkalem, Özgün sanat hevesindeydik…
Çamlıca seyranında, erguvanlar altında, Ele avuca sığmaz yelpaze çizimlerle Ustalardan yâdigar örnek işlere göre, Hafife aldığımız ıslak imzaların da, Bir hayli gerisindeydik…
Eyy Sevgili, Anı değeri yüksek bu müşterek eserin Bütün hakları senin !..? Tek şartla kabulümdür, Açık yüreklilikle itiraf etmeliyiz : Gerçekliği düzleme taşımaksa minyatür, Bizim kırk yıllık resim, Ancak bir karikatür ...
Belki, o bile değil, Ne dersin ?..!
YUSUF BİLGE
* Mesrur : Sevinçli, memnun, mutlu * Türk-kâri : Türk tarzında olan, Türk işi.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
MİNYATÜR şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
MİNYATÜR şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Çok güzel bir şiirdi değerli hocam. Minyatür kelimesi bizzat tek başına çok güzel bir kelime zaten. Bir de şiir konusu olunca dört dörtlük eser ortaya çıkmış. Emeğinize teşekkür ederim. İki defa okudum.