Noktalama yüzünden yine sınıfta çaktım Hocaların gözünde kalamadım hâkim bey Sıralandı peş peşe bir bir yüzüne baktım Hangisi lazım olur bulamadım hâkim bey.
Ünlemin noktasına ayağımla basmayı İstemem mi sanırsın gürleyerek esmeyi İşaretler içinden görüverdim kesmeyi Koyacak yer buldum da alamadım hâkim bey.
Soru işareti mi? En çok kullanan sensin Noktalara dedim ki “şiirimden bezensin” İsterim ki ellerim bütün hepsini yensin Cesaret ışığıyla dolamadım hâkim bey.
Nerde kullansam bilmem harf üstünde şapkayı Beni gerdi kuruttu parantezlerin yayı Döküversem olur mu üstlerine hokkayı Mürekkebim de bitmiş çalamadım hâkim bey.
Üzerime yük oldu bu gereksiz tırnaklar Sorarım makamına bunu bizden kim saklar? Anladım ki hepsini belki de ölüm paklar Virgül nerde gerekir bilemedim hâkim bey.
İki nokta üst üste ne işe yarar bilmem Yemin etsem gelmesem… Hiçbir yerden eksilmem Noktalı virgüllerin yüküyle de ezilmem Yazmamayı bu yüzden dilemedim hâkim bey.
Yorganımdan vazgeçtim yakmak için pireyi Dilekçemi kabul et sende buldum çareyi Çizgi çekmek istedim yok etmeye tireyi Acıdım hallerine silemedim hâkim bey.
Orfeo," Noktalama konusunda sıkıntıları olsa bile" demiş bir önceki şiirime, yine tutturamadım noktalamaların yerlerini.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
NOKTALAMAYLA BAŞIM DERTTE şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
NOKTALAMAYLA BAŞIM DERTTE şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Afetcim böylemi yarama parmak basılır bir başım dertte noktalamalarla ne sen sor ne ben alatamiim :) bazı samimi dostlar uyarı yapsalarsa ben yine aynı ben noktalarla başım dertte bu şiir benden 100 puan yarama çok parmak bastıgı için.yine zekice yine pratik zeka ürünü dizeler ve uyum harika...
bir çok kişinin başı dertte, bir gün dernekte bir edebiyatçı bulup bunun dersini alalım:)) Öğrenmekten başka çaremiz yok çünkü,yazdıklarımızı en hatasız şekilde yapmaya gayret etmek bizim görevimiz çünkü. Sevgiler Gül'üm.
Her şeyin yeri ayrı. Biraz bilmek, kullanmak şiire daha da güzellik katabilir. Bazen kullanmak zorunlu da oluyor. Çok zekice, düşündürücü, çok sempatik bir şiirdi.
En iyisi hiç noktalama işareti koymayın, İsteyen okurken istediği yere koyarak okusun Ablam. Böyle yapanlar da yok değil. Bu da trafikte bütün işaretlerin kalkmasına denktir ki; Felaket anlamındadır. En iyisi gücümüz nisbetinde trafik kurallarına uyup kazaları azamiye düşürmek. Kaleminiz dert görmesin. Selam ve saygılarımla.
Tam "yerlerinize marş marş" esprisi yapmayı düşünüyordum ki Birselamver25 kardeşimin yaptığını gördüm büyük harflerle hem de:) Asla önemsemediğim algılanmasın, elbet bazen bir virgül anlamı çok değiştiriyor lâkin Rahmetli Aşık Veysel'in de ardında bıraktığı eserler ortada ve birçok halk şâirinin, yazmamışlar bile, çalıp söyleyip ezberlemiş çoğu, yani içerik ve mânâ bence en önemlisi. Güzel şiirdi ablam, emeği ve yüreği kutlarım. Selam ve saygımla.
şairlik edebiyatçı olmayı gerektirmez.önemli olan duygu sarmalı şiirlere yansıtmak,gerisi teferruhat. Meramınız çok güzel bir eserle sayfaya yansımış.etkili anlatım ahenkliakıcı bir şiir. kaleminize sağlık.
Şiirinizi okuyunca ufak bir anı aklıma geldi .. okul yıllarında kompazisyon yazıyoruz hiç sevmezdim noktalama işaretlerini yerine koymayı .. gene günlerden bir gün öğt .. yazılı yaptı yazdım yazacaklarımı baştan aşağı..hiçbir noktalama işaretini koymadım bu bende bir tik ti.
kağıdın en alt kısmına aklıma gelen tüm işaretleri yazdım komut verdim :)
. ,' ! : ; ? _.....YERLERİNİZE MARŞ MARŞ ..
Gerçekten dikkat etmemiz gereken bir konu hoştu şiiriniz hocam saygı sevgi ve selamlarımla
Noktayı sevmem esareti yaşatır/Ünlem bana geçmişimi hatırlatır Virgül yorucudur yolumu uzatır/Soru her şeyim ufkumu aydınlatır Der gibi bacım..bendeniz pek gaile almıyorum napam bacım Öyle güzel siz yazıyorsunuz ki.NOKTALARA takılanlara gıcık oluyorum:) Boşverin.........Tebrikler saygı ve sevgiler canım
''sorarım makamına...'' demişsiniz ablacığım. Makamı boşver, Makman'a sor dermişim:)) Ne anlar hakim noktadan, virgülden. Bırakın yerel mahkeme kararlarını, çoğu kez yüksek yargı kararlarını bile okurken, bendenizin yüzü kızarıyor. Bu kadar mı imlâ hatası olur diye. İyi ki, ilham periniz kaçaklarda yani. Ya başınızın üstünde, o halesiyle dönüyor olsaydı ne yapacaktınız bilmem. Size bir nazar boncuğu göndermek borcum olsun.
Üzerime yük oldu bu gereksiz tırnaklar Sorayım mı Makman'a bunu bizden kim saklar? Anladım ki hepsini belki de ölüm paklar Virgül nerde gerekir bilemedim hâkim bey.
ABLAM ŞİİRDE YORUM YAPARKEN TAM YERİNE YERLEŞTİRMEK MARİFET AMA DİKKAT ETMEK LAZIM SİZ BUNLARI YAPIYORSUNUZ ZATEN AMA DUYGU VERİLMEYEN ŞİİRLERİN HER TARAFI NOKTALAMA OLSA NE OLUR,ÇOK ŞÜKÜR SİZDE İKİSİ DE VAR...TEBRİKLER BENDE BUNLARA AŞIRI TAKILANLARA PEK SICAK BAKMIYORUM...