(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KALK ÇOCUK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KALK ÇOCUK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Bir ayaz üşütür dudaklarımı Bir is! bin kir, duygularımı Sefil, öksüz çocukluğumu Ve yankılanır çığlığım; Ama duyulmaz ki! Yasaklı, çirkin Sokaklarda ...
_________________________________ Her gece Bir umutla inerim şehre Ve bakarım etrafıma, bir canlı, bir İnsan ararım! Sokaklara sığdıramadağım, dört duvara çarpan yalnızlığımda Veya korkularımda...
___________________________________________
Ben şiiri okuyunca bu duygulara kapıldım, ve paylaşmak istedim, izninizle.
Can dost, şiirine söylenebilecek her söz her övgü her yorum yazılmış zaten. Bana da seninle gurur duymak kalıyor dostun olarak sultanım. Ne mutlu ki Sultanım demişim sana, ne mutlu ki can dostuz senin gibi değerli bir şairle. Gürleyen ağaç gönül bahçemizden, bizden olsun. Gölgesinde serinlemek, dinlenmek te yeter bize. Sevgilerimle.
Keşke... Çocuklarımıza böyle seslenebilseydik. Bu şiirdeki gibi dışarısı sıcak ve sevgi dolu olsaydı. Ne kadar soğuk ve yakıcı atmosfer varsa pencerenin dışında. Açmak mı zor, kapatmak mı? Şiir çok kailte. Kalite bir şairin eseri...
"Çocuk ve sevgi, ikiz kardeş gibidir. Birbirini besleyip büyüten iki varlık.
Çocuk bir fidansa, sevgi bir toprak; onun can damarı, besin kaynağı. Çocuk bir çiçekse, sevgi bir yağmur; ona hayat veren, can veren. Çocuk, kızgın bir güneşin altında, oyun denen o tatlı rüyaya dalmış, kan-ter içinde oynarken sevgi adeta bir bulut, onu koruyan, kollayan, kanatları altında saklayan" diye yazan Turan Karataş mı abartıyor acaba çocukluğu?
Veya edebiyatın en coşkun damarı olan çocuk madenini keşfeden şair, boşuna mı tüketiyor nefesini yüzyıllardan beri?
Savaş görmüş çocukların şiirini yazarken zorlanıyoruz en çok...
En çok onların bakışlarından korkuyoruz, kendimizi sınarken. Nedense onlardan, yarını kurmalarını istiyoruz her fırsatta, bugünden onlar için hazırladığımız herhangi bir şey olmasa da...
"Cennet yolunu arayan masum adımlarıyla" gözümüzün önünden ergenliğe geçip giden çocuklarımızın, binbir günah içinde kalan bedenlerimizden alacakları yok mu sizce?
Ve sizce, gerçekten onların yarınlarını hırs küpüne çevirdiğimiz için kendimizle çok mu gurur duymalıyız veya hünerlerimizi çılgınca alkış fırtınasına mı tutmalıyız?
Daha fazla lafa laf yapmayayım.. Yüreğinizden dökülen mısraların nitelikli kaleminizden damlayan yaş ile dokunan güzel anlamlı ve o kadarda harİka şiirinizi KUTLARIM''
Ahh çocuklar... Kıyamadıklarımız... Ama ne çok kıyan var onlara? Bir türlü güldüremedik dünya çocuklarının yüzünü. Kimi açlık derdinde, kiminin oyuncağı fişekler, mermiler...
Tebrikler ederim duyarlılığınızı ve teknik de çok iyiydi.
ÇOK ÖZLEMİŞİM BARIŞ KELİMESİNİ....günümüzde unutturdular bunu bize ama siz hatırlattırdınız.bende çocuk yüreğimle kalktım diyorum tebrikler saygımla+55555........
Yüreğinizdeki sevgi, satırlara öyle yansıyorki adeta gül bahçesinde seyahat ediyoruz. Geleceğimiz olan biricik goncalarımız satırlarınızda hayat bulmuş. Güzel yürekten çıkan şebnemler. Selam, saygı ve sevgilerrimi sunuyorum efendim. Rabbime emanet olunuz.
Ebrucuk çok güzel yorumlamış... Teknik,içerik ve lezzet olarak harika ötesi olmuş ... Bize de kutlaması kalmış... Yürekten kutluyorum....Çok puan.. Güzel gönüllü kalemin hiç susmasın... selamlar..sevgiler... saygılar..
susacak ve bu harika dörtlüklerin sahibi değerli büyüğümü ayakta alkışlayacağım duyarlı yüreğinizden eminim buna benzer daha nice şiirler okuyacağım tebrikler afet hanım
Dünyanın tüm çocuklarına ulaşması dileğiyle can dost ! Sayfanda hergün bir şiir şöleni var. İlk senin şiirine bakıyorum, hayran oluyorum, bir mesaj alıyorum, şiirin tadına varıyorum. Müziğe gerek bırakmayan şiirler. Resimler de kadayıf üstü kaymak ! Eh şimdi severek tam puanı verme vakti. Hakkındır canım benim. Her zaman bizimle ol şairem.
Bu güzel şiirin ne kadar güzel olduğunu, en güzel Kuzey Irak’taki çocuklar bizlere söyleyebilirler.
Konu lirik, anlatım epik.
Şiirdeki bütün durak yerleri ya sürekli ünsüzle ya da ünlüyle bitmiş. Kendini, kendi tonuyla okutan bir şiir.
Birinci kıtadaki “KÖMÜR” sözcüğü ikinci kıtadaki “R” aliterasyonunu öncelemiş. İkinci kıtanın sonundaki “BÜZÜŞÜP” sözcüğünün BÜZ hecesi; dördüncü kıtadaki yüzüyor, süzüyor, üzüyor sözcüklerini öncelerken ÜŞ hecesi ise üçüncü kıtadaki gülüş, düş, görüş sözcüklerini önceliyor. Sanıyorum Türk edebiyatının yapısı en sağlam şiirlerinden biri.
Üçüncü kıtadaki isteklendirme, ayrı bir beğeni.
K U T L A R I Z (üçümüz de)
ebrucuk tarafından 11/23/2007 12:30:05 AM zamanında düzenlenmiştir.