haykırıyordum sana anlayamasan da hiç duyamasan da geçmişe değil geleceğe kucaklamıştı seni sevdam!
atalarımın tarihinden gelen bir zan! başka bir açıklaması mantığa sığmaz Fatih’ler Kanuni’ler Yavuz Selim’ler dört bir yanda cenk tutarken o kadar fetih ve zafer içinde sadece Baltacı’mı aklında kalan!
unutmak, istemekle olmaz unuttum demekle de unutulmaz seni unuturum demedim; demem de kendimi inkâr olur
ama unutsam unutsam; düşlerimde yürüyebildiğim, beynimle ayaklarımın yer değiştirip nefessiz bir uykuya daldığım an!
sağır bir ressamın; kristal bir vazoya düşen ’gözyaşlarımın sesinin resmini’ çizebildiği an!..
ayrılsa da yollar gönül dergâhından yaşananlar vâkîdir bilebilseydin keşke bastığın topraklarda kaç işgalcinin istilâ izleri gizlidir ve hiç unutma ki; ayrılıklar da işgalcidir tekerrürün dağılan halkası tarihtir!
tekerrüre bulaşırsa ayrılık; alışırsa bir kere işgalin habis ruhu değerse kanına işte o zaman çok vahimdir!
hele tekerrüre düşerse âsi kelamların sitemlerin kadar boş ve fânîdir.
bir yaşanmışlık vardır inkârsız ve gözlerin kadar mavidir ama maalesef artık nefessiz uykulara tâbîdir ışıklı nurlara sayfa olsa da zaman artık tarihin kollarında bâkîdir! hoş geldin ayrılıklar dünyası zafer senindir
haydi! tut artık nefesini şimdi tam vaktidir!
ToprağınSesi
(...Sevgili Olgun Onur Beye zahmetlerinden ötürü teşekkürlerimle...)
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İŞGALCİ AYRILIKLAR DESTANI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İŞGALCİ AYRILIKLAR DESTANI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sayfanı açtığımda şiir bulacağımı biliyordum usta, ziyafetle karşılaştım. İlk önce fon müziği ile vuruyor okuyanı,sonra hem şiir her vurgusuyla, hem yorum derin duygusuyla. İçten tebrikler.
Müthiş bir kurgu,imge ve sanatlarla örülü dizeler.Kafiyeler yerli yerinde.Duygular inceden örülüyor sonunda bedeni ısıtan güzel bir kıyafet oluyor.Çok güzeldi.Eyvallah...
bir yaşanmışlık vardır inkârsız ve gözlerin kadar mavidir ama maalesef artık nefessiz uykulara tâbîdir ışıklı nurlara sayfa olsa da zaman artık tarihin kollarında bâkîdir! hoş geldin ayrılıklar dünyası zafer senindir
öncelikle zarif teşrifiniz için teşekkürler Cömert bey...
ve tebessüm ettim yorumunuz okurken. çünkü tam parmak bastığınız yere tam tamına belki üç dört gün kafa yorum. hatta danıştığım fikir sorduğum arkadaşlarım da şahit buna. orayı bir şekilde bir kelimeyle beslemeli de bir türlü denk getiremedik demek. ve, lâkin , ama arasında gittim geldim binlerce kez. ve en sonunda 'ama' içime sinmese de kerhen kuruluverdi oraya...
aslında seslendikten sonra yukarıdaki 've' yi 'maalesef'i önüne koymalı imiş desem de geç kalmış oldum. ki bu şiir eski olduğu halde demek ki hâlâ tam tamına hazır değilmiş bunu da kabul etmeli...
işte şiire sadece bakmak okumak değil siz gibi içine girerek en ince ayrıntıya kadar bakarsak bir katma değer oluşur ilerleme adına. ve bendeniz bundan son derece memnun olurum.
iki ustayıda tebrik ederim.