ÖLÜ RÜYA
Rüyamda seni gördüm bir belediye otobüsün içinde
Elinde ekmek torbasıyla ölüme gidiyordun gönüllü olarak Azık olarak babanın suları çekmiş kuyuda yakaladığı balık vardı Son nefesinde rüyandan uyandın. Belediye otobüslerine koştun Gönüllü idamlıkları taşıyan belediye otobüsleri Ekmek torbanda da ekmek vardı Ama canlanmıyordu rüyan Ölü rüyaydı gördüğün Asla gerçek olmayan bir rüya Rüyalar gerçekmi dersen Senden daha gerçekler Aramaya başladı suyunu çekmiş nehiri Oradaki balıklar yoldaşı olmuştu ölüm yolculuğunda Önünden yavru bir yılan geçti Hadi artık uyan ölüsün sen rüyanda ölü Aşklarımda böyle dedi Aşklarımda ölü Ekmekten bir dlilim kopardı Ağzında balık tadı vardı. |
Ölüm bu şairin şah damarına işlemiş resmen desem abartmış olmam her halde.
Daha öncede ölü arı şiirinin içine girdiğimde öz benlikle özdeşleştirmesine tanık olmuştum...şimdi ise içerik olarak yine ölüm teması ama bu kez rüya versiyonlu üstelik rüya içindeki rüyada ölüm konulu...
Bir rüya görüyor anlatıcı, rüyasında sevgili...intihar edenleri taşıyan bir otobüste gidiyor azığı ölü balıklar...TE ...( bu otobüs hayatla bağını koparmış yaşayan ölülerin sürdürdükleri hayatı simgeliyor olabilir diye düşündüm)
Sonra sevgili uyanıyor ...rüyasında gördüğü yerde olmadığını anlayınca onu gerçekleştirmek için gerçek bir otobüse binmeye gidiyor ....Ne yazık ki rüyasında gördüğü gerçeklikte , gerçek hayatta isteğine kavuşamıyor..yani ölüme gitmek istiyor gerçekte ama gidemiyor...çünkü gördüğü bir rüyaydı sadece...gerçekleşmeyen bir rüya...bu yüzden eserin adı da ölü rüya...
" Ölü rüyaydı gördüğün
Asla gerçek olmayan bir rüya
Rüyalar gerçekmi dersen
Senden daha gerçekler " ..............şiirin kalbi......tüm hayal edilenler hatta ölümü bile istemekler rüya...sen en kötüyü bile rüyanda isterken daha gerçeksin...şu an da onu gerçekleştirebilme inancını taşısanda bu isteğin karşısında acizsin..diyerek kendi kendiyle iç muhasebe içine giriyor anlatıcı...gerçekler karşısındaki insanın acizliğini...en kötüsünü bile istese kendisi için yine de yapamama gibi kudretsizliğini anlatmaya çalışmış...
Evet çoğu zaman en kötüsünü bile istesek elilmizden gelmeyen, gelemeyen , getirilmeyen gerçekler önünde boyun bükmek zorunda kalırız.Buda bizi rüya halinde bile istekli, inançlı halimizden daha mağdur daha hiç bir konuma sürükler.
Bir filim karesi izler gibi oldum resmen okurken dizeleri...
son bölüm....otobüste adam gözlerini açar elindeki ekmekten bir parça koparır ...ve ağzında balık tadı...acı acı gülümser kendine....
otobüste başlayan filim aynı yerde bitmiştir....
Her şey bir rüyadır ...ve gerçek yaşama dönmüştür...hayat devam ediyordur...
Yine etkili çok güzel bir eserdi.Rüya içinde rüya, gerçek içinde rüya....farklı bir kurgu ve bakış.
Umarım bir parça yakınlaşabilmişimdir temaya.Kusurum var ise affola.
Kutlarım sayın şair etkili eserinizi.Yine farklıydı .ve çok güzeldi.
Saygılarımla.