Sızlayan ellerinde aminler mi sakladın Toprağı avuçlarken şehidinin başında Mahşere dek değişmez şehit anası adın Ateş düştü bağrına bu cani savaşında Diliyorsun Allah’tan başka canlar yanmasın Batsın yere bu terör bir daha uyanmasın
Ezgilerin kaybolur bir tümseğin önünde Uykusuz geceleri kara sabah ederken Fırtınalar koparken yaralanmış gönlünde Dünya kıyama durur lanet ve ah ederken Buluttan seken yaşlar gözlerini mi yaktı Ezildi mi yükünden o yüzden mi bıraktı?
Bir çölün ortasında sürünürsün sürekli Dizlerini parçalar dikeni çiçeklerin Şimdi artık gözünde bitmez çileler ekli Yemeninden dökülür yıldızlı pürçeklerin Dik dur başını eğme hepimizden kutlusun Belki şimdi acılı ahretten umutlusun
Buradaki yükünü kaldırmaya güç yetmez Oğlun asıl hayatta edecektir şefaat Eceli anacaksın ağlayarak çoğu kez Sıratın kapısında sabrın takacak kanat Uçacaksın oğlunla cennette altın köşke Görenler diyecekler “ Biz de gitseydik keşke.”
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BU VATAN KİMİN? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BU VATAN KİMİN? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
''BU VATAN KİMİN?'' adlı şiirin ismini dahi duyduğumda değerli şairimiz Orhan Şaik Gökyay'ın dizeleri aklımıza gelir..
Bu gün ''BU VATAN KİMİN?'' dediklerinde serzenişimize ses olan bu dizeleriniz bilinç altı yapıyor.. Bu şiiriizden dolayı sizi Ayakta alkışlıyor, hürmetle saygılarımı sunuyorum.. Geceniz hayr olsun..
varsın o akıllılar bu vatanın sefasını sürsünler. biz delileri cefasını çekmeye razıyız. nerden bilsin vatan millet sevdasını soysuzlar. onlar bu memlekete mideden bağlı, bizse gönülden.
manevi duygularla kaleme alınmış,çok anlamlı bir eleştiri şiiri. Ülkemnin içinde bulunduğu zor şartlar kinaye dolu mısralarla bir bir sıralanmış. akıcı anlamlı ders dolu bir şiir. tebrikler.
Şiirde de anlattığınız gibi, bu vatan bizim değil, bizeden alındı, zaten bu gidişe vatan diyeceğimiz bir yer de kalmayacak Allah korusun. Allah milletimizi bilinçlendirsin, gerçekleri ondan saklayanlara rağmen, ayna gibi görülsün gerçekler, duamız bu..
Bu vatan kaçak yoldan kar sağlayıp silaha Canice tuzak kurup askere sıkanındır Çoluk çocuk demeden erdirmeden sabaha Paramparça ederek yuvalar yıkanındır. Bu vatan ekmek için çalışanın değildir Yokluğa sefilliğe alışanın değildir.
Bu vatan gün gelince çürük raporu alıp Askerlikten sıyrılıp damat olanlarındır Millete acımadan bilmeden günah ayıp Bankada kasaları küpü dolanlarındır Bu vatan ışığını söndürenin değildir, Al bayrağa sarılı döndürenin değildir.
Çok haklısınız efendim.Eskiden askerlik deyince vatan sevdası bayrak sevgisiyle şahlanırdı yürekler şimdi ise o sevgiyi o sevdayı bitirmek için her türlü dalevere senaryoya konuyor,parası olan bu yükümlükten kendini sıyırıyor.Haklı bir dizeleri gönülden alkışlıyor saygılar sunuyorum..
Bu vatan "minut" deyip, senelerce bekleten Sabrı öğrettim, diye naralar atanındır Halkının çilesine gün gün çile ekleten Sesini çıkarana "git" diye çatanındır Bu vatan emekçinin, ağlayanın değildir Dövünüp yüreğini dağlayanın değildir.
Bu vatan çıkar için ticarete atılıp Halkını düşünmeden bozuk mal satanındır Babasının gücüyle mavi tura katılıp El tarlada yanarken yan gelip yatanındır. Bu vatan bayrak için kan dökenin değildir Patates tarlasından gam sökenin değildir.
Bu gün ''BU VATAN KİMİN?'' dediklerinde serzenişimize ses olan bu dizeleriniz bilinç altı yapıyor..
Bu şiiriizden dolayı sizi Ayakta alkışlıyor, hürmetle saygılarımı sunuyorum..
Geceniz hayr olsun..