bu kaçıncı dökülen kan bu kaçıncı şehidimiz her gecen gün biraz daha yanıyor ciğerlerimiz bu nasıl bir davadır ki can veriyor koç yiğitlerimiz Yüreklerimiz sökülüyor sanki yerinden savaş desen savaş değil barış desen barış değil analarımızın sinesi döndü yangın yerine közlendikçe közlenir bitmez bir sızıda dağlanır durur...
bu vatanın evlatları düşman bellemiş yurdunu ekmeğini yediği suyunu içtiği ülkesine ihanet ediyor birde utanmadan şerefsizce toprak istiyor gaflet içinde hurafe bir masalın düşmüş peşine kurşun sıkıyor kendi kardeşlerine bir gün vatana ihanetin bedeli ağır olacak kendine...
kör olmuş gözleri görmüyor oynanan oyunu tarihteki Türk düşmanlığının ezeli devamıdır bu bizi bize düşürmenin gayretinde bütün düşmanlar destekçileri nden belli anlatıyor asıl gayeyi düşman edip, vurduruyor kardeşine kardeşini…
oysa biz değil miydik kurtuluş savasında aynı cephede kardeşlik içinde düşmana karşı çarpışan biz değil miyiz kapı kapıya komşuluklar yapan yeri geldiğinde aynı sofrada lokmamızı paylaşan biz değil miyiz işte ticarette bir birbirimize muhtaç olan yeri geldiğinde birbirimize imdada koşan neden şimdi bu dava bu isyan neden olmuyoruz onuz omuza tek vücut vatan beraberce el ele düşman çatlatan...
ey Kürt kardeşim unutma Kürt Türk diye ayrı bir kavram yoktur bilesin Kürt’te biziz Çerkez de Alevi de biziz Sünni de Aç gözünü dön de bir bak gerçek tarihe biz asılar öncesizden özbeöz karesiz seninle yok ki ayrımız gayrımız sen ne dersen de bunca öfke bunca kin bunda kan dökmek ne diye gün beraberlik günüdür bu cennet ülkemizde son bulsun bu dökülen kanlar kardeşçe yaşayalım artık ağlamasın analar babalar…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
KARDEŞÇE YAŞAYALIM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
KARDEŞÇE YAŞAYALIM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Alkışlamamak katılmamak mümkün değil ifadelerinize kutluyorum çok ılımlı çok güzel bir yaklaşım la ele alınmış bir şiir
KARDEŞLİK ŞİİRİ
-Hepimiz bir değilmiyiz -Bu kin kime -Bizemi bu şiddet -Niçin -Sana ne getirir -Benden neyi götürür -Otur ve gül -Gülerek yaşa -Herşeye -Her kötülüğe iyilik le bak -Sana yapanlar için -Elden gelirse ağla -Ağla ağla ve gül -Gül gül ama -Benide anla -Sen ona ağlar isen -Ben ve bizlerde sana -O zaman görürsün sen -Herşey dostur İNSANA
YÜREĞİNE SAĞLIK TEBRİKLER DİLERİM YAŞADIĞIN DOĞDUĞUN ŞEHİR VE ADIM ATIĞIN HERYER NEŞE VE HUZUR DOLAR SELAM SAYGI SEVGİ VE DUA İLE A.E.O
Ülkeyi bölmek bazı dış güçlerin işine geliyor... Dağlara çıkan o eşkiya sanmasın ki ABD kendilerini çok seviyor... Çıkarları olmadan onlara destek olmazlar... İşi bitince onları da boş bir çuval gibi fırlatır emperyalistler. Tıpkı Taliban gibi... Oyuna gelmemeli Kürt kardeşlerimiz...
Bir tarafta şerefeli gökdelen minareleri Bir yanda saat kulesi ve haçlı kiliseleri Güle oynaya mutlu yaşıyor her birileri Dostça kardeşçe paylaşıyorlar özel günleri
Yaradan birdir hepimiz kardeşiz diyorlar İnançlara ibadetlere hep saygı duyuyorlar Yok içlerinde kötü düşünce sevgi besliyorlar Yan yana omuz omuza kadeşçesine yaşıyorlar
NOT:Resim kendi çektiğim,gözlemlerim ATAMIZIN askeri okulu şimdi büyük bir Müze olarak hizmet veren Makedonya Bitola(Manastır)kasabasından ÜLKEMİZDE Kİ TERÖRE İNAT değişik inançlarla da olsa yaşamlarını iç içe kardeşçesine sürdürmenin mutluluğuyla yaşıyorlar.
18.12.2011.ORHANGAZİ/BURSA
Bir şiirimden iki dörtlüyle şiirinizin içeriğine uygun olsun diye yorum bırakmak istedim..Değerli eseriniz bana çok anlamlı geldi dileğimiz hep budur birlik beraberlik kardeşlik olsun diyoruz..Tebrik ederim selam ve saygılar..
ey Kürt kardeşim unutma Kürt Türk diye ayrı bir kavram yoktur bilesin Kürt’te biziz Çerkez de Alevi de biziz Sünni de Aç gözünü dön de bir bak gerçek tarihe biz asılar öncesizden özbeöz karesiz seninle yok ki ayrımız gayrımız sen ne dersen de bunca öfke bunca kin bunda kan dökmek ne diye gün beraberlik günüdür bu cennet ülkemizde son bulsun bu dökülen kanlar kardeşçe yaşayalım artık ağlamasın analar babalar
Düz yazı tadında bir şiir okudum, iyi niyet ve barışın olduğu her fikrin destekçisiyim çünkü en kötü barış en iyi savaştan daha iyidir yalnız olaylara bakış açılarımız yazdıklarımız şiirlerden belli oluyor. düşünceleriniz empati kurulmadan dize getirilmiş. barış dolu yüreğinize sevgiler ve saygılar sunaraım Emine Hanım....
benim de bu konu üzerine yazdığım şiirimin linkini veriyorum: kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum: http://www.edebiyatdefteri.com/siir/448046/banga-biratiyê-kardesligin-cagrisi