john Andrew Constanto Qouastor Don Pasquale de Ottomanyan Smail Mişon Hozan Mehmed'e
kimbilir bir ananın daha kapısı çalındı az evvel musalla dizgili empati kuşananlar dolar içeri yine yakıtı tükenmez ağıtlar sellenir sahipsiz sayhaların yandığı o evden yine kardeşlik söylemleri buğulanır en ağır haline serilir yine dillerin
aymazlıkla öğüt tazelerken can çekişir gibi umarsız tipler ve ceylan derilerine şerefsizlik yamayanlar sizler önce kaybedip sonra zar atan yiğitler! ceddini sandaletle denize sokup sonra ’zaten ıslaktılar’ diyebilen kuklalar ’ biz yüzer zannettik aldattılar’ bir kere daha söyleyin neresi anavatan_ Kandil-Kamışlı-Kerbela-Halep veya Kerkük
şimdi hangi dili konuşuyor ’halkalara kardeşlik’ diyenler hâlâ, aynı slogan dönüyor dillerde - nasıl oluyorsa kalleşnikofla barış dökülüyor aynı dilden ve ne oldu da birden karnı hâlâ ağrıyan! o harita dörtte birini kaybediverdi aniden?
-önceleri Mardin-Nusaybin idi hat şimdi yüzme öğrendi mübarek Sinop-Mersin! ama telaşa gerek yok! hepsi biraz serinlik-
insanlıksa elbette hepimiz biriz ikâmetse binlerce yıldır aynı ekmeği böleriz lâkin şu haritayı eline alıp içine sindiren varsa ve geçmişlerinin zahmetini bir dakikalık e d i p!
kürt de bizim çerkez de laz da kapandaki kurt da bizim sürüdeki çobanda tarhana da bizim zılgıt da camiiler de bizim sığındığımız Rab’da ve artık süslü afili burjuva laflarını geçelim seçmek bizim elimizde kardeş ya şehitiz Çanakkale’de beraber ya Gabar’da leş ya mümin dualarla şüheda diye anılacağız ya kalleş! ve sağlaması kolay tek bir soruyla burası bölünmez bir vatan mı öyleyse kardeşiz!
şimdi bir sürü lisan dolanır yine Ahvâle yok ağır konuşma yok sert deme yeter artık artık yeter kardeşsek ki öyleyiz beraber tutacağız aşı da, taşı da aynı ateşsek ki öyleyiz Çanakkale’de Urfa’da Ankara’da, aynı camide aynı mevzide aynı mezarda aynı ocakta ya başımıza alacağız aklımızı yeniden ya kıçımızı ellerimizin arasına
ve hiç unutmayacaksın hürriyet; bedeli peşin ödenmiş gelecektir! ya tapacaksın kayıtsız şartsız namus bilip vatanına ya; benim babam kim diye sormayacaksın anana!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
john Andrew Constanto Qouastor Don Pasquale de Ottomanyan Smail Mişon Hozan Mehmed'e şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
john Andrew Constanto Qouastor Don Pasquale de Ottomanyan Smail Mişon Hozan Mehmed'e şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kürt de bizim çerkez de laz da kapandaki kurt da bizim sürüdeki çobanda tarhana da bizim zılgıt da camiiler de bizim sığındığımız Rab’da ve artık süslü afili burjuva laflarını geçelim............samimi olalım değil mi şair? Çok beğendim.Fazla söze hacet yok!.
ve hiç unutmayacaksın hürriyet; bedeli peşin ödenmiş gelecektir! ya tapacaksın kayıtsız şartsız namus bilip vatanına ya; benim babam kim diye sormayacaksın anana!
Zamanlaması güzel, şiir öylesine. Sana gönülden katılıyorum, gerçekler kafalarına dank ettiğinde, iş işten geçmez diliyorum. Biz ayrım yapmıyoruz ırklara bölüp, bundan cüzdanları dolanlar var ve kimse ne Türk'ü ne d Türk'ü düşünüyor bunu bir anlasak..
İnsan olmanın gereği yaşatmak yaşamak paylaşmak asıl olan ise emek fikir üretken olmaktır. Söylemlerin eylemlerinle birhalka ile birbirine bağlanması bir küme içinde durması gerekir. Bir kişinin birini vurması hangi kitapta yazar ki ve bunun adı ve tanı mı olabilir mi Bir şairin en büyük işi yüreklere sevgi aşılamaktır ve sevmektir büyünüyle var olanı can bakımından herkes eşittir çünkü her can kendi bedeni için can bedende olmalı ki faydalı paylaşılan bir ömür olsun.
ve hiç unutmayacaksın hürriyet; bedeli peşin ödenmiş gelecektir! ya tapacaksın kayıtsız şartsız namus bilip vatanına ya; benim babam kim diye sormayacaksın anana!
Dostum, müthiş anlam dolu dizelerini ayata ve yürekten alkışlıyorum.... Yüreğine sağlık...En derin saygılarımla.....
Hiç bir şey demeyeceğim, şair söylemiş söylenmesi gerekeni.
"ve hiç unutmayacaksın hürriyet; bedeli peşin ödenmiş gelecektir! ya tapacaksın kayıtsız şartsız namus bilip vatanına ya; benim babam kim diye sormayacaksın anana!"
kapandaki kurt da bizim sürüdeki çobanda
tarhana da bizim zılgıt da
camiiler de bizim sığındığımız Rab’da
ve artık süslü afili burjuva laflarını geçelim............samimi olalım değil mi şair? Çok beğendim.Fazla söze hacet yok!.