Okuduğunuz şiir 27.6.2012 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
PAZARTESİ
şimdi uluorta seğirtiyor dünler seyreltip gözlerimi asıyorum ufka pişmanlık bilerken bir yanım ellerini ilk sıcaklığı gibi tutuyorum hâlâ kalın dudaklı bir kadındı her zaman genzi yakan rakı tavında!
onu anlatan her şarkı yarımdı tüm şiirler bir sonrakine kadavra söyle/yemez lakırdılarla dönerdim sönmemiş volkan gibi lavı ağzında çok sonra öğrendim nutkun dilde olmadığını hep gerdanında kalırdı bir yanım ya da atkısının püsküllerine mandallı volta terası gibi zamiri boş bakışlarla dolu anlarda nerde ne zaman sönmüş kandil ne zamandır müptelâlık geçici bir heves değildir!
gemici düğümü gibi sarılırdı kokusu uçkun bir şarkının en cıvıltılı yeri gibi doldurdukça yüreğe dur duraksız çarpan ne çabuk yandı kömür ne çabuk geçti ömür bilsen ne çok anlatamadığım şey vardı vaktiyle
ben sevmek derdim, filmin adına sevdim, katıksız sen hep takiyye ben hep pazar gibiydim sen pazartesi gibi vefasız!
hep bir adım var sanmışımdır talih ve tarih arasında hiç başka kuş tanımayan sapanımdan olmalı sen oldum olası avam bol yağlı cümleleri yeğlerken ben kısa cümlelerle uzun metraj ayak oyunları severdim -uzansan elbet değersin!-
benden uzun olman hiç önemli değildi ya da herkesi köşe kapmaca oynatman sihirli kelimeleri seviyordu kadınlar ve en vurucu silahtı şiir ve bir gün tutacaktım mutlaka o siyah saçlarının ellerinden bir pazartesi vakti!
ama vaktim olmadı harflerle harp etmekten büyümeye sevmek tek dilekli bir alışkanlıktı artık her cümle seni bana getirecek bir kementti her şiir de pazartesi!
sonra çakkın bir güdü kaldı ellerimde endemik çiçekler gibi sade bildiği yerde yeşeren manevi hazlara çanak tutan o akıncı merkebi günlerden bir pazartesiydi
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
PAZARTESİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
PAZARTESİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Misafirlerim var fazla giremiyorum siteye. Ancak fırsat buldukça okuyorum. Yorum yazamamıştım bu şiire de ama geç de olsa kutlamaya geldim. Bi de hayırdır ya ne bu Pazartesi Serhat? Valla benim bir Cumartesim var rakip tanımam ona göre :) Şaka bir yana seni okumak güzel Serhat. Selamlarımla kutluyorum.
Kim ne derse desin içsel dünyasını bu denli bonkör bu denli farklı imgelemle süsleyip ve o ahenkle dizelere dökebilen nadir Şair vardır, edebiyat platformlarında.
Sırf bu yüzden alkışlamak lazım diyorum, kedisini.
Kaldı ki, Güne yansıyan bu Şiiri de gene oldukça etkileyici idi.
Yalnızca şunu da ayrıca belirtmek gerekir ki Akdeniz Şiirlerinde gezinirken, özel bir dipnot tutmalı hafızada
"sayfasında bulunduğunuz Kalemi, sindirebilmek ve hazzına varabilmek adına bir kaç kez okuyunuz"
onu anlatan her şarkı yarımdı tüm şiirler bir sonrakine kadavra söyle/yemez lakırdılarla dönerdim sönmemiş volkan gibi lavı ağzında çok sonra öğrendim nutkun dilde olmadığını hep gerdanında kalırdı bir yanım ya da atkısının püsküllerine mandallı volta terası gibi zamiri boş bakışlarla dolu anlarda nerde ne zaman sönmüş kandil ne zamandır müptelâlık geçici bir heves değildir!
...
ne yaptın sen ŞİİRCİ !
'' and the OSCAR GOES TO ''MONDAY !!!''' ... olmuş :)
Şiirin derinliğine giremediğimi hissettim nedense, korktuğum için de olabilir bu derinlikten. İsminden de kaynaklı olabilir.Bakar mısın hele:pazartesi. Resmi bir duruşu varmış gibi geldi bana. Şiirin resmisi mi olur,demeyin,olur.Tıpkı özel şiirler gibi. Ne yaptımsa başaramadım,diğer şiirlerine aklım gitti Serhat Akdeniz’in.Böyle olunca da ister istemez bu şiir benden kaçtı. Ben de kovalamadım,kaçsın dedim. Kaçan değil bekleyendir giden aslında.Sanırım…
Şiirin ilk dizeleri arasındaki ince kopukluk ve sondaki ‘a’ sesinin kulağa şamar vurması da yüzümün kızarmasına sebep oldu.
‘’…ellerini ilk sıcaklığı gibi tutuyorum hâlâ kalın dudaklı bir kadındı’’
iki farklı zaman var ve sanırım iki farklı kişi.O kadın oradaysa,öteki nerede.Elleri tutulan ile kalın dudaklı kadın aynı mı? Olmalı mı olmamalı mı?
Devam edelim:
‘’onu anlatan her şarkı yarımdı’’ sanırım tek bir kadın,bahsedilen.Yani kalın dudaklı olan kadın,ellerini tuttuğu kadınla aynı.İkisi de aynı. İşte tam burada pencere buğulandı dediğim bir an da yetişti imdadıma bu dize,bu bölüm.
Sonra:
‘’ben hep pazar gibiydim sen pazartesi gibi vefasız!’’
Şair diyor ki: – galiba- Önce can,sonra canan. Bilindiği gibi pazar ilk günüdür haftanın,dolayısıyla siz bakmayın insanların pazartesi dediklerine.Ben olmasam sen bir hiçsin demektir birazda anlatılmak istenen. Evet pazar olmasa,pazartesi bir hiçtir. Şairin bu şekilde anlattığını nereden bileceksin diye soranınız vardır muhakkak.
Cevap vereyim: ‘’Şair burada ne demek istemiştir’, diye yıllarca Edebiyat öğretmenimiz bize sorardı.Hocam nereden bileyim,ne demek istediğini şairin.Ama yok sen söyle,derdi hep.Tek suçlu öğretmenim.Hatta bütün-parmak kaldıranlar değil- edebiyat öğretmenleri.
çok güzel bir kere şiirde çok okumak mı?çok gözlem mi?sende bence çok gözlem var şiire o gözlem penceresinden bakıyorsun ortaya böylece güzel ve alımlı şiirler çıkıyor güne yakıştı gönül dostu sevgilerimle...
onu anlatan her şarkı yarımdı tüm şiirler bir sonrakine kadavra
Enfes bir mantık dışılık. Ben biraz daha delirmeliyim böyle yazabilmek için.
Hayran kaldım, insan daha öncekileri detayları ile hatırlayamıyor, en son okuduğu daha çok aklında kalıyor. Belki bu nedenle bu şiiriniz kadavra olana kadar en güzel şiiriniz olarak aklımda yer edecek. Nefisti, candan kutlarım. Selam ile
Herkesi oynatman,diyebilirsiniz ama herkesi köşe kapmaca oynatman ,diyemezsiniz
Şiirlerinizi çok kasarak yazıyorsunuz ya da öyle hissettiriyorsunuz.aslında dil konusunda yetersiz olduğunuzu düşünüyorum,bir ara turaç adlı üye bir siirinizde epey düzeltme yapmıştı.bense söylediğim yere kadar okudum şiirı.
Neyse ki müthiş bir cevap verdin ve beni nakavt ettin. Bilimsel bir açıklamayla dediğime pişman ettin ya ne diyelim. Sabah duyduğun bir kelimeyi akşam şiircgne katan birini kıskanmamak ve o kişiye hayran olmamak elde değil tabii.
Misafirlerim var fazla giremiyorum siteye. Ancak fırsat buldukça okuyorum. Yorum yazamamıştım bu şiire de ama geç de olsa kutlamaya geldim. Bi de hayırdır ya ne bu Pazartesi Serhat? Valla benim bir Cumartesim var rakip tanımam ona göre :)
Şaka bir yana seni okumak güzel Serhat.
Selamlarımla kutluyorum.